75% konsumentów chętniej kupuje produkty za pośrednictwem spersonalizowanych kampanii. Aby sprostać im oczekiwaniom, musisz opanować sztukę profesjonalnego tworzenia listy kontaktów

 
 

Niektórzy twierdzą, że w dobie Social Mediów, marketing e-mailowy jest co najmniej archaiczny. Jak się jednak okazuje, nie do końca jest to prawdą. Czy wiesz, że dla 58% użytkowników sprawdzanie skrzynki e-mail jest pierwszą rzeczą, którą robią po przebudzeniu? Więc tak, zgadza się – poprawnie przeprowadzony e-mail marketing, z zastosowaniem prawidłowej segmentacji, którego treści są transparentne dla klientów, może okazać się drogą do marketingowego sukcesu.

 

Znaczenie listy mailingowej

 

Według Optinmonster, 58% użytkowników sprawdza swoje e-maile przed mediami społecznościowymi, wiadomościami, czy firmowym intranetem. Dlatego dotarcie do odbiorców poprzez sztukę e-mailingu stało się jednym z najważniejszych zadań dla marketerów. Robiąc to umiejętnie, prowadzisz do obopólnej satysfakcji – twojej i odbiorców, ale popełniając błędy, możesz zrujnować relacje, które masz z klientem. 

 

Mimo że, jak pokazują statystyki, kontaktowanie się z klientami za pomocą wiadomości jest bardziej efektywne niż media społecznościowe, to prawie 85% wszystkich e-malii pozostaje nieotwartych. To właśnie dlatego budowanie listy kontaktów jest jednym z kluczy do sukcesu w zakresie prawidłowo prowadzonego e-mail marketingu. Musisz dotrzeć do dokładnie tej grupy, której potrzebujesz, aby reagowała na Twoje wiadomości i produkty, które oferujesz. 

 

Daj swoim klientom powód, aby zapisali się na twoją listę mailingową

 

Zbudowanie listy zaangażowanych subskrybentów będzie jednym z najistotniejszych dla efektywności elementów Twojej kampanii e-mailowej. Najskuteczniejszym sposobem na zwiększenie ruchu w e-mailach jest zapewnienie przekonujących możliwości zapisu na Twojej stronie internetowej.

 

Zapisując się, subskrybenci powinni być świadomi korzyści i rezultatów płynących z subskrypcji. To da im powód do pozostawienia swoich danych, ale także przygotuje ich na nadchodzącą komunikację, pojawiającą się w ich skrzynkach odbiorczych. Podkreśl zalety, jakie przyniesie subskrypcja, np. różne kody rabatowe czy oferty specjalne. 

 

Dobrą praktyką będzie poinformowanie zapisanych osób, że będą otrzymywać oferty dopasowane do ich zainteresowań – nie będą wtedy niemile zaskoczeni, gdy otrzymają od ciebie wiadomość.

 

Etyczne pozyskiwanie danych osobowych

 

Przed wysłaniem jakiejkolwiek kampanii e-mailowej, najpierw upewnij się, czy pozyskujesz swoich subskrybentów w etyczny sposób. Budowanie „zdrowej” listy jest istotnym elementem całej strategii e-mail marketingowej. Zdecydowanie chcesz uniknąć wysyłania maili do nieistniejących użytkowników, bycia oznaczonym jako spamer, a także innych problemów, które mogą wystąpić, jeśli proces subskrypcji nie będzie zaprojektowany prawidłowo.

 

Podczas zbierania danych osobowych klientów musisz mieć pewność co do ich dobrowolnej zgody, która powinna być jawna i widoczna. Ponadto, musi zawierać wszystkie niezbędne informacje dla klienta i nie może być zaznaczona domyślnie – użytkownik musi mieć możliwość samodzielnego kliknięcia pola

 

Podobnie jest, gdy zachęcasz użytkowników do zapisywania się do newslettera. Pamiętaj, aby zebrać zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych oraz wysłać informacje handlowe. Zgody te nie mogą być ukryte w regulaminie, polityce prywatności lub oznaczone jako domyślnie wyrażone.

 

Zadbaj o procedurę „double opt-in”

 

Aby mieć pewność, że wszyscy subskrybenci zapisali się dobrowolnie, zaleca się stosowanie procedury double opt-in podczas procesu zapisu. Statystycznie, listy double opt-in mają o 75,6% wyższy wskaźnik otwarć niż listy single opt-in.

 

Procedura double opt-in wymaga od nowego subskrybenta potwierdzenia, że faktycznie wypełnił dany formularz, poprzez wysłanie na jego adres automatycznie wygenerowanej wiadomości z linkiem aktywacyjnym. Po kliknięciu linku adres zostanie zatwierdzony i możliwe będzie dostarczanie wiadomości. 

 

Decydując się na double opt-in, masz pewność, że osoba, która została dodana do listy, faktycznie chce otrzymywać twoje maile. Ma to dobry wpływ na dostarczalność i wpływa na jakość listy mailingowej.

 

Segmentacja klientów

 

Ponieważ 75% konsumentów jest bardziej skłonnych do dokonywania zakupów na podstawie spersonalizowanych kampanii opartych na ich indywidualnych preferencjach, konieczna jest segmentacja bazy klientów . 

 

Kluczowe w strategii marketingowej jest dotarcie do klienta w odpowiednim czasie. Segmentacja pomaga w kierowaniu masowych kampanii do mniejszych grup kontaktów o podobnych preferencjach, dzięki czemu zwiększa skuteczność i ich retencję. Segmentację listy e-mail można przeprowadzić w oparciu o:

 
  • Zachowanie – możesz śledzić kiedy i jakie artykuły, produkty i kategorie przegląda klient na stronie, aby dostosować treść i częstotliwość komunikatów
  • Historia zakupów – pozwala na dostosowanie treści kampanii na podstawie tego, jakie produkty klient kupił wcześniej
  • Reakcja na poprzednie kampanie – masz możliwość modyfikacji częstotliwości kampanii na podstawie ilości jej otwarć w danym czasie
 

Dzięki takiemu podejściu można utrzymać zainteresowanie klientów na dłużej, zmniejszyć odsetek rezygnacji z subskrypcji, a także zwiększyć open rate i CTR. Jest to niezwykle istotne, ponieważ pozytywne opinie na temat kampanii poprawiają reputację nadawcy, a tym samym jego dostarczalność.

 

Nie przytłaczaj swoich klientów

 

Im więcej wysyłasz kampanii i z większą częstotliwością, tym bardziej prawdopodobne jest, że klienci stracą zainteresowanie Twoimi treściami. Powinieneś dostosować częstotliwość do rzeczywistych potrzeb swoich odbiorców.

 

W zależności od segmentów klientów możesz stosować różne częstotliwości wysyłania wiadomości – w odstępach tygodniowych lub miesięcznych. Nie wysyłaj tych samych maili do nowych subskrybentów i starych lub nieaktywnych adresów. Im więcej wiesz o swoich odbiorcach, tym lepsze doświadczenie możesz im zapewnić, co prowadzi do wzrostu zaangażowania.

 

Podsumowując

 

Na podstawie podanych statystyk można śmiało powiedzieć, że e-mail marketing może być potężnym narzędziem, ale tylko w odpowiedzialnych rękach. Skupienie się na budowaniu właściwej listy mailingowej z adresami użytkowników, którzy zgodzili się na otrzymywanie twoich ofert jest kluczowe, ale nie mniej ważne niż racjonalna segmentacja. Dodaj do tego odpowiednią częstotliwość wysyłania maili i gratulacje! Właśnie osiągnąłeś sukces w e-mail marketingu.

http://salesmanago.plmarketing automation

http://salesmanago.plmarketing automation

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]