#3 Jakie działania marketingowe są najskuteczniejsze dla freelancerów?

Wbrew pozorom, styl życia freelancera to nie jest bułka z masłem. Bez pełnego etatu ich miesięczne przetrwanie zależy w pełni od ilości i jakości klientów, których są w stanie zdobyć. Ich wizerunek rynkowy musi być doskonały pod każdym względem zarówno w kanałach online, jak i offline.

Jeśli chodzi o offline, freelancerzy powinni kłaść szczególny nacisk na udział w spotkaniach i networking. Powinni uczestniczyć w wydarzeniach i prezentować swoje prace wszędzie tam, gdzie potencjalny klient może je zauważyć. Muszę również podkreślić znaczenie referencji i marketingu szeptanego. Freelancerzy polegają na swoich klientach. Jeśli zadbają o ich zadowolenie i będą pamiętać, zeby poprosić o referencje, powinni dostać bardzo dobre polecenia i możliwości podjęcia nowych zleceń. Ta taktyka pozwala zdobywać ocieplone kontakty, a tym samym oszczędza czas poświęcony na szukanie nowych kontraktów.

 

Internet to także morze pełne ryb. Freelancer powinien traktować go jako gigantyczny rynek o zasięgu globalnym. Pełen zakres możliwości tego środowiska można zawęzić do kilku punktów, na których powinni się skupić na początku:

  • Media społecznościowe – regularne aktualizacje i interakcje
  • Blog z wartościowymi treściami eksperckimi
  • Referencje (równie ważne w kanale online jak i offline)
  • Bycie członkiem społeczności – grupy na Facebooku, fora
  • Prowadzenie strony internetowej z:
    • Referencjami
    • Portfolio
    • Cennikiem
    • Danymi kontaktowymi
  • Korzystanie z internetowych tablic ogłoszeń
  • Wystąpienia podczas eventów, nagrywanie ich i publikowanie na portalach społecznościowych.

 

Dla freelancerów najlepiej działają:

  • Stworzenie własnej marki i praca nad wizerunkiem
  • Content marketing – aby umocnić swoją pozycję eksperta
  • Korzystanie z mediów społecznościowych:
    • Grupy, aby znaleźć możliwości pracy
    • Profil LinkedIn i fanpage na Facebooku, aby zaprezentować swoje prace
    • budowa sieci
    • prośba o referencje
  • Email marketing, – aby pozostać w kontakcie z byłymi klientami, poprosić ich o polecenia i informować o nowych pracach

Czy Marketing Automation jest potrzebne Freelancerom?

Nawet jeśli freelancerzy nie są przedsiębiorcami per se, nadal mogą korzystać z narzędzi do automatyzacji marketingu. Mogą, a naet powinni je wykorzystać do generowania większej liczby potencjalnych klientów zarówno z witryny internetowej, jak i z profilu w social media. Następnym krokiem powinno być wykorzystanie tej organicznie zbudowanej bazy kontaktów i stworzenie efektywnych kampanii mailowych – lead nurturingu –  aby „rozgrzać” pozyskane wcześniej kontakty. Ponadto, aby wyglądać bardziej profesjonalnie, powinni skupić się na utrzymaniu wrażenia komunikacji indywidualnej nawet podczas wysyłania masowych wiadomości. Jest to możliwe tylko przy najwyższym poziomie personalizacji dostępnym za pośrednictwem platform automatyzacji marketingu, takich jak SALESmanago.

Kolejną zaletą implementacji kodu śledzącego na stronie internetowej jest to, że można w pełni wykorzystać jej potencjał. Mając stronę internetową, możesz jej użyć do zbierania danych behawioralnych o użytkownikach. Pomaga to wyodrębnić „mleczne krowy” i evergreeny, ale też rzeczy, w które nie powinno się dłużej inwestować. Pozwoli to zaoszczędzić mnóstwo czasu i pieniędzy, ponieważ możesz skupić się na reklamie i podkreślać tylko te prace, które przynoszą prawdziwe zyski.

 

Tak więc prawdziwe pytanie brzmi: czy freelancerów stać na niestosowanie automatyzacji marketingu?

 

Daj mi znać, co sądzisz o tym nowym cyklu. Jeśli masz jakieś sugestie dotyczące pytań, na które powinnam odpowiedzieć w pierwszej kolejności, daj mi znać maja.kowalska@salesmanago.com!

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]