TOP 10 Artykułów o marketingu cyfrowym: Q1 2017

Sporo czasu upłynęło od momentu kiedy publikowałam zestawienie najlepszych artykułów o marketingu cyfrowym i marketing automation. Żeby zapełnić tę lukę zebrałam najlepsze artykuły z całego pierwszego kwartału 2017r.

 

 

Reklamy cyfrowe – czy ta inwestycja popłaca? 

Biorąc pod uwagę fakt, że do 2021 reklamodawcy będą przeznaczać połowę swoich budżetów na reklamy w kanale cyfrowym (da to w sumie kwotę około 299 mld USD), może się wydawać, że jest to jedyna aktywność marketingowa warta wpompowanych w nią pieniędzy. Jednak podobnie jak wszystkie inne gorące trendy, tak i ten generuje wraz ze wzrostem popularności wiele dylematów etycznych i ekonomicznych. Wiele osób zadaje sobie na przykład pytanie o to jak uniknąć wspierania stron zawierających nieodpowiednie, nieetyczne treści, które w niszczą wizerunek firmy. Wszak wyświetlając na nich reklamę wspiera się twórców danej strony finansowo. Dowiedz się jak eksperci odpowiadają na te pytania i jakie inne zagrożenia marketingu cyfrowego wymieniają w jednym rzędzie z przedstawionym problemem.

 

Te paskudne roboty kradną naszą pracę! 

Wielu z nas podejrzewało, że boom na automatyzację zmieni nie do poznania obecny rynek pracy. W naszych wyobrażeniach inteligentne oprogramowanie przejmą od nas te zadania, które mogą (i powinny) być zautomatyzowane i tym samym oszczędzą nasz cenny czas. Ponieważ mamy na swoich usługach sztuczną inteligencję, to nie obawiamy się już powierzać oprogramowaniu zadań wymagających nadzoru kogoś lub czegoś inteligentniejszego od ekspresu do kawy. Jednak w pewnym momencie automatyzacja okazała się za dobra. Kanadyjska prasa donosi, że automatyzacja może spowodować w przyszłości likwidację 4 z każdych 10 zawodów w kraju, nie wyłączając bezpiecznych stanowisk biurowych.

 

Wielki sen o Big Data – trendy sięgające tam gdzie wzrok nie sięga

Jeśli chodzi o strategie marketingowe, to wszystko już było. Rynek widział te same chwyty i sztuczki nie raz, nie dwa, ale dziesiątki razy od wielu, wielu lat. Odbiorcy są już na nie uodpornieni i mają dość oglądania wciąż tych samych trików. Co zatem mają robić marketerzy? Najlepszym wyjściem jest połączenie najlepszych elementów znanych strategii i osadzenia działań marketingowych w analizie danych. Przeczytaj więcej o nowym podejściu do starych taktyk.

 

Serce komunikacji cyfrowej 

Co stanowi samo centrum marketingowej komunikacji w świecie cyfrowym? Jak śledzić zachowanie klientów we wszystkich kanałach i integrować doświadczenie użytkownika przez wszystkie kluczowe punkty podróży zakupowej? Odpowiedzi szukaj w artykule.

 

Email Marketing: zmień jedno słowo żeby uzyskać więcej odpowiedzi!

Wbrew pozorom, ten artykuł nie jest bezużytecznym clickbaitem. Znajdziesz w nim wyniki interesującego badania na temat tego jaki rodzaj zakończenia wiadomości email generuje najwięcej odpowiedzi. No dalej, kliknij – wiem, że chcesz!

 

Email Marketing: Kilka porad dla detalistów

Pierwsza zasada Email Marketingu  – rozmawiajcie o celu emaila.

Druga zasada Email Marketingu  – rozmawiajcie o celu emaila.

Dopasuj treść wiadomości do celu jaki ma ona spełnić. To takie proste, jednak wiele osób o tym zapomina. Jednak to nie koniec dylematów marekterów. Ile celów powinien spełniać dany email? Jeden, dwa, pięć? Odpowiedź znajdziesz w artykule!

 

Storytelling – Poziom: Pixar

100% za darmo – Reżyser “W głowie się nie mieści” Pete Docter i story artist Domee Shi, reżyser “Meridy Walecznej” Mark Andrews i animator “Ratatouille” Sanjay Patel dzielą się swoimi spostrzeżeniami i przemyśleniami na temat storytellingu. Skorzystaj z tej okazji, jeśli chcesz wskoczyć do wyższej ligi.

 

Słyszałam, że chcesz zostać Digital Marketerem 

Znalazłam dla Ciebie podręcznik, z którego dowiesz się jak olśnić wszystkich swoim dowcipem i brandingiem personalnym. Ale żarty na bok. Jeżeli na serio rozważasz karierę w marketingu cyfrowym, koniecznie przeczytaj porady Laury Leebove.

 

Kącik Mobile

Jak tanie smartfony i szybki internet wpływają na demonetyzację [Case study: Indie]

Rynki rozwijające się to następny cel reklam w kanale mobile [Raport]

 

Nowości w naszej biblioteczce:

Wielka Księga Lead Generation dla Ecommerce

5 problemów Ecommerce i jak je rozwiązać z platformą Marketing Automation Cz. 1

5 problemów Ecommerce i jak je rozwiązać z platformą Marketing Automation Cz. 2

 

Miłego czytania!

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]