12 porad marketingowych od wielkich rodów Westeros

Zima już przyszła, a sezon 7 Gry o Tron zbliża się wielkimi krokami. Po raz ostatni będziemy rozpaczać po tych, którzy nie dożyli kolejnego odcinka i kibicować naszym faworytom. Mnie osobiście zachwyca idea wielkich i mniejszych rodów, z osobną modą, religią, stylem życia i, oczywiście, mottem. Jeżeli, drogi czytelniku znasz moje wcześniejsze wpisy (na przykład 5 rzeczy o Marketing Automation, których dowiesz się z filmów katastroficznych, czy Jak podrywać użytkowników według Dona Drapera) to wiesz doskonale, że lubię szukać inspiracji w nieoczywistych miejscach. W dzisiejszym poście pokażę, jakie lekcje digital marketerzy mogą wyciągnąć z dewiz rodów Westeros. Ja, Maja z domu Marketing Automation (“Personalization over Spam”), pierwsza tego imienia, Królowa Apek i Dynamicznych Segmentów, Pani Siedmiu Beaconów i Obrończyni Lokalnego Rynku zapraszam Cię do czytania!

  1. Stark – Winter is coming (Nadchodzi zima) – Świat marketingu jest zmienny. Śledź nowinki i trendy, żeby wiedzieć, co może zagrozić Twojej pozycji. Przygotuj plan działań uwzględniający czarne scenariusze, aby móc je wdrożyć jeżeli okoliczności będą tego wymagały. Pamiętaj o ciągłym researchu konkurencji!
  2. Baratheon – Our is the fury (Furia jest nasza) – Działaj zdecydowanie i śmiało pokazuj swój prawdziwy charakter – odbiorcy cenią autentyczność. Jeśli jesteś amatorskim zawodnikiem Muay Thai – wrzuć fotki z zawodów na Instagrama! Dodaj coś od siebie do firmowego wizerunku.
  3. Lannister – Hear my roar/ Lannister always pays his debts (Słuchajcie mojego ryku/ Lannister zawsze płaci swoje długi) – Dwie dewizy dla jednego rodu. Oficjalnie zadbaj, by wszyscy wiedzieli kim jesteś – usłyszeli Twój ryk i nie mylili Twojej marki z tuzinem podobnych. Nieoficjalnie – ugruntuj pozycję osoby spłacającej długi. Uhonoruj tych, którzy Cię wsparli – na przykład grupę targetową dla której robiłeś soft launch, pierwszych użytkowników, albo tych najbardziej lojalnych – możesz ich wyodrębnić przy pomocy segmentacji i wysłać im specjalną ofertę.
  4. Tully – Family, duty, honor (Rodzina, obowiązek, honor) – Jeżeli masz kilka produktów, bardziej i mniej znanych, promuj jedne przy okazji drugich i pozostań lojalny wobec firm, które pomogły Ci się wybić na rynku. Traktuj je niczym rodzinę. Kto wie, kiedy będą potrzebować Twojego wsparcia.
  5. Arryn – As high as honor (Wysoko jak honor) – Celuj wysoko i nie uciekaj się do brudnych marketingowych zagrań. Szanuj użytkowników i dbaj o ich bezpieczeństwo. Stosuj dobre praktyki marketingu za pozwoleniem.
  6. Tyrell – Growing strong (Rośniemy w siłę) – Zbieraj siły. Gromadź dane i zasoby. Porządkuj je, tak by w każdej chwili były gotowe do użycia. Korzystaj z software, który poradzi sobie z zarządzaniem Big Data.
  7. Greyjoy – We do not sow (My nie siejemy) – Kiedy nie masz podatnego gruntu, by zasiać “ziarna” i czekać spokojnie na plony, rozważ burst campaigns  – szybkie i efektywne kampanie, przynoszące duże ilości użytkowników. Dbaj jednak o wysoką jakość bazy i odsiewaj tych, którzy nie zostaną z Tobą na długo. Użyj analityki RFM i opartej na niej segmentacji żeby oddzielić lojalnych klientów od tych, którzy jeszcze nimi nie są i zyskać lepszy pogląd na zachowania zakupowe Twoich klientów. Aby dobrze wycelować z działaniami marketingowymi, śledź rynek i znajdź swoje grupy docelowe.
  8. Targaryen – Fire and blood (Ogień i krew) – Znaj swoje mocne strony. Posiłkuj się analizą przepływu zachowań użytkowników w aplikacji i Digital Body Language żeby wiedzieć, które funkcje w aplikacji i które treści na stronie są Twoim Dracarysem – kartą przetargową w Grze o Klientów.
  9. Martell – Unbowed, unbent, unbroken (Niezachwiani, nieugięci, niezłomni) – Nie poddawaj się modom marketingowym. Chwytanie się każdego nowego hype czy buzzworda kończy się z reguły stratą pieniędzy, a w najgorszych przypadkach stratą użytkowników i klientów.
  10. Mormont – Here we stand (Tu nasze miejsce) – Tu wyrosłeś, tu zostaniesz. O ile nie promujesz aplikacji, której można użyć na całym świecie, skup się na działaniach lokalnych. Na ekspansję przyjdzie czas, gdy zbudujesz swoją pozycję.
  11. Tarly – First in battle (Pierwsi w bitwie) – Znajomość własnego produktu, jego odbiorców, konkurencji i sytuacji w jakich najczęściej jest używany daje Ci szereg korzyści. Badając rynek i znając prognozy, masz możliwość opracowania kilku strategii. Reagując na zachowania klientów i użytkowników w czasie rzeczywistym jesteś w stanie odpowiednio dobrać strategię do sytuacji. To się opłaca – zawsze będziesz o krok przed innymi.
  12. Royce – We remember (Pamiętamy) – Krocz śmiało przed siebie, ale pamiętaj o przeszłości. Analizuj skuteczność dotychczasowych działań i wyciągaj z nich lekcje. Pamiętaj również, że u podstaw każdego aspektu marketingu cyfrowego leży tradycyjny marketing opisany już na początku ubiegłego wieku. Wracaj od czasu do czasu do klasyków i rewiduj wszystkie nowinki, które raz na czas pojawiają się jako rynkowe objawienia.
  13. BONUS: Północ – North remembers (Północ pamięta) – Na koniec przestroga i porada w jednym. Niech Północ będzie Twoimi odbiorcami. Wiedz, że Twoje potknięcia i sukcesy będą zapamiętywane i będą rzutować na to, jak będziesz postrzegany w przyszłości.

Których domów brakuje Twoim zdaniem? A może chciałbyś przeczytać wpis o jakimś konkretnym serialu?

Podziel się z nami w komentarzu.

Oryginalny tekst pochodzi z naszego drugiego bloga: blog.appmanago.pl.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]