Chat boty i ich znaczenie w strategii marketingu cyfrowego

Cyfrowe paradygmaty szybko przeniosły się z dotychczas wiodących na rynku procesów SEO, na nabierające nagłej popularności media społecznościowe. W nadchodzących latach chat boty, stanowiące szybki i efektywny kanał komunikacyjny, najprawdopodobniej zajmą czołowe miejsce wśród podstawowych narzędzi zwiększających ROI firm.

Zbliżając się powoli do początku nowej dekady (być może szybciej, niż zdajemy sobie sprawę, biorąc pod uwagę świat marketingu jako nasz punkt odniesienia), jeden temat zdaje się nieustannie przewijać przez głowy osób zajmujących się marketingiem cyfrowym. Temat, który reprezentuje nową falę trendów cyfrowych, gdzie szybka konsumpcja informacji ma najwyższy priorytet – mowa tu o chat botach.
 
 
Czym jest chat bot?

Chat bot to oparty na skrypcie lub sztucznej inteligencji automatyczny program komputerowy, przeznaczony do symulacji konwersacji tekstowej za pomocą naturalnego języka stosowanego.

Pomyśl o nim jako o swoim osobistym asystencie, który nie tylko będzie w stanie dokładnie śledzić zainteresowania klienta i historię zakupów, ale także dostosuje się do jego nieustannie zmieniających się potrzeb oraz szybko i naturalnie zareaguje na nie.
Jego kolejną oczywistą przewagą jest to, że nie musisz wypłacać mu nadgodzin, dzięki czemu inwestycja w niego na pewno Ci się opłaci.

Poczyniliśmy ogromny postęp odkąd Eliza, pierwszy działający bot, została opracowana w MIT w 1966 roku. Chociaż początkowo jej celem było pokazanie różnic między interakcjami człowieka a maszyny, w rzeczywistości położyła podwaliny pod technologię, która obecnie, ponad pół wieku później, staje się istotną częścią komunikacji między klientami a przedsiębiorstwami.
 
 
Czy potrzebuję chat bota?

Tak, a jeżeli nie jest to jeszcze oczywiste, to poznaj kilka zalet jego posiadania.

 
Nadążaj za gorącymi tematami i konwersjami

Media społecznościowe stanowią ponad połowę interakcji i zaangażowania klienta w konkretną markę. World Data Lab przewiduje, że wkrótce siła nabywcza Millenialsów przewyższy moc pokolenia X. W wyniku tego, że Facebook stale redukuje zasięg organiczny, a większość użytkowników Messengera korzysta z urządzeń mobilnych, wydaje się logiczne, aby w ramach strategii marketingowej zintegrować Messenger Chat Bota – zwłaszcza biorąc pod uwagę ciągłe wysiłki Facebooka zmierzające do zmniejszenia docieralności organicznych postów. Ponadto, dzięki uruchomieniu funkcji “checkout” na Instagramie – ulubionej aplikacji pokolenia Z – nie zdziwimy się, jeśli Facebook położy jeszcze większy nacisk na swojego “młodszego brata”.

 
Dostarczaj informacje i uzyskuj do nich dostęp szybciej

Niezależnie od tego, czy masz na celu skrócenie czasu oczekiwania klienta, uzyskanie dostępu do jego wcześniejszych zakupów i danych behawioralnych, zaoferowanie mu rekomendacji produktów w czasie rzeczywistym, czy nawet sprawdzenie produktów porzuconych w koszyku poprzez wewnętrzną synchronizację z oprogramowaniem do automatyzacji marketingu, chat bot zapewni Ci skuteczny kanał komunikacji. Co więcej, przeciętny klient nie chce angażować się w długą rozmowę, więc przejście od razu meritum będzie działać na Twoją korzyść.

 
Oszczędzaj zasoby ludzkie

Ponieważ nie ma potrzeby posiadania “żywego” konsultanta, pracodawcy mogą zamiast tego skupić się na innych zadaniach, co wpłynie na poprawę ogólnej wydajności. Ponadto jednocześnie zmniejszysz wydatki oraz będziesz w stanie zagwarantować całodobową obsługę klienta w środowisku wielojęzycznym (nasz produkt posługuje się nawet 20 różnymi językami – powodzenia w znalezieniu konsultanta z tymi umiejętnościami).

 
Czatowanie i budowanie marki

Klienci coraz chętniej kontaktują się z markami w sposób nieformalny, zwłaszcza poprzez media społecznościowe. Oferując im kanał szybkiej komunikacji, który spełnia ich potrzeby, wykorzystujesz potężne narzędzie do stworzenia wspaniałego pierwszego (i każdego kolejnego) wrażenia dla Twojej firmy.

 
Zbuduj większą bazę danych

Spójrzmy prawdzie w oczy, maszynie rzadziej zdarza się powiedzieć coś nie tak (no chyba, że mowa o Tay.ai Microsoftu). Poprzez odpowiednie zajęcie się problemami i zapytaniami klientów, dzięki generacji leadów prawdopodobnie zdobędziesz nowy kontakt, gotowy do dołączenia się do chatu w dowolnym momencie rozmowy.
 
 
Podsumowując

Chat boty są wynikiem połączenia sił potężnych platform sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i Deep Learningu, które wspólnie tworzą rozwiązanie dające przedsiębiorstwom każdej wielkości nieskończony potencjał. Narzędzie to jest w stanie dostosować się do potrzeb każdej branży, oferując skuteczne i aktualne rozwiązania Twoim potencjalnym i obecnym klientom.

Jeśli poważnie podchodzisz do współczynników konwersji i chcesz wskoczyć do branży, która według McKinsey w najbliższych latach może potencjalnie osiągnąć wartość 1,4 biliona dolarów, odwiedź na stronę salesmanago.com i odkryj więcej.


Andres Trigo
Content Manager

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]