SALESmanago: Monitoring zachowania kontaktów w Social Media i wykorzystanie tych danych do segmentacji, scoringu i automatyzacji marketingu

W SALESmanago pojawiła się jedna z najbardziej oczekiwanych przez użytkowników funkcjonalności. Monitoring zachowania kontaktów w Social Media. Dzięki temu użytkownicy systemu są w stanie wykorzystać dane behawioralne (Like, Share, Comment) do automatycznej segmentacji i scoringu klientów. System na ten moment monitoruje zachowanie kontaktów na portalu Facebook i na stronach WWW, które mają wdrożone widgety Facebook.

SALESmanago już od dawna umożliwiało integrację z aplikacjami na Facebooku, dzięki czemu można było umieścić w bazie danych systemu dane kontaktowe fanów naszej strony firmowej . Obecnie integracja pozwala na znacznie głębsze powiązanie aktywności użytkowników Facebooka i działań marketingowych z systemem. Podstawową nowością jest możliwość rejestrowania w czasie rzeczywistym zdarzeń takich jak komentarz, udostępnienie czy kliknięcie „Lubię to!” i użycia ich do automatyzacji marketingu.

Scoring kontaktów na bazie zachowania w Social Media

Wachlarz akcji możliwych do aktywowania przez akcje na Facebooku zawiera w sobie pełne spektrum akcji dostępnych w regułach automatyzacji systemu SALESmanago.

Za każdą aktywność można zdefiniować przyznawanie określonego scoringu:

 

Scoring można wykorzystać do aktywowania dalszych akcji marketingowych, pokazywania handlowcom najbardziej obiecujących leadów, czy te z do wskazania skuteczności naszych działań na stronie firmowej na Facebooku. Aktywność na Facebooku dla konkretnych kontaktów można obserwować na indywidualnej karcie kontaktu:

 

Automatyzacja marketingu na bazie danych o zachowaniu w Social Media

Bardzo łatwo można też wykorzystać nowe funkcjonalności do personalizowania komunikacji. Stosując odpowiednią treść wpisów zachęcającą do dyskusji można rozpoznać zainteresowanie poszczególnych leadów danym tematem, i na przykład zaproponować im uzyskanie dostępu do dalszych materiałów dotyczących komentowanego zagadnienia. W przypadku zainteresowania tematem uznanym przez nas za bardzo istotny, lub też wskazującego na możliwą chęć dokonania zakupu ( na przykład „Lubię to” pod wpisem przedstawiającym nowy produkt) można w czasie rzeczywistym aktywować handlowców wysyłając im odpowiedni alert.

Można też przygotować predefiniowaną ofertę i w tym samym momencie automatycznie wysłać ją do leadu, który wykazał odpowiednią aktywność.

 

Aktywność w Social Media jednym z elementów Big Data

 

Aktywność w Social Media jest jedną z ważnych składowych tzw. Big Data, czyli ogromnych, zbiorów danych o zachowaniu kontaktów w Internecie oraz zachowaniu w świecie rzeczywistym.

SALESmanago Marketing Automation umożliwia włączenie nowej funkcjonalności do już istniejących i zsynchronizowanie ich, dając dostęp do bardzo złożonych mechanizmów automatycznego podejmowania decyzji marketingowych w oparciu o wieloczynnikowe dane wejściowe. Tym samym pozwala na zarządzanie kontaktem w całym cyklu zakupowym. Zauważenie wzrostu aktywności na Facebooku jest niezmiernie ważne, gdyż medium to jest jednym z najważniejszych źródeł poszukiwania przez klientów informacji o produkcie i najczęściej w miarę wzrostu zaangażowania w interakcję na Facebooku wzrasta rzeczywiste zainteresowanie ofertą. Dzięki możliwości zmierzenia tego i użycia jako wyzwalaczy reguł automatyzacji jest większa szansa na zauważenie konwersji i szybszą reakcję na nią.

 

Integracja z Facebookiem wchodzi w skład pakietu SALESmanago Marketing Automation i wraz z wbudowanym CRM-em, modułem komunikacyjnym i Marketing Automation tworzy kompletną platformę zarządzania leadami w lejku sprzedażowym, pozwalając jako pierwszy system w Polsce i jeden z pierwszych na świecie na realizowanie filozofii Revenue Performance Management.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]