Zintegruj swój sklep internetowy z SALESmanago i wykorzystaj moc personalizacji

Narzędzie SALESmanago do automatyzacji marketingu możesz wykorzystać do spersonalizowania komunikacji z klientami poprzez wysyłanie rekomendacji produktowych idealnie dopasowanych do ich zainteresowań i zachowania. Przykładem mogą być dynamiczne e-maile, Automatic Sales Chat lub  ramka dynamiczna na twojej stronie internetowej. Możesz dodać źródło informacji o produktach z twojego sklepu internetowego do systemu Marketing Automation, by wykorzystać te zaawansowane funkcjonalności. Dzięki nowo dodanej sekcji Twoje e-sklepy dodanie danych o produktach z twojej strony do platformy SALESmanago jest teraz szybkie, łatwe oraz co istotne, bardzo wygodne dla osób zarządzających więcej niż jednym sklepem internetowym.

Wszystko, czego potrzebujesz to feed produktowy, który zawiera wszystkie niezbędne informacje na temat twojego asortymentu, na przykład nazwa, opis, kategoria, marka, cena i wiele innych. Informacje o produktach mogą być zaimportowane do systemu SALESmanago Marketing Automation za pośrednictwem pliku XML. Mamy świetną wiadomość, bo proces dodawania feedów produktowych został zoptymalizowany dzięki nowej zakładce Twoje e-sklepy. Dostaniesz się do niej wchodząc w Ustawienia, następnie w sekcję Inne i wreszcie wybierając Twoje e-sklepy z listy po lewej stronie.

 

Jakie korzyści daje zintegrowanie twojego sklepu z SALESmanago?

 

Dane zaciągnięte z feedu produktowego twojego sklepu internetowego pozwalają na wykorzystanie zaawansowanych funkcjonalności SALESmanago w obrębie personalizacji komunikacji z klientami, takich jak:

 

  • emaile dynamiczne, wysoce spersonalizowane wiadomości perfekcyjnie dopasowane do zainteresowań, preferencji lub historii wizyt i transakcji danego klienta, itd.;
  • personalizowane treści na stronie WWW – możesz wdrożyć ramkę rekomendacji na twojej stronie internetowej, w której wyświetlą się produkty rekomendowane dla konkretnych klientów, na przykład przedmioty odwiedzone przez nich na stronie lub podobne do zakupionych produktów;
  • email z produktami z porzuconego koszyka  – ratuj koszyki porzucone przez potencjalnych klientów i zwiększ sprzedaż dzięki zmniejszeniu liczby porzuconych transakcji;
  • Automatic Sales Chat – zintegruj naszego chatbota z firmowym Messengerem i automatycznie wyświetlaj klientom rekomendowane produkty podczas konwersacji.

 

Nowa sekcja w systemie SALESmanago jest także niezwykle użyteczna w przypadku administrowania więcej niż jednym sklepem internetowym. Możesz dodać kilka e-sklepów z feedem produktowym do systemu i wybierać odpowiedni na przykład przy wysyłce emaila dynamicznego. W ten sposób z poziomu jednej platformy możesz planować działania marketingowe dla każdego ze sklepów, bez konieczności przełączania kont.

 

Jak dodać feed produktowy do systemu?

 

Przygotuj plik XML zgodnie z naszymi wytycznymi, a następnie dodaj go do systemu SALESmanago Marketing Automation w sekcji Twoje e-sklepy. Zaloguj się do swojego konta i przejdź do Ustawień -> Inne -> Twoje e-sklepy. Kliknij przycisk Dodaj e-sklep, wypełnij wymagane informacje takie jak nazwa e-sklepu, domena, waluta, język itd. Musisz podać także adres URL feedu produktowego. Pamiętaj, że do każego e-sklepu możesz dodać jeden plik XML, który musi być przygotowany zgodnie z naszymi wymogami technicznymi.

 

[1] Wyszukiwarka – możesz wyszukać e-sklep po nazwie.

[2] Transformata domyślna –  przy dodawaniu e-sklepu możemy wybrać format pliku XML. Po wybraniu domyślnego formatu, w tym miejscu należy wkleić transformatę XML. Jeśli dodawane e-sklepy będą miały zaznaczoną opcję transformaty domyślnej, będzie to oznaczać, że każdy ze sklepów będzie korzystał z tej transformaty.

[3] Dodaj e-sklep – opcja dodawania nowego e-sklepu. W obrębie jednego e-sklepu dodawany jest jeden plik XML.

[4] Status – Twój e-sklep może mieć status aktywny lub nieaktywny.

[5] Aktywacja / deaktywacja – naciskając ten przycisk aktywujesz lub dezaktywujesz dany e-sklep.

[6] Edytuj – naciskając ten przycisk możesz przejść do edycji e-sklepu.

[7] Usuń – usuwanie pliku.

WAŻNE: W każdej chwili możesz wybrane źródło danych aktywować lub dezaktywować, edytować, czy nawet usunąć.

Po dodaniu XML do systemu, możesz dodać swój e-sklep.

[1] Nazwa sklepu – wprowadź nazwę systemową sklepu. Pod tą nazwą odnajdziesz go później w systemie.

[2] Aktywuj źródło danych – w tym miejscu możesz aktywować lub dezaktywować źródło danych, naciskając przycisk ON lub OFF.

[3] Domena sklepu – podaj domenę sklepu, z którego pliki XML będą wykorzystywane do transformaty (np. domena.pl lub www.domena.pl).

[4] Waluta sklepu – wybierz walutę stosownie do kontekstu.

[5] Język sklepu – wybierz język dla źródła danych.

[6] URL feedu produktowego – URL do pliku XML, można dodawać więcej xml w jednym sklepie, ale muszą mieć taką samą transformatę. Żeby dołączyć więcej URL w jednym sklepie należy skontaktować się na adres email: bok@salesmanago.pl

[7] Format XML – wybierz z listy transformatę. Zaawansowani użytkownicy mogą wklejać własne transformaty po wybraniu  z listy opcji Inna. Wybierając opcję Domyślna, należy wkleić transformatę po przejściu do widoku Transformata domyślna (ilustracja 1)

[8] Kodowanie – wybierz rodzaj kodowania. Opcje do wyboru: UTF-8 lub Windows 1250 (adekwatnie jak w XMLu).

Kliknij Zapisz, aby zapisać informacje dotyczące e-sklepu.

 

 

Julia Paduszyńska
Content Manager

@jpaduszyńska

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]