Zrezygnuj ze swojego marketingu, bo i tak jest do niczego

Lepszych czasów dla marketingowców nie było chyba nigdy. Różnorodne, skuteczne jak nigdy narzędzia i metody, które pozwalają poznać potrzeby potencjalnego klienta i do niego dotrzeć, wiele kanałów, swobodny dostęp do materiałów edukacyjnych – to wszystko sprawia, że dowiezienie satysfakcjonujących rezultatów stało się łatwiejsze niż choćby dekadę temu. W tej sytuacji nie ma nic gorszego, niż ignorowanie zdobyczy nowoczesnego marketingu i uporczywe stosowanie złych praktyk lub przestarzałych strategii. Jeśli twoje działania marketingowe nie przynoszą zadowalających wyników, mamy złą wiadomość: istnieje możliwość, że należysz właśnie do tej grupy, której strategia marketingowa jest kompletnie nieefektywna, a wszelkie wysiłki – nie bójmy się mówić wprost – raczej bezsensowne.

 

 

Jeśli jeden z poniższych 5 punktów opisuje właśnie ciebie, to sygnał, że twój marketing jest tak kiepski, że… w zasadzie lepiej będzie, jak z niego zrezygnujesz. Gotowy na chwilę prawdy?

 

1. Twój budżet na działania marketingowe jest niewielki

Być może uwierzyłeś „marketingowym guru” różnej maści, którzy przekonują, że możesz osiągnąć imponujące rezultaty dzięki niewielkiemu nakładowi finansowemu lub całkowicie za darmo. Cóż, może pozyskasz w ten sposób kilka leadów lub dostaniesz parę „lajków” na Facebooku, ale na dłuższą metę nie będą to rezultaty, które będą miały choćby minimalny wpływ na twój biznes. Marketing to inwestycja, której koszty można oczywiście optymalizować, ale jeśli wciąż będziesz przeznaczać niewielkie kwoty na te działania, to efekty będą do nich współmierne – czyli niezbyt imponujące. Jeśli chcesz zobaczyć realne rezultaty, musisz sięgnąć głębiej do portfela, ale spokojnie – zwrot z inwestycji zrekompensuje wydatki.

 

2. Twoje działania ograniczają się do Facebooka

Od czasu do czasu publikujesz coś na firmowym fanpage’u i jesteś zadowolony, bo przecież „budujesz wizerunek marki”, „wchodzisz w interakcję z fanami” i „tworzysz społeczność”. Może i tak, ale jakie są z tego wymierne korzyści? Przełożenia na realne liczby w wynikach finansowych nie ma raczej żadnego, a do tego ograniczając się tylko i wyłącznie do jednej platformy społecznościowej docierasz tylko do części swoich klientów i potencjalnych odbiorców. Co z tymi, których nie ma na Facebooku – a tych, jak pokazują statystyki, jest i będzie coraz więcej? Przykładanie wielkiej wagi do komunikacji w jednym kanale to oczywiście nie błąd, o ile jesteś pewien, że większość twojej grupy docelowej właśnie tam jest, i chodzi tutaj o fakty poparte analizą i twardymi danymi, a niekoniecznie o przekonanie w rodzaju „tak mi się wydaje”.

 

3. Tworzysz jednego maila i klikasz “Wyślij do wszystkich”

„Segmentacja” i „personalizacja” to pojęcia, których nie ma w twoim słowniku. Twierdzisz, że przecież jeden mail z informacją o twojej ofercie wystarczy, by podbić serca wszystkich odbiorców. Niestety musimy zburzyć tę sielankę – masowe mailingi nie działają i coraz częściej są postrzegane jako spam. Co więcej, zaczyna to już być po prostu brakiem szacunku do odbiorcy – w dobie zaawansowanych narzędzi pozwalających na perfekcyjne dopasowanie treści do preferencji odbiorcy masowa komunikacja zwyczajnie ociera się o niedbalstwo. Konsumenci są w tej kwestii coraz bardziej świadomi i wymagający, więc stosując takie metody przedstawiasz swoją firmę w bardzo negatywnym świetle.

 

4. Nie planujesz, bo przecież jakoś to będzie

Freestyle i improwizacja zdecydowanie nie sprawdzają się w marketingu. Naprawdę lepiej, żebyś darował sobie jakiekolwiek działania, niż żebyś miał przeprowadzać jednorazowe, nieprzemyślane i niepowiązane ze sobą akcje marketingowe, do tego bez określania celów krótko- i długoterminowych. Szkoda zachodu, to i tak nie przyniesie większych rezultatów. Nie ma co liczyć na efekty bez dokładnie zaplanowanej strategii, w której weźmiesz pod uwagę takie czynniki jak analiza rynku i konkurencji, grupa docelowa i jej potrzeby, budżet, KPI czy kanały i taktyki, które chcesz wykorzystać. Dopiero spójne działania mogą przynieść plony, których oczekujesz.

 

5. Nie analizujesz i nie wyciągasz wniosków

„To nie o mnie” – myślisz – „przecież mam Analyticsa!”. OK, nawet, jeśli korzystasz z narzędzi do analityki internetowej i nawet od czasu do czasu do nich zaglądasz – to czy naprawdę wykorzystujesz zebrane dane? Analizujesz, porównujesz, testujesz, znowu analizujesz i jeszcze raz testujesz? Choć brzmi to mało ekscytująco, marketing to właśnie ciągła analiza przeprowadzonych działań i ich nieustanna optymalizacja. Bez tego ani rusz – będziesz uparcie wysyłać mało efektywne maile nawet nie zdając sobie sprawy z tego, że po prostu marnujesz swój czas i pieniądze. Wiele osób nie przepada za analityką, ale przecież np. wykorzystanie testów A/B to nie żadna filozofia, a analizować i poprawiać w celu wyśrubowania wyników można w ten sposób w zasadzie wszystko: maile, banery reklamowe, formularze kontaktowe czy landing page.

 

Już wiesz, w czym leży twój problem i zgodzisz się z nami, że twoje dotychczasowe działania marketingowe są do niczego? Jeśli chcesz porzucić swoje marketingowe grzeszki i złe przyzwyczajenia i poprawić mankamenty, jest jeszcze dla ciebie nadzieja. Zrezygnuj ze wszystkich nieefektywnych działań i wejdź w nową erę marketingu. Korzystaj z nowoczesnych rozwiązań i technologii: Marketing Automation, personalizacji treści, dynamicznych e-maili, sztucznej inteligencji i Machine Learning i wreszcie osiągaj zadowalające rezultaty!

 

Julia Paduszyńska
Content Manager

@jpaduszyńska

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]