11 wskazówek na zwiększenie liczby opinii o produktach w twoim sklepie internetowym

Rzetelne recenzje, szczególnie w branży e-commerce sprawiają, że sklep staje się wiarygodny. Skoro inni klienci mu zaufali oznacza to, że jest on sprawdzony.
Potwierdza to fakt, że aż 75% konsumentów czyta opinie zamieszczone w Internecie, a 40% z nich twierdzi, że były one czynnikiem decydującym podczas dokonywania zakupu.
 

 

Im więcej opinii tym lepiej, ponieważ to dzięki nim można zwiększyć sprzedaż ale jak sprawić, aby nasi klienci chętniej recenzowali nasze produkty?
 
Buduj zaufanie

Bez wątpienia jednym z najistotniejszych czynników motywujących klientów do dokonania zakupu online jest ogólne zaufanie do sklepu, na które składa się nie tylko profesjonalny wygląd strony internetowej, polityka prywatności, zasady zwrotu ale także istotną rolę pełnią widoczne opinie o produktach.
 
Wiadomość po zakupie

Pierwszym i najistotniejszym krokiem jest wysłanie maila do kontaktu z podziękowaniem za zrealizowany zakup wraz z prośbą o wystawienie opinii. Ważne jest to, aby wysłać go w odpowiednim czasie; należy mieć pewność, że produkt został już doręczony.
W zależności od produktu powinniśmy dać klientom czas na przetestowanie i sprawdzenie zakupionych produktów przez co możemy liczyć na wiarygodną opinię.

Do wysyłki maila po zakupie warto wykorzystać reguły automatyzacji lub workflow.
W mailu z prośbą o opinie można również umieścić dynamiczny mechanizm, który według ustalonego wcześniej scenariusza wyświetli produkty powiązane ze zrealizowanym wcześniej zamówieniem. Dzięki temu zabiegowi można zwiększyć szansę na zmotywowanie obecnych klientów do dokonania ponownego zakupu i tym samym na zwiększenie sprzedaży.
 
Wykorzystaj serwisy ocen

W mailu z prośbą o wystawienie opinii możesz również dodać odnośnik do serwisów ocen, takich jak Ceneo, Opineo, które tworzą bazy obiektywnych opinii zarówno o sklepach, firmach jak i produktach. Dzięki temu sprawisz, że recenzje dotyczące twojego sklepu zostaną przeczytane przez większą liczbę odbiorców.
 
Wabik

W celu zachęcenia klientów do recenzowania produktów, korzystnie jest zaoferować im coś w zamian, co sprawi, że chętnie będą przesyłać swoje opinie. Świetnie sprawdzi się tutaj rabat na kolejne zakupy, darmowa dostawa, czy inny drobny upominek.
 
Zbieranie gwiazdek

Aby usprawnić klientom proces recenzowania zakupionych produktów korzystnie jest oprócz pola na wpisanie opinii wstawić też możliwość oceniania produktów za pomocą gwiazdek.
Zasada jest prosta; im lepszy produkt, tym ma więcej gwiazdek.
Jest to świetne rozwiązanie dla zabieganych klientów, którzy nie mają czasu na napisanie szczegółowych opinii; za pomocą zaledwie jednego kliknięcia mają możliwość ocenienia produktu.
 
Pamiętaj o podziękowaniu

Nie zapomnij wysłać podziękowania po dodanej opinii. Dzięki temu sprawisz, że klienci poczują się ważni i docenieni.
Pamiętaj też, by maile nie były bezosobowe, wykorzystaj siłę elementów personalizowanych, które bez wątpienia sprawią, że poprawisz statystyki wysyłanych maili, o czym przeczytasz na naszej stronie ⤵️

Personalizacja wiadomości e-mail i komunikatów wyświetlanych na stronie


 
Zapewnij anonimowość

Wystawieniu rzetelnych opinii sprzyja anonimowość. Nie wymagaj od swoich klientów podania danych personalnych podczas uzupełniania formularza z wystawieniem recenzji, przez co klienci poczują się swobodniej i pewniej, tym samym chętniej podzielą się swoimi doświadczeniami odnośnie całego procesu dokonywania zakupu, kontaktu ze sprzedawcą czy samego produktu.
 
Baza najlepiej ocenianych produktów

Wykorzystaj informacje o zebranych już opiniach. Na swojej stronie możesz stworzyć specjalną zakładkę, w której umieścisz listę najlepiej ocenianych produktów.
 
Nagradzaj

Pamiętaj, żeby wynagradzać najlepsze opinie w swoim sklepie. W tym celu możesz systematycznie organizować konkursy z atrakcyjnymi nagrodami, które będą przyznawane kontaktom,wystawiającym najbardziej rzetelne i wiarygodne recenzje.
Warto również wyróżnić te opinie spośród innych oznaczając je ramką w widocznym kolorze.
 
Nie bój się negatywnych opinii

Każda recenzja, nawet ta negatywna jest istotna dla konsumenta. Usuwając negatywne opinie pozbawiasz swoich klientów wiarygodnej informacji o produkcie.
Należy pamiętać, że nawet w negatywnych recenzjach można doszukać się czegoś pozytywnego. Pokaż swoim klientom, że reagujesz na niezadowalający zakup. W przypadku negatywnej opinii zaoferuj klientowi rekompensatę. Dzięki temu poświadczysz, że obsługa sklepu, procedury zwrotu czy reklamacji są na wysokim poziomie.
 
Bądź lepszy niż konkurencja

Wraz z ciągłym wzrostem liczby sklepów internetowych rośnie też konkurencja. W dzisiejszych czasach klienci mają szeroki wybór produktów. Sklepy często oferują te same lub podobne towary ale to właśnie wystawiona opinia często staje się czynnikiem determinującym zakup.
Warto ją wzbogacić udostępnieniem na stronie internetowej informacji o zdobytych certyfikatach, wyróżnieniach, dzięki temu zdobędziesz jeszcze większą szansę na wzrost zaufania wśród konsumentów i tym samym na stały wzrost przychodów firmy.
 
Podsumowując, zbieranie opinii konsumenckich pozwala na budowanie zaufania wśród potencjalnych klientów i tym samym na motywowanie ich do dokonywania zakupu.
Między innymi dzięki profesjonalnym zdjęciom produktu, szczegółowemu opisowi i udostępnionym opiniom konsument przed realizacją zakupu może stwierdzić czy dany produkt spełnia jego oczekiwania.

Warto również podkreślić, że zbieranie recenzji, analizowanie ich i stałe opracowywanie jak najkorzystniejszej oferty sprawia, że nie tylko utrzymywana jest stała relacja z klientem ale także budowany jest wiarygodny wizerunku w sieci a to co sprawia, że marka staje się silniejsza.
 

Katarzyna Zaborowska
Senior Marketing Automation Specialist

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]