Opt-out i co dalej? Nie trać klientów, którzy wypisali się z Twoich maili

Man with tape over his mouthNo właśnie, co zrobić w sytuacji, gdy klient odkręci się na pięcie i jawnie odrzuci Twoje przecież idealne newslettery? Olej go, jeżeli chcesz zmarnować czas i pieniądze, które poświęciłeś, aby go pozyskać. Jeżeli jednak postanowisz pochylić się nad analizą tego zjawiska, to może zacznij od siebie?
Zrób rachunek sumienia: czy przypadkiem nie wysyłasz zbyt dużo wiadomości? Czy nie wyglądają za każdym razem tak samo, a podmiana jednego obrazka to szczyt Twoich możliwości? A może po prostu są nudne?

Jeżeli chociaż na jedno z pytań odpowiedziałeś twierdząco – popraw się!

Ale co zrobić z tymi, którzy jednak rezygnują z subskrypcji mimo, że tak się starasz?

Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka praktycznych rad, które pozwolą zachować Ci ciągłość komunikacji z klientem.
 
 
Man with tape over his mouth

Użyj innych kanałów komunikacji i pokaż, że warto być z Tobą w kontakcie

Do osób, które wypiszą się z Twojej listy mailingowej możesz dotrzeć za pomocą innych kanałów komunikacji. Mówi Ci coś Omnichannel Marketing? Mamy super ebook na ten temat.
W skrócie – możesz na przykład wysłać swojemu klientowi spersonalizowaną ofertę rabatową lub inną wartość dodaną za pomocą SMS’a lub Rich Web Pusha z atrakcyjną grafiką. Pokaż, że obchodzi Cię pojedyncza jednostka.

Ciekawostką na temat tych ścieżek kontaktu jest to, że SMS’y czy powiadomienia Web Push mają dużo wyższy OR niż email marketing, szczególnie Web Pushe, gdzie OR wynosi zawsze 100%, bo przecież wszystkie dostarczone wiadomości są otwarte.
 
 
Man with tape over his mouth

Wykorzystaj Social Media

Aktualnie 1,5 mld osób codziennie korzysta z Facebooka. Potencjał marketingowy jest ogromny i warto byłoby go wykorzystać. Do wypisanych kontaktów najłatwiej będzie dotrzeć poprzez utworzenie Custom Audience. Mechanizm działania tej funkcjonalności polega na dopasowywaniu adresów e-mail lub numeru telefonu użytkowników facebooka do tych znajdujących się w bazie w SALESmanago i wyświetlanie tylko im utworzonego komunikatu.
Reklamy można w łatwy sposób spersonalizować, kierując content tylko do wypisanych osób.
 
 
Man with tape over his mouth

Stwórz banery personalizowane na swojej stronie

Jest to kolejny sposób na wyświetlanie treści tylko dla ściśle określonej grupy odbiorców. Wypisane kontakty również można segmentować, wykorzystać zebrane dane, aby jeszcze trafniej targetować. Precyzyjne targetowanie jest tu kluczem do sukcesu. Sprawia, że klient czuje się wyjątkowo otrzymując propozycje dostosowane stricte pod niego.

Banery dzielimy na dwie grupy – statyczne i dynamiczne. Obie nadają się do poza mailowej komunikacji z klientem. W dynamicznych możesz prezentować ostatnio oglądane przez klienta produkty, lub te, które porzucił w koszyku.

W statycznym możesz umieścić rabat, bądź np. darmową dostawę w przypadku powrotu na lista mailingową.
 
 
Man with tape over his mouth

Wprowadź dynamiczne pop-upy

Możemy zakodować dla Ciebie dynamiczny pop-up, który będzie wyświetlał treści tylko dla osób, które wykonają akcję rezygnacji z subskrypcji. Umieszczony w nim komunikat może brzmieć
np. “ bardzo nam Ciebie brakuje” lub informować o kodzie rabatowym po ponownym dołączeniu do listy mailingowej. Możliwości są nieograniczone.
 
 
Man with tape over his mouth

Formularz wypisu double opt-out

Subskrybenci będą odchodzić, taka jest kolej rzeczy. Ludzie zmieniają zainteresowania, zmieniają adresy e-mail. Nie załamuj się jeżeli nie jesteś w stanie ich zatrzymać, ale ucz się na błędach. Zadbaj, aby formularz wypisu był atrakcyjny dla klienta. Umieść w nim pytanie o powód odejścia dzięki temu klient poczuje się wysłuchany, a Ty będziesz mógł tę wiedzę wykorzystać w przyszłości. Warto również zaproponować alternatywę wypisu, czyli rzadsze otrzymywanie e-maili np. raz w tygodniu, dzięki czemu kanał komunikacji e-mailowej nie zostanie zamknięty.
 
 
Bardzo ważne jest monitorowanie ilości osób wypisujących się, szczególnie, gdy jednostkowa kampania powoduje wypis większej ilości osób niż standardowo. Zacznij od określenia standardowej liczby wypisanych osób w jednej kampanii i stale porównuj wyniki z nowo pozyskanymi danymi.
Mamy nadzieję, że pomogliśmy Ci uzmysłowić sobie, że wypis z newsletterów to nie koniec świata, ponieważ aktualnie dostępnych jest wiele innych możliwości dotarcia z komunikatami do klienta. Dbaj o swoich klientów, dostarczając im ciekawe, atrakcyjne treści, a na pewno nie będą chcieli uciekać (-;

Dziękujemy Ci za wspólnie spędzony czas!

Karolina Dorosiewicz
Marketing Automation Analyst

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]