80% firm pozyskuje więcej leadów po wdrożeniu strategii Marketing Automation

 

Pomimo dużej dostępności narzędzi do generowania leadów na rynku, 63% firm nadal postrzega pozyskiwanie danych od potencjalnych klientów jako duże wyzwanie marketingowe. Dowiedz się, jak Customer Data Platform pozwala generować większą ilość dobrych jakościowo leadów i jak je poprawnie wykorzystać.

 

Skuteczne pozyskiwanie leadów

 

Niezależnie od tego, czy pracujesz w marketingu B2B, czy B2C, narzędzia do generowania leadów są dość podobne, jednak najistotniejsze różnice występują w ich wykorzystaniu i dalszej obsłudze podróży leada. Kluczem, aby przyciągnąć uwagę odwiedzających i przekonać ich do pozostawienia danych jest pokazanie, że masz to, co oni chcą zobaczyć. W związku z tym, chcemy jak najbardziej spersonalizować treści naszej strony internetowej, a co za tym idzie – całościową komunikację z klientem.Wiele firm poświęca dużą część budżetu na generowaniu ruchu w witrynie za pomocą drogich reklam i wydaje się, że zapomina (lub po prostu nie wie), co zrobić, aby skutecznie zwiększyć konwersję anonimowych odwiedzających na właściwe dane klientów. Stosując personalizację w pop-upach i dopasowując wartość dodaną do tego, czego szukał klient, możesz zwiększyć konwersję nawet o 160%.

 

Techniki pozyskiwania danych o klientach

 

Platformy danych klientów oferują różnorodne narzędzia służące do pozyskiwania danych osób odwiedzających stronę. Ich zaletą jest możliwość personalizacji wyświetlanych treści i wyświetlaniu ich poszczególnym klientom we właściwym czasie.
Do najbardziej efektywnych z nich należą rozwiązania takie jak:
analiza ruchu w czasie rzeczywistym – zbierając i przetwarzając dane jesteś w stanie błyskawicznie dostarczyć treści dostosowane do każdego użytkownika odwiedzającego witrynę, co pozwala na szybką reakcję na działania kontaktu z predefiniowaną komunikacją w dowolnym kanale
dynamiczne pop-upy – wyskakujące okienko, które każdy klient otrzymuje, wykorzystuje treści generowane dynamicznie na podstawie wcześniejszej aktywności – wiadomość jest dostosowywana 1 do 1, aby pokazać oferty, artykuły lub informacje, którymi będzie on zainteresowany.
spersonalizowany landing page – treści, czy banery przedstawiające produkt lub usługę mogą być modyfikowane w oparciu o źródło wizyty lub wcześniej odwiedzane artykuły na stronie internetowej
automatyzacja live chata – okno live chata może być skonfigurowane tak, aby pojawiało się jako reakcja na konkretne zachowanie użytkownika, na przykład, gdy spędza on za dużo czasu na danej stronie
kampania exit-intent – angażowanie użytkowników, którzy chcą opuścić stronę bez podejmowania żadnych działań; oferując im jakąś dodatkową promocję, może zatrzymać część z nich na stronie. Połączenie jej z dynamiczną treścią i wynikami może dawać znakomite efekty.
formularze do profilowania progresywnego – profilowanie progresywne jest metodą, która pozwala na zapytanie tylko o te dane, których jeszcze nie posiadasz – mniej pól do wypełnienia zwiększy konwersję formularza
gated content / oferta ograniczonego dostępu – wykorzystaj dodatkowe zachęty, aby dać odwiedzającemu powód do opuszczenia strony z jego danymi. Najpierw sprawdź czego szukał, następnie dopasuj go ze swoim repozytorium treści i pokaż popup z propozycją pobrania specjalnego ebooka lub uzyskania zniżki na konkretny produkt w zamian za pozostawienie adresu email.

 

Dlaczego Customer Data Platform są niezbędne w strategii generowania przewagi konkurencyjnej?

 

Wyżej wymienione narzędzia są znane na rynku od pewnego czasu, jednak często wymagane jest stosowanie wielu narzędzi i brak jest tej samej bazy informacji na temat perspektyw. Każda firma powinna dostosować wykorzystanie tych narzędzi do swojej strategii marketingowej w zależności od sprzedawanego produktu, długości procesu sprzedaży lub specyfiki odwiedzającego. Customer Data Platform umożliwia marketerom pełne wykorzystanie tworzonych przez nich treści – mogą zaprojektować w jaki sposób i komu powinny być one wyświetlane, a tym samym dostarczać odwiedzającym witrynę, więcej istotnych informacji. Dzięki automatyzacji i możliwościom personalizacji, proces generowania leadów staje się mniej przypadkowy, bardziej świadomy i możliwa jest jego dalsza optymalizacja.

marketing automation

marketing automation

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]