2018: Kluczowe porady dla digital marketerów

Nowy rok jest okazją, by zacząć coś od początku. To także świetny moment, żeby poprawić coś – zarówno w naszym życiu prywatnym, jak i zawodowym. Tak samo powinno być z Twoją strategią digital marketingową. Wdrażanie zmiany i udoskonaleń to stały proces. Dlatego musisz zawsze być czujny, żeby poznać najlepsze sposoby na optymalizację strategii marketingu cyfrowego.

W tym poście podzielę się moimi najlepszymi wskazówkami digital marketingowymi dla firm w 2018 roku.

W tym roku bądź strategiem

 

Jako, że regularnie pracuję z wieloma przedsiębiorcami i właścicielami firm, często zauważam, że większość z nich nie do końca poprawnie układa strategie swoich kampanii cyfrowych.

Wiedzą, co mają robić – na przykład tworzyć treści, założyć bloga, używać mediów społecznościowych i tak dalej – i odhaczają kolejne pozycje. Problem w tym, że nie budują konkretnego planu. Dla przykładu, mogą napisać jakiś losowy post na swoim blogu tylko dlatego, że nie postowali przez dłuższy czas. Tu i ówdzie, mogą również zoptymalizować działania pod wyszukiwarki internetowe (SEO), jeśli akurat mają na to czas.

Ale na dłuższą metę nie jest to najlepszy sposób na zarządzanie swoim marketingiem cyfrowym. Tworzenie strategii nie tylko pomaga polepszyć rezultaty, ale również oszczędzić czas i zwiększyć tempo rozwoju firmy. Na początku każdej kampanii digital marketingowej – content marketing, media społecznościowe, maile, itp. – trzeba wygospodarować czas na dokładne zaplanowanie całej strategii.

 

W skrócie, potrzebujesz:

– wyznaczyć konkretne cele, które chcesz osiągnąć w określonym czasie.To pozwoli na skupienie się na tym, co ważne i pomoże podjąć decyzję, jaką treść należy stworzyć, aby te cele osiągnąć.

 

– poznać swoich odbiorców – zrozumienie tego, co lubią i jakie treści preferują, pozwala stworzyć zoptymalizowane treści, które skłonią ich do konkretnych działań.

 

„przeszpiegować” swoich rywali – spójrz na obecność konkurencji w sieci (SEO, portale społecznościowe, blogi i inne treści), żeby zrozumieć, co działa a co nie. Wykorzystaj okazję, żeby lepiej zrozumieć swoją niszę i swoich odbiorców.

 

– wybrać swoje kanały komunikacji – gdzie będziesz udostępniać swoje treści? Gdzie są twoi odbiorcy?

 

– zaplanować treści – stwórz kalendarz edytora dla swoich treści, kalendarz mediów społecznościowych dla mediów społecznościowych i tak dalej, żeby zaplanować kategorie udostępnianych treści.

 

– zadecydować, kto będzie zarządzał każdą kampanią, jak również ustalić schematy zatwierdzania ich.

 

– ustalić, jakich KPI będziesz używać, żeby zmierzyć swoje cele – i nie zapomnij ich zmierzyć! To szalenie ważne, gdyż może zaważyć na Twoim sukcesie. To lekcja, której nauczyłam się lata temu, gdy znalazłam cytat Warrena Buffetta, który utknął mi w pamięci: ucz się na błędach. To jest najlepszy sposób na optymalizację kampanii marketingowych i upewnienie się, że inwestujesz zasoby w to, co przynosi rezultaty.

 

W pełni wykorzystaj nową funkcję Instagrama

 

Niedawno Instagram udostępnił nową funkcję, jedną z największych, jakie widzieliśmy ostatnimi czasy – taką, która powinna wzbudzić zainteresowanie firm tą platformą.

Użytkownicy mogą śledzić hashtagi, co oznacza, że od teraz firmy mają nowy sposób przekazania swojej treści do Instagramowych feedów.

 

Żeby jak najlepiej wykorzystać tę funkcję, skorzystaj z poniższych wskazówek:

 

– jakość jest niezmiernie ważna – to, że używasz hashtagu, który ludzie śledzą, nie oznacza, że widzą Twoje posty w swoim feedzie.

Z raportu TechCrunch wynika, że Instagam będzie promował najlepszych, używając algorytmu, który wybiera treści bazując na jakości i czasie, w którym zostały opublikowane. To również oznacza, że warto będzie udostępniać treści częściej, żeby dotarły do jak największej liczby odbiorców.

 

– starannie wybierz porę – jako, że algorytm stosuje czas jako jeden z czynników, które decydują jakie posty pojawiają się w feedach, ważniejszym niż kiedykolwiek jest udostępnianie nowych postów wtedy kiedy ich odbiorcy są online. Eksperymentuj z różnymi porami udostępniania postów, żeby dowiedzieć się, kiedy większość odbiorców jest aktywna.

 

– unikaj zbędnych hashtagów – niezmiernie kuszące jest to, żeby bombardować tyloma hashtagami, ile to możliwe (30), ale bardzo prawdopodobne jest, że przez to Twój post będzie wyglądał…hm, zbyt sprzedażowo. To mogłoby nawet sprawić, że Instagramowy algorytm będzie Cię unikał przy szukaniu postów, koniec końców, stara się przecież upewnić, że żaden spam nie trafia do feedów, a 30 tagów wygląda trochę jak spam. Użycie 6-10 hashtagów w poście, jak stwierdziło laboratorium Agorapulse Social Media, działa najlepiej.

 

– skup się na bardziej nakierowanych, niszowych postach – największe hashtagi na Instagramie mają miliony postów, co czyni Twoje kreacje trudniejszymi do znalezienia. Dodatkowo, mają one szeroki zakres, więc jeśli nawet znajdziesz się w czyichś feedach, jest bardzo prawdopodobne, że to nie będą twoi docelowi odbiorcy. Zamiast tego, użyj bardziej niszowo skierowanych hashtagów zazwyczaj składających się z dwóch słów, jako że konkurencja nie jest tak duża ale w dalszym ciągu są na tyle popularni, by być śledzeni.

 

Stwórz lepsze, bardziej spójne doświadczenia klienta

 

Nie tylko platformy cyfrowe zmieniają się i ewoluują, ale również klienci. Najważniejszą zmianą dziejącą się w tym momencie jest to, że ludzie oczekują lepszych doświadczeń (z angielskiego Customer Experience).

Oczekują bardziej spójnych doświadczeń przeskakując pomiędzy platformami. Chcą być w stanie zadać pytanie przez Twitter, kontynuować rozmowę przez maila i szybko pozyskać poszukiwane informacje.

Co możesz zatem zrobić, żeby być na czele tego trendu?

 

– zastanów się nad chatbotem – co miesiąc ponad 2 miliardy wiadomości jest przekazywanych pomiędzy firmami i ludźmi prywatnymi przez Messenger na Facebooku. Wielu klientów preferuje ten kanał komunikacji do rozmowy z firmami i zadawania pytań. Dlatego też istnieje 100,000 aktywnych botów na Messenger i ta liczba z pewnością wzrośnie w 2018. To kreuje lepsze doświadczenia dla klientów, jak również dla Ciebie.

 

– dodaj live chat do swojej strony – live chat jest teraz dostępny dla dużych, średnich i małych firm, co może pomóc w generowaniu większej ilości możliwości i leadów dla Twojej firmy.

 

wykorzystaj jak najlepiej automatyzację marketingu – jeśli już korzystasz z automatyzacji marketingu, jesteś na dobrej drodze, jeśli nie – cóż, nigdy nie jest za późno by zacząć.

Używaj automatyzacji marketingu, nie po to, by zaoszczędzić czas, a dlatego, żeby dostarczyć lepsze, bardziej nakierowane na swoich odbiorców treści, takie, których potrzebują i dokładnie wtedy, kiedy ich potrzebują.

 

Ekstra wskazówka: zwiększ swój budżet na video marketing

 

Zanim skończę, chciałabym również przekonać Cię do zwiększenia swojego budżetu na video marketing w tym roku.

Wszelkiego rodzaju filmy video działają bardzo dobrze, zarówno jeśli brać pod uwagę zaangażowanie, jak i generowanie leadów.

Dodatkowo, jest to bardzo łatwo dostępne; nie musisz wynajmować studia do produkcji swoich filmów. Jest wiele narzędzi, których możesz użyć do stworzenia animowanych, bądź regularnych filmów od podstaw. Prawdę mówiąc, nie potrzeba prawie żadnego doświadczenia w edycji/designie, żeby je zmontować.

W tym roku, zastanów się nad udostępnianiem większej ilości treści video na swoim blogu, kanale na YouTube, stwórz więcej materiałów video na swoje konta społecznościowe, więcej relacji na żywo, więcej video Stories na Instagramie (ich specjaliści pracują nad dodaniem możliwości udostępniania linku ze swoim Story – ekscytująca wiadomość dla firm, które przez to będą mogły zwiększyć swój ruch na stronie).

 

Wnioski

 

Wciąż jeszcze jest za wcześnie i nie jesteśmy do końca pewni wszystkich zmian, nowych platform i funkcji, które zostaną wprowadzone w tym roku. Jednak kilku rzeczy można być pewnym i są to te wskazówki, na których chciałam się skupić w tym poście.

Jakie są Twoje najlepsze wskazówki dotyczące marketingu cyfrowego w 2018?

 

Biografia autora

Lilach Bullock jest uznanym w świecie mówcą. Została wymieniona w magazynie Forbes jako jedna z 20 najlepszych kobiet influencerek w mediach społecznościowych i uhonorowana przez Oracle tytułem Social Influencer of Europe. Została wymieniona przez Career Experts jako numer jeden w kategorii Influencer w Wielkiej Brytanii, jest również laureatką Global Women Champions Award za jej znakomity wkład i przywództwo w biznesie.

Kontakt: www.lilachbullock.com

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]