Jak skutecznie komunikować się z Millenialsami, czyli najbardziej narcystycznym pokoleniem?

Millenialsi, znani również jako pokolenie Y są aktualnie największym wyzwaniem dla sprzedawców, pracodawców i marketerów. Głównym problemem jest znalezienie właściwego sposobu komunikowania się z tym najbardziej narcystycznym pokoleniem.


Jak pisaliśmy w naszym poprzednim artykule „Pokolenie X, Y, Z. Jak do nich trafić z komunikacją marketingową?”. Millenialsi to pokolenie urodzone w latach 80-tych i 90-tych. Technologie cyfrowe stanowią dla nich integralną część rzeczywistości, w której czują się jak ryby w wodzie. Istnieje wiele mitów na temat millenialsów. Mass media bardzo często opisują je jako zepsute, nierealistyczne i narcystyczne. Łatwo jest przedstawić je w złym świetle, ponieważ wyraźnie różnią się od poprzednich pokoleń. Praca nie jest najważniejsza w ich życiu. Im szybciej wkraczają w dorosłość, tym bardziej oczywiste staje się, że wiele cech, które były postrzegane jako wady, są w rzeczywistości zaletami.

Będą kształtować przyszłość

Pokolenie Y żyje w trudnych czasach, ale nauczyło się dostosowywać do nowych okoliczności. Ich zamiłowanie do technologii i mediów społecznościowych tworzy w nich nowy rodzaj świadomości i przebiegłości. Szukają nowych sposobów oszczędzania pieniędzy w świecie, w którym niepewność ekonomiczna jest normą. Generacja Y to bardzo zróżnicowana grupa. W przeciwieństwie do swoich rodziców mieli okazję dużo podróżować po świecie, a to już jest źródłem wartości. Millenialsi są biegli w mowie mediów, dlatego warto uczyć się od nich, ponieważ to oni kreują przyszłość.

Znają najlepiej social media

Rodzice millenialsów mogą być dobrze zorientowani w świecie social mediów, jednak w przeciwieństwie do swoich dzieci, zazwyczaj nie potrafią posługiwać się nimi biegle. Ich podstawowa sieć społecznościowa istnieje w świecie rzeczywistym. Relacje pomiędzy millenialsami są nieco bardziej przejściowe, a ich umiejętności społeczne są nieco mniejsze. To oni lepiej wykorzystują możliwości mediów społecznościowych niż ich rodzice. Co drugi Ygrek twierdzi, że odrzuciłby ofertę pracy, gdyby firma nie zezwoliła na dostęp do mediów społecznościowych. Szybki sposób komunikacji prowadzi do tego, że millenialsi oczekują natychmiastowych rezultatów swoich działań. To naturalne, w ich świecie należy zawsze być podłączonym do sieci i pozostawać w stałym kontakcie. Gdy strona ładuje się dłużej niż 30 sekund, powoduje to frustrację. Millenialsów można określić jako leniwych, ale czy takie określenie jest sprawiedliwe?

Kochają rozwój

Generacja Y to prawdziwe wyzwanie dla pracodawców. Skupiają się na ciągłym rozwoju, gratyfikacjach finansowych i nie tylko. Trudniej utrzymać ich w jednym miejscu pracy, dlatego działy HR dużych firm stale dążą do spełnienia ich oczekiwań. Jest to pokolenie, które silnie koncentruje się na rozwoju, więc jest to dobra wiadomość z punktu widzenia pracodawcy. Naukowcy zauważyli również, że Millenialsi charakteryzują się znacznie większym narcyzmem niż przedstawiciele pokolenia X. To pokolenie było już opisywane jako skoncentrowane na samorealizacji. „Epidemia narcyzmu” spadła w latach 2000–2006 i stale rośnie. Warto pamiętać, że do 2025 r. pokolenie Y będzie stanowić 75% światowej siły roboczej.

Jak więc znaleźć z nimi wspólny język?

Pomimo różnic społecznych i finansowych, millenialsi mają wiele powiązań. Komunikują się za pomocą wspólnego kodu kulturowego. Prawie każdy z nich mówi bardzo dobrze po angielsku i często używa go codziennie. Niezależnie od tego, skąd pochodzą, słuchają tej samej muzyki i oglądają te same seriale. Dlatego warto poznać ich język, aby móc się z nimi swobodnie komunikować. Dla Ygreków przestrzeń do wyrażania opinii jest niezwykle ważna. Jeśli chcemy znaleźć z nimi wspólny język, spróbujmy zrozumieć ich świat i zaprosić do swojego.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]