Co to jest Marketing Automation

Zrzut aplikacji SALESmanago

Marketing Automation po raz pierwszy prawdziwie łączy działy marketingu i sprzedaży. Marketing Automation integruje dotychczas osobno działające systemy do e-mail marketingu, pozyskiwania i zarządzania leadami monitoringu strony www. Dzięki temu umożliwia tworzenie uporządkowanego systemu marketingowego, który dostarcza właściwych informacji do działów sprzedaży.

Najnowszym, bo rozwijamy od zaledwie 10 lat kierunkiem w Marketingu Internetowym jest obecnie Marketing Automation. Marketing Automation to koncepcja polegająca na połączeniu automatyzacji zbierania informacji o potencjalnych i aktualnych klientach z automatycznymi akcjami marketingowymi do wyselekcjonowanych klientów. Ustawienie automatycznego cyklu marketingowego do poszczególnych segmentów Klientów, pozwala na dotarcie do Klientów w wyznaczonym czasie z odpowiednim i dopasowanym przekazem bez potrzeby angażowania dużego zespołu pracowników i wykonywania żmudnej manualnej pracy. Automatyzacja kampanii marketingowych wymaga skutecznego narzędzia marketingowego, takimi narzędziami są systemy klasy marketing Automation, którego przykładem jest SALESmanago, nowy system wprowadzony przez firmę Benhauer.

Skąd się bierze Marketing Automation

 

Podstawą koncepcji powstania Marketing Automation jest przekonanie, że Lead Generation już nie wystarcza. Celem kampanii Lead Generation jest generowanie jak największej ilości zapytań dotyczących usług lub produktów. Wysoki przyrost pozyskanych lead`ów to większa ilość potencjalnych Klientów. Niestety istnieje spora rozbieżność pomiędzy ilością zapytań ofertowych a współczynnikiem sfinalizowanych transakcji. Kolejne działania powinny zmierzać więc do przekonwertowania pozyskanych kontaktów w Klientów. Często jednak zdarza się tak, że część lead`ów to Klienci jeszcze niezdecydowani. Niezależnie jednak od powodów niezdecydowania Klientów można zapobiec utracie pozyskanych lead`ów. Najlepszym sposobem na zbudowanie trwałej relacji z potencjalnym Klientem, jest prowadzenie długofalowej strategii, która miałaby na celu przypominanie się Klientom. To przypominanie się klientom w marketingu nazywa się Lead Nurturing.

Lead Nurturing – pożywienie dla potencjalnych klientów

Lead Nurturing jest procesem budowania relacji z Klientem, który polega na dwukierunkowej komunikacji. Zamierzony efekt działań to przekonwertowanie potencjalnego Klienta na Klienta gotowego do obsłużenia przez dział sprzedaży. Działaniem najistotniejszym jest komunikacja oparta na gromadzeniu informacji o zachowaniu potencjalnego nabywcy. Zabrane dane wykorzystujemy do targetowania behawioralnego, który polega na przesyłaniu dopasowanych przygotowanych wcześniej komunikatów które stanowią zawartość cyklu Lead Nurturing. W Lead nurturing najistotniejsza jest: komunikacja, dialog, budowanie relacji i zaufania, przy założeniu, że koncentrujemy się na potencjalnych przyszłych Klientach. Niezbędna jest selekcja leadó`w. Komunikujemy się z wyselekcjonowaną grupą potencjalnych, przyszłych Klientów. Dialog prowadzimy niezależnie od tego na jakim etapie jest proces sprzedaży, być może część leadó`w to w przyszłości będą nasi Klienci. Systemy Marketing Automation umożliwiają zbudowanie wielopoziomowych akcji Lead Nurturing, których cykle zmieniają się w zależności od profilu użytkownika budowanego przez system.

Marketing Automation vs e-Mail Marketing

Zautomatyzowane kampanie marketingowe to znacznie więcej niż kampanie e-mail marketingowe. Tradycyjny E-mail Marketing jako forma marketingu bezpośredniego z wykorzystaniem poczty elektronicznej uważany jest za jeden z najefektywniejszych sposobów bezpośredniego pozyskiwania Klientów. E-mail Marketing nie dostarcza jednak istotnej informacji biznesowej, czy Klient zainteresował się ofertą otrzymaną w e-mailu, czy wszedł na stronę www i czy jego zainteresowanie było jednorazowe czy może jednak po pewnym czasie wrócił na stronę. Dzięki zastosowaniu systemu Marketing Automation gromadzimy kluczowe informacje potrzebne do realizacji procesu sprzedaży. Dzięki zamieszczonemu kodowi trackingowemu na stronie www zbieramy informacje o wejściach klientów nie tylko bezpośrednio z e-mailingu, ale również po nim, kiedy klient pojawia się na stronie z wejść bezpośrednich, czy z innych kampanii marketingowych. System za pomocą umieszczonego na stronie kodu monitoruje zachowania Klientów na poszczególnych podstronach, a użytkownik systemu może dokonać segmentacji przyjmując za regułę czas oraz częstotliwość odwiedzin. Segmentacja Klientów to warunek konieczny do zbudowania skutecznej strategii marketingowej. Po zapoznaniu się z preferencjami Klientów, kolejny krok to precyzyjny przekaz marketingowy do wyselekcjonowanej wcześniej grupy. Dzięki automatyzacji można wydzielić wiele segmentów i prowadzić równocześnie wiele akcji marketingowych z odpowiednio dopasowanym przekazem.

Budowa kompleksowych cykli marketingowych

Rozpoczęcie pracy z systemem marketing automation to początek przygody w ramach której użytkownik rozpoczyna budowę prawdziwej wartości swojej firmy, w postaci w pełni zautomatyzowanych cykli marketingowych, które są realizowane do poszczególnych grup potencjalnych i aktualnych klientów. W ramach tych cykli system realizuje wysyłkę dopasowanych ofert do klientów w zależności od tego na jakie linki klikają w emailach oraz jak spędzają czas na stronie www.

Marketing Automation wspiera sprzedaż

 

Dzięki systemowi Marketing Automation dział marketingu po raz pierwszy w historii zostaje wyposażony w narzędzie, dzięki któremu jest w stanie efektywnie wspierać sprzedaż firmy i sprzedawców firmy poprzez gromadzenie unikalnej wiedzy o klientach i potencjalnych klientach firmy oraz dostarczać do działu sprzedaży Leady, które zostały doprowadzone do takiego etapu, w którym szansa że sprzedaż zostanie zrealizowana jest najwyższa z możliwych.

Budowa wartości firmy dzięki marketingowi

Systemy Marketing Automation zdobywają bardzo dużą popularność dzięki temu, że oszczędzają działowi marketingu gigantycznej ilości czasu poprzez automatyczne wykonywanie ręcznej pracy, poprzez gromadzenie informacji o klientach, ale przede wszystkim dlatego, że umożliwia firmie budowanie faktycznego kapitału związanego  marketingiem, który przyjmuje formę:

  • Działających automatycznych cykli marketingowych
  • Wiedzy o tym które cykle są najskuteczniejsze
  • Wiedzy o tym, które działania marketingowe są najskuteczniejsze
  • Bazy wiedzy o potencjalnych i aktualnych klientach firmy
  • Bazy ofert sprzedażowych i marketingowych oraz wiedzy o skuteczności tych ofert

 

Wzrost zwrotu z inwestycji w marketing (ROMI – Return On Marketing Investment) dzięki Marketing Automation

Dzięki zasadzie działania marketing automation, możliwości zintegrowania takiego systemu z systemem CRM, zintegrowania systemu z ludźmi pracującymi w marketingu i sprzedaży, oraz wyeliminowania znacznej części manualnej pracy ludzi umożliwiając im skupienie się na intelektualnej i merytorycznej pracy, Marketing Automation powoduje (wg oficjalnych badań firmy Gartner) wzrost stopy zwrotu w marketing o ponad 50%.

 

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]