Jak skutecznie komunikować się z Millenialsami, czyli najbardziej narcystycznym pokoleniem?

Millenialsi, znani również jako pokolenie Y są aktualnie największym wyzwaniem dla sprzedawców, pracodawców i marketerów. Głównym problemem jest znalezienie właściwego sposobu komunikowania się z tym najbardziej narcystycznym pokoleniem.


Jak pisaliśmy w naszym poprzednim artykule „Pokolenie X, Y, Z. Jak do nich trafić z komunikacją marketingową?”. Millenialsi to pokolenie urodzone w latach 80-tych i 90-tych. Technologie cyfrowe stanowią dla nich integralną część rzeczywistości, w której czują się jak ryby w wodzie. Istnieje wiele mitów na temat millenialsów. Mass media bardzo często opisują je jako zepsute, nierealistyczne i narcystyczne. Łatwo jest przedstawić je w złym świetle, ponieważ wyraźnie różnią się od poprzednich pokoleń. Praca nie jest najważniejsza w ich życiu. Im szybciej wkraczają w dorosłość, tym bardziej oczywiste staje się, że wiele cech, które były postrzegane jako wady, są w rzeczywistości zaletami.

Będą kształtować przyszłość

Pokolenie Y żyje w trudnych czasach, ale nauczyło się dostosowywać do nowych okoliczności. Ich zamiłowanie do technologii i mediów społecznościowych tworzy w nich nowy rodzaj świadomości i przebiegłości. Szukają nowych sposobów oszczędzania pieniędzy w świecie, w którym niepewność ekonomiczna jest normą. Generacja Y to bardzo zróżnicowana grupa. W przeciwieństwie do swoich rodziców mieli okazję dużo podróżować po świecie, a to już jest źródłem wartości. Millenialsi są biegli w mowie mediów, dlatego warto uczyć się od nich, ponieważ to oni kreują przyszłość.

Znają najlepiej social media

Rodzice millenialsów mogą być dobrze zorientowani w świecie social mediów, jednak w przeciwieństwie do swoich dzieci, zazwyczaj nie potrafią posługiwać się nimi biegle. Ich podstawowa sieć społecznościowa istnieje w świecie rzeczywistym. Relacje pomiędzy millenialsami są nieco bardziej przejściowe, a ich umiejętności społeczne są nieco mniejsze. To oni lepiej wykorzystują możliwości mediów społecznościowych niż ich rodzice. Co drugi Ygrek twierdzi, że odrzuciłby ofertę pracy, gdyby firma nie zezwoliła na dostęp do mediów społecznościowych. Szybki sposób komunikacji prowadzi do tego, że millenialsi oczekują natychmiastowych rezultatów swoich działań. To naturalne, w ich świecie należy zawsze być podłączonym do sieci i pozostawać w stałym kontakcie. Gdy strona ładuje się dłużej niż 30 sekund, powoduje to frustrację. Millenialsów można określić jako leniwych, ale czy takie określenie jest sprawiedliwe?

Kochają rozwój

Generacja Y to prawdziwe wyzwanie dla pracodawców. Skupiają się na ciągłym rozwoju, gratyfikacjach finansowych i nie tylko. Trudniej utrzymać ich w jednym miejscu pracy, dlatego działy HR dużych firm stale dążą do spełnienia ich oczekiwań. Jest to pokolenie, które silnie koncentruje się na rozwoju, więc jest to dobra wiadomość z punktu widzenia pracodawcy. Naukowcy zauważyli również, że Millenialsi charakteryzują się znacznie większym narcyzmem niż przedstawiciele pokolenia X. To pokolenie było już opisywane jako skoncentrowane na samorealizacji. „Epidemia narcyzmu” spadła w latach 2000–2006 i stale rośnie. Warto pamiętać, że do 2025 r. pokolenie Y będzie stanowić 75% światowej siły roboczej.

Jak więc znaleźć z nimi wspólny język?

Pomimo różnic społecznych i finansowych, millenialsi mają wiele powiązań. Komunikują się za pomocą wspólnego kodu kulturowego. Prawie każdy z nich mówi bardzo dobrze po angielsku i często używa go codziennie. Niezależnie od tego, skąd pochodzą, słuchają tej samej muzyki i oglądają te same seriale. Dlatego warto poznać ich język, aby móc się z nimi swobodnie komunikować. Dla Ygreków przestrzeń do wyrażania opinii jest niezwykle ważna. Jeśli chcemy znaleźć z nimi wspólny język, spróbujmy zrozumieć ich świat i zaprosić do swojego.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]