Jak stworzyć email, który na 100% wyląduje w spamie [Poradnik niepoważny]

Czym jest SPAM nie trzeba chyba nikomu specjalnie tłumaczyć. Niechciane, niepotrzebne i niebezpieczne wiadomości elektroniczne są znane zarówno nadawcom jak i odbiorcom maili.

 

SPAM – na co masz, a na co nie masz wpływu

 

Na początek warto wiedzieć, że o zakwalifikowaniu danej wiadomości do tej jakże prominentnej kategorii decyduje w dużej mierze algorytm programu pocztowego. Każdy z operatorów ma swoje własne filtry spamu – to co dla jednego programu pocztowego może być spamem, dla innego niekoniecznie. Niestety nikt poza twórcami nie zna tych algorytmów. Należy pamiętać również, że nie każdy program pocztowy przyjmie Twoją wiadomość – na to też nie zawsze mamy wpływ.

To nad czym możesz popracować i co leży w Twojej gestii, to ogół zachowań jako nadawcy. Wlicza się tutaj to jakie wiadomości wysyłasz, do jakiej bazy i w jakich ilościach.

Dużą rolę odgrywa tu również Twoja baza danych, oraz sama wiadomość.

 

SPAM – baza kontaktów

 

Zapomnij o corocznym sprzątaniu bazy kontaktów! Zapomnij o automatycznym wychwytywaniu niepoprawnych adresów! Zapomnij o miłych, ciepłych poleceniach i praktykach marketingu za pozwoleniem! Jeżeli chcesz mieć pewność, że Twoja wiadomość zyska etykietę SPAM upewnij się, że:

  • Twoja baza pochodzi z niewiadomego, a nawet szemranego źródła
  • Twoja baza nie była dawno sprzątana, i dzięki temu ma pełno nieaktywnych kontaktów
  • Twoja baza jest pełna adresów typu info@, biuro@ czy office@
  • znaczna część adresów w bazie pochodzi z tej samej domeny
  • Twoje kontakty otrzymują duże ilości wiadomości w krótkim czasie
  • Twoje kontakty uważają wiadomości od Ciebie za na tyle irytujące, że często oznaczają je jako SPAM

 

Uff, odbiorcy z głowy, teraz sama wiadomość. Przyjrzyjmy się po kolei wszystkim jej elementom, i wybierzmy takie, które pomogą stworzyć perfekcyjną, śmieciową kreację!

 

SPAM – Nadawca

 

Jeżeli wysyłasz wiadomości z ustalonego konta, na przykład imię.nazwisko@nazwafirmy.pl, albo co gorsza używasz platformy marketing automation do wstępnej segmentacji bazy danych, tak, żeby ustawić różne konta do różnych wysyłek, w zależności od ich tematu i w dodatku przyjmujesz zwrotki i odpowiedzi na te same adresy, to jesteś na dobrej drodze by wypaść z wyścigu o tytuł największego spamera roku i nieodwracalnie poprawić OR i CTR swoich maili. Jeśli jednak marzysz o wiadomościach, które od razu wpadają do śmieciowego folderu, musisz stworzyć odpowiedniego nadawcę.

Po pierwsze upewnij się, że adres nadawcy jest zupełnie inny niż ten do odpowiedzi. To ważne żeby zasugerować, że co prawda wysyłka wychodzi od Nigeryjski Książę [Nazwa Firmy] ale już odpowiedzi trafiają do ogólnego wiadra no-reply@nazwafirmy.pl.

Po drugie zadbaj o to, by korzystać z domen znajdujących się na jak największej liczbie czarnych list nadawców!

SPAM – temat wiadomości

 

Tworzenie odpowiednich tytułów wiadomości to osobna dziedzina sztuki. Istnieje kilka trików znacznie zwiększających szanse na to, że program pocztowy od razu zakwalifikuje wiadomość jako spam. Do najpopularniejszych należą:

  • SAME WIELKIE LITERY
  • b.l.o.k.a.d.a
  • $$$$$blokada$$$$
  • fraza – popularne hasła, powiązane z wiadomościami uznanymi za spam  
  • duża liczba obrazków <3 :) !! :D:D

 

Przykład:

$$ ZA DARMO!! Powiększymy Twoje a.k.t.y.w.a. $$$$ o 100% !!

 

SPAM – treść wiadomości

 

Również w tej dziedzinie nie wystarczy po prostu i od serca napisać prośby o podanie danych z karty kredytowej, lub numeru PIN (choć to też może pomóc). Prawdziwy SPAM spełnia następujące warunki:

  • nieproporcjonalny stosunek treści do grafik – ciężkie, zwiększające rozmiar wiadomości grafiki są bardzo nielubiane przez filtry programów pocztowych – to ważna wskazówka dla Ciebie
  • brak opisów alternatywnych do obrazków – programy pocztowe nie widzą obrazków, zatem dodatkowy brak opisów zwiększa prawdopodobieństwo, że zostaną uznane za treści niebezpieczne
  • brak opisowych tytułów obrazków – jak wyżej
  • dużo tekstów identyfikowanych jako charakterystyczne dla wiadomości – śmieci, na przykład: sprawdź, kup, zobacz teraz, etc.
  • dodawanie załączników – im większe, tym lepiej
  • zbyt ciężkie wiadomości – dodawanie obrazków i filmików do wiadomości – absolutnie zapomnij o wrzucaniu takich treści na serwer i podawaniu linka do pobrania! Nie dość, że odciążyłbyś wiadomość, to jeszcze mógłbyś monitorować zainteresowanie treścią!
  • niewidoczny opt-out – no bo przecież jak będzie widoczny, to wszyscy się wypiszą

Masz to? Brawo! Jeszcze tylko podpis, adres zwrotny (koniecznie różny od tego, z którego wiadomość jest wysyłana) i już możesz wysłać wiadomość. Oczywiście w tym samym momencie i do całej bazy. Niech Ci przypadkiem ręka nie drgnie, gdy ktoś zaproponuje wstępne posortowanie bazy, albo, co gorsza, użycie jakiejś p e r s o n a l i z a c j i ! Gratulujemy, właśnie zostałeś modelowym spamerem.

 

Jeśli jednak zależy Ci na tym, żeby Twoje wiadomości były widziane przez odbiorców i uznawane przez nich za przydatne – zrób wszystko dokładnie na odwrót! I pamiętaj – nie zawsze mamy wpływ na to jak programy pocztowe widzą daną wysyłkę. Warto tworzyć dobre wiadomości, tak aby algorytmy programów pocztowych zaczęły rozpoznawać nasze wiadomości jako wartościowe i kierować je do skrzynki odbiorczej zamiast do znienawidzonego spamu!

 

Samych wysokich ORów i CTRów w Nowym Roku życzy Redakcja SALESmanago!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]