Marketing Automation – przykład praktyczny

Nic tak nie przemawia jak przykłady. Postaram się więc szybko przedstawić Państwu różnicę pomiędzy zwykłym e-mail marketingiem a systemami marketing automation.
W przykładzie posłużymy się fikcyjnym biurem podróży „Super Tramp”. Biuro podróży właśnie przygotowało nową ofertę, szef marketingu Miecio Kiepskawy zleca stworzenie 4 szablonów e-maili z wybranymi elementami z nowej wakacyjnej broszury. Zarząd zachwycony grafiką zatwierdza wysyłkę.

Błędne koło e-mail marketingu

Maile zostają rozesłane do kilku tysięcy adresatów z bazy dotychczasowych klientów. Niestety, oferta oprócz chwilowego zwiększenia ruchu na stronie biura „Super Tramp” nie przyniosła spektakularnych sukcesów.

Przenieśmy się więc do innego biura podróży – „Fajne Wakacje”, gdzie szef marketingu, Zdzisio Skuteczny po doświadczeniach zasłyszanych od kolegi z konkurencyjnego „Super Tramp” decyduje się na użycie programu klasy e-mail marketing. Po krótkich konsultacjach z firmą Benhauer, zaprojektowane są 3 szablony maili – z czego najbardziej zadowolony jest księgowy – w końcu 4 szablony „Super Tramp” kosztowały więcej. Pierwszy szablon, z ofertą ogólną na najbliższe lato rozesłany zostaje do bazy klientów zebranych przez kilka lat działalności firmy. Kolejny szablon zostaje użyty w regule automatyzacji, na jego podstawie stworzone zostaje pięć maili, różniących się treścią i kilkoma zdjęciami – kolejno prezentują one ofertę „Ameryka Północna z Fajne Wakacje”, „Australia z Fajne Wakacje”, „Ameryka Południowa z Fajne Wakacje”, „Europa z Fajne Wakacje” oraz  „Azja z Fajne Wakacje”. Wspólnie z specjalistami firmy Benhauer zespół marketingu „Fajne Wakacje” złatwością definiuje tzw. reguły automatyzacji. Pierwsza reguła zdefiniowana jest tak, że każda osoba, która kliknęła w ogólnym mailu link Europa i na podstronach z ofertą wakacji w Europie spędziła przynajmniej 3 minuty otrzymuje po 7 dniach kolejny e-mail – ze szczegółami oferty wypoczynku w Europie oraz kodem promocyjnym upoważniającym do 5% rabatu.
Konsekwentnie zdefiniowane są dodatkowe kroki podobnie reagujące na wejścia w linki Azja, Ameryka Północna itp. rozsyłając konkretną ofertę dostosowaną do zainteresowania klienta).
W drugim mailu w ofercie wakacji w Europie można kliknąć w link szczegółów konkretnych dwóch miast, do których jeździ biuro „Fajne Wakacje”, system SALESmanago, autorstwa Benhauer, osobom, które wybrały link konkretnego miasta i spędziły na jego stronie przynajmniej 2 minuty wysyła mail trzeci, po kolejnych 7 dniach, z szczegółami oferty danego miasta oraz kodem promocyjnym upoważniającym do 10% rabatu.

Email marketing

Dodatkowo sprzedawcy biura „Fajne Wakacje” otrzymują alerty gdy dany klient ponownie wchodzi na ich stronę i nawet po upływie kilku miesięcy są w stanie rozpoznać i zaspokoić potrzebę zakupową wcześniej nie zdecydowanych klientów, z góry już, przed rozmową telefoniczną wiedząc, że Pan Stanisław Kowalski, który w zeszłym roku odwiedził z ich biurem Hiszpanię, w tym roku dokładnie czyta informacje o Portugalii – klient wręcz nie ukrywa zdziwienia że sprzedawca firmy „Fajne Wakacje” czyta w jego myślach :-)

Po miesiącu biuro „Fajne Wakacje” sprzedaje 60% swojej wakacyjnej oferty – wszystko dzięki działaniom dostosowanym do klienta.

 

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]