Deep Behavioural Profiling – Semantyczne Webhooki zastępują Odsłony Strony i klasyczne Webhooki jako najpopularniejsze sposoby mierzenia interakcji klientów w stronach eCommerce

W ciągu ostatnich kilku lat, strony sklepów internetowych stały się niezwykle interaktywne, dając klientom nowe, bardzo głębokie możliwości zapoznania się z produktem w trakcie procesu zakupowego. To sprawia, że najbardziej popularne metody wykorzystywane do monitorowania i analizy zachowań klientów, takie jak odsłona strony (page view) i Webhooki stały się nieco przestarzałe. SALESmanago wprowadza nową technologię o nazwie Semantyczne Webhooki (Semantic Webhooks), która tłumaczy zachowanie klienta w sklepie internetowym na jego konkretne preferencje. Semantyczne Webhooki umożliwiają sprzedawcom eCommerce określenie rzeczywistego zainteresowania klienta i prawdopodobieństwa zakupu określonych produktów.

 
 

„Najpopularniejsze rozwiązania z zakresu Marketing Automation powstały 10-20 lat temu i nawet jeśli wszyscy twierdzą, że są to platformy angażujące klienta, to Odsłony Strony i Webhooki pozostają dla nich reliktami przeszłości służącymi do pomiaru interakcji klienta ze stronami internetowymi. Ten sposób interakcji całkowicie się zmienił i wszyscy potrzebowaliśmy nowego sposobu pomiaru tego nowego zachowania” – mówi Konrad Pawlus, założyciel SALESmanago i CTO. Semantyczny Webhook to pomysł, który pojawił się ostatnio w naszym zespole badawczo-rozwojowym i pomaga nie tylko śledzić wydarzenia na stronie internetowej, ale pozwala nam dodać szczególne znaczenie dla tych wydarzeń. Pomaga nam to w lepszym zrozumieniu zachowań klientów”.

 

Dlaczego potrzebujemy czegoś więcej niż tylko Odsłona strony albo Webhook?

 

Odsłona strony, czasami nazywana impresją, jest wywołaniem załadowania pojedynczego pliku HTML (podstrony) strony internetowej. Webhook w tworzeniu stron internetowych jest metodą zasilania dodatkowymi danymi lub zmiany zachowania strony internetowej lub aplikacji internetowej z indywidualnymi wywołaniami zwrotnymi.

 

Dzisiaj obserwujemy ogromną zmianę w kierunku rozwoju aplikacji single-page i stron internetowych, które w dużym stopniu wykorzystują frameworki Javascript UX i HTML5 w celu zapewnienia użytkownikom bardziej interaktywnych wrażeń (Javascript jest sposobem na dynamiczne tworzenie stron internetowych).

 

Strony internetowe, które zapewniają użytkownikom bardziej interaktywne doświadczenia w korzystaniu z nich, na ogół mają większy ruch, dłuższy czas sesji i wyższe wskaźniki konwersji niż strony internetowe o słabym interaktywnym designie. Innymi słowy, dobrze zaprojektowana, interaktywna strona internetowa bardziej angażuje klienta i daje mu więcej możliwości wykazania swoich preferencji co do poszukiwanych treści.

 

Nawet przy użyciu Webhooków nie jesteśmy w stanie poradzić sobie ze skomplikowanymi interaktywnymi stronami eCommerce. Dlaczego? Przede wszystkim z powodu braku odpowiedniej struktury – dane Webhook w obecnych rozwiązaniach Marketing Automation są proste – w większości przypadków jest to tylko kawałek tekstu (ciąg w nieco bardziej technicznej nomenklaturze). Ale co ważniejsze, Webhookowi brakuje semantyki – lub prościej – nie ma znaczenia dla algorytmów Marketing Automation.

 

Co zatem oznacza więcej interaktywnego doświadczenia użytkownika w Marketing Automation i profilowaniu użytkowników?

 

Przyjrzyjmy się przykładowej stronie produktu w sklepie internetowym Walmart:

 
 

Jak widać, interakcja użytkownika z pierwszą częścią strony produktu wykracza daleko poza jej otwarcie. Na powyższym zdjęciu widać 11 punktów styku, w których użytkownik może powiększyć obraz produktu, poznać więcej szczegółów na jego temat, przełączyć zdjęcie, a nawet obejrzeć film z KitchenAid Mixer.I to nie wszystko. Zdjęcie jest interaktywne:

 
 

Przesuwając myszką można zobaczyć powiększoną część produktu.

 

To wiele, ale nie wszystko – użytkownik może przewinąć stronę w dół i odbyć interaktywną wycieczkę po produkcie:

   

Czy przeczytać instrukcję użytkowania:

   

Stronę można przejrzeć tutaj.

 

Dlaczego to takie ważne?

 

Wyobraź sobie użytkownika przeglądającego stronę internetową eCommerce jak ta powyżej. W klasycznym podejściu mógłbyś zobaczyć w profilu klienta produkty, które właśnie obejrzał oraz prawdopodobnie to ile razy dany produkt był oglądany. Ale to już przeszłość.

 

Poleganie na odsłonie strony jest bardzo ograniczone – tracisz ogromną ilość informacji o użytkowniku – a pamiętaj, że – dane są teraz cenniejsze niż ropa naftowa (więc tracisz pieniądze). Co więcej, polegasz na niedokładnych danych, przy standardowym podejściu do odsłony strony zobaczysz 3 miksery odwiedzone przez użytkownika, ale zakupem którego z nich użytkownik jest najbardziej zainteresowany? Nie wiesz. Potrzebujesz więcej informacji, aby odpowiedzieć na to pytanie. Z pewnością, jeśli użytkownik sprawdzi różne zdjęcia produktów, przeczyta więcej szczegółów na ich temat lub porówna je z innymi, jego zainteresowanie jest znacznie większe niż w przypadku produktu, który otwiera i pozostawia bez żadnych dodatkowych interakcji.

 

Rozwiązanie

 

SALESmanago wyprzedza opisane powyżej zmiany i wprowadza nowy, przeprojektowany silnik monitorujący. Główną zmianą jest skupienie się na interakcjach użytkownika z witryną, a nie tylko na monitorowaniu odwiedzanych stron (odsłon).

 

Główną ideą nowego rozwiązania monitorującego jest rejestracja interakcji użytkownika z Javascript, a nie tylko automatyczne raportowanie odsłon stron, co jest zbyt ograniczone dla nowoczesnych serwisów eCommerce.

 

Takie podejście daje zarówno dobrze zdefiniowaną strukturę interakcji produktowych, jak i znaną semantykę. Możemy więc teraz reagować w bardziej odpowiedni sposób z automatyzacją, tworzyć bardziej obszerne i bogate profile, ale co ważniejsze – możemy budować znacznie lepsze rozwiązania w zakresie machine learning – ponieważ dane mają teraz znaczenie semantyczne!

 

Wraz z nowym monitoringiem wprowadzamy precyzyjne raportowanie działań klientów, które mogą podjąć w sklepie internetowym. Poprawia to zrozumienie potrzeb klientów i pozwala na zbudowanie znacznie bardziej adekwatnych profili i oferty.

 

Wdrożenie nowego monitoringu jest bardzo proste i wymaga jedynie podstawowych umiejętności Javascript.

 

Zobacz jak to działa

 

Przygotowaliśmy prostą stronę demo dla nowego modułu monitoringu. Możesz się nią bawić i zobaczyć swój profil podczas interakcji ze sklepem demo. Znajdziesz ją tutaj.

 

Poniżej znajduje się krótka instrukcja dotycząca strony demo:

   
  1. Kategoria produktów
  2. Produkty w wybranej kategorii
  3. Interakcje w koszyku – kupuj i usuń
  4. Zmień kolor produktu
  5. Przeczytaj szczegóły dotyczące produktu 
  6. Przeczytaj cały opis produktu
  7. Dodaj do listy ulubionych
 

Oczywiście jest to tylko wersja demonstracyjna – rozwiązanie produkcyjne pozwala na zgłaszanie większej ilości zdarzeń różnych typów i dostosowywanie wszystkich parametrów.

 

Wnioski

 

Według badania Accenture, 79% kadry kierowniczej przedsiębiorstw zgadza się, że firmy, które nie korzystają z usług Big Data, stracą swoją konkurencyjną pozycję i mogą być zagrożone upadkiem. Co więcej, 83% z nich realizuje projekty Big Data, aby uzyskać przewagę konkurencyjną.

 

W SALESmanago pracujemy nad wieloma projektami wprowadzającymi marketing i rolę marketera na wyższy poziom, zawsze starając się wyprzedzać rynek i konkurencję. 

 

W tak konkurencyjnym krajobrazie sklepów internetowych, niewykorzystywanie jak największej ilości danych o Twoich klientach będzie zabójcze dla Twojej firmy. Możemy Ci w tym pomóc!

 

Nie trać już danych! Poznaj lepiej swojego klienta. Wyślij wiadomość e-mail, aby dowiedzieć się, w jaki sposób możemy poprawić profile Twoich klientów i wyniki Twojego e-biznesu: konrad.pawlus@salesmanago.com

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]