“Przebywanie w kościele nie uczyni z Ciebie katolika”. Złote myśli Woody’ego Allena, wyglądają jakby były stworzone specjalnie dla marketerów

Czy przebywanie w towarzystwie innych marketerów uczyni z Ciebie lepszego marketera? W ten sposób Woody Allen zdaje się mówić, że być może warto poważnie zastanowić się nad wyjazdem na kolejną konferencję branżową. Poznaj pozostałe myśli Woody’ego, które wyglądają, jakby były stworzone specjalnie dla świata marketingu, a których zastosowanie sprawi, że na 100% staniesz się lepszym marketerem.

 
Woody Allen
 

Woody Allen (1935-) to reżyser, który urodził się w rodzinie amerykańskich Żydów. Przez długi czas pracował jako komik i stand-uper, co prawdopodobnie miało wpływ na jego późniejszą karierę reżyserską. Połączenie czarnego humoru i absurdalnego żartu stało się jego znakiem rozpoznawczym, choć jego styl sprawił również, że zyskał sławę dosyć późno, bo omijał mainstreamowy ‘hollywoodzki’ styl kręcenia filmów.
Do najbardziej znanych filmów Allena należą „Annie Hall’, „Manhattan” czy – w nowszej już konwencji – „O północy w Paryżu”. Jako reżyser został doceniony i, mimo niedawnego szumu wokół jego osoby, spowodowanego ruchem ‘metoo’, nadal wielu aktorów chwali sobie współpracę z nim. Wielokrotnie występował w swoich filmach jako aktor, sam też jest autorem scenariuszy.
Oprócz kariery aktorsko-reżyserskiej jest najbardziej znany z niezliczonych powiedzonek czy uwag dotyczących świata, miłości czy relacji.
 

„Stanie w garażu nie zrobi z ciebie auta bardziej niż stanie w kościele robi z ciebie katolika”

Czy serio uważasz, że jeżdżąc na konferencje marketingowe i branżowe targi stajesz się lepszym marketerem? A może stajesz się ofiarą powtarzanych obiegowo opinii oraz standardowej wiedzy i punktów widzenia, które tak naprawdę powodują, że stoisz w miejscu? Może lepiej wybierz się na wykład z filozofii, zapisz się na kółko matematyczne lub zalicz jakiś ciekawy kurs. Np. kurs instruktora tańca brzucha, kurs ratowania małych zwierząt lub kurs wodzireja zabaw bezalkoholowych. Gwarantujemy, że rozwiną Cię bardziej niż marketingowe spędy, a Twoja kreatywność realnie wzrośnie.
 

„Potrafię sprawić, że ptaki lewitują. Na nikim nie robi to wrażenia.”

Marketerzy ulegają złudzeniu, że to, co robią jest niesamowite, ciekawe i nieoczywiste, a ich magiczne moce prowadzą do osiągania cudownie wyższych niż przeciętne wyników. Niestety w praktyce okazuje się, że natura rządzi się swoimi prawami i stosowanie nie wiadomo jakich technik i tak nie poprawi pewnych parametrów, które wynikają po prostu ogólnej mechaniki zjawisk. Przykładem niech będzie zasada pareto funkcjonująca choćby w znanym wszystkim w branży stwierdzeniu “80% of potential customers are not yet ready to buy.”
 

„Jeśli nie odnosisz porażki wciąż i wciąż, to znaczy, że nie robisz niczego ambitnego”

Polityka ciepłej wody w kranie to nie tylko przypadłość polityków. Większość z marketerów w obawie przed utratą pozycji, przed ośmieszeniem się, będzie bardzo niechętnie wychodziła poza standardowe ramy działań. Pytanie czy to jest droga do budowania prawdziwej przewagi konkurencyjnej. Czy chodzenie utartymi ścieżkami jest w stanie sprawić, że marketing zdobędzie nowe doświadczenie?
 

„Pewność siebie to coś, co masz zanim zrozumiesz dany problem”

Powierzchowne oceny pozornie dają pewność siebie. Jednak próba głębszego przeanalizowania dowolnego problemu zawsze prowadzi do zwiększonej niepewności. Tak dużej nieraz, że na koniec dnia wg innych eksperymentów, zamiast dokonywać ostatecznego wnioskowania, rzucenie kostką będzie statystycznie dostarczało podobnego prawdopodobieństwa dokonania właściwej oceny sytuacji.
 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]