5 prostych taktyk przynoszących sukces w zarządzaniu kontaktami

Przeznaczając czas i pieniądze na opracowanie i zrealizowanie optymalnej kampanii marketingowej liczymy na pozyskanie wielu nowych kontaktów. Jednakże, samo ich zdobycie to jedynie połowa drogi do sukcesu. Druga jej część to skuteczny i efektywny proces zarządzania kontaktami od momentu pozyskania poprzez wszystkie etapy, aż do sfinalizowania transakcji. Przedstawiamy kilka prostych sposobów na udoskonalenie tego procesu.

 

Proces zarządzania kontaktami, to umiejętność pozyskania, zarządzania i komunikowania się z przychodzącymi kontaktami. Najlepsze procesy pozwalają na zarządzanie kontaktami przez cały cykl sprzedażowo-marketingowy. Niestety, często dzieję się tak, że w firmie nie określa się odpowiednich procedur zarządzania kontaktami. Najczęściej brak określonej strategii skutkuje:

  • znacznym obniżeniem wskaźnika ROI;
  • utratą kontaktów z lejka sprzedażowego;
  • posiadaniem słabych relacji z potencjalnymi i aktualnymi klientami.

Z drugiej strony prawidłowo przygotowany proces zarządzania kontaktami owocuje:

  • lepiej wyedukowanymi kupującymi;
  • lepszym zrozumieniem potrzeb konsumentów;
  • zwiększeniem się przychodów.

Jak więc osiągnąć takie rezultaty? Możesz zacząć od zastosowania się do wymienionych niżej 5 technik, czy też najlepszych praktyk dla zarządzania kontaktami.

1. Współpracuj z działem sprzedaży

Jedynie stała współpraca z działem sprzedaży pozwoli Ci zdefiniować moment, w którym pozyskany kontakt nadaje się do przekazania do działu sprzedaży. Rozmawiając ze sprzedawcami postaraj się określić kryteria opisujące zachowania jakie powinien poczynić potencjalny klient na idealnej ścieżce do zawarcia transakcji. Kryteria te powinny zawierać wytyczne zarówno działu sprzedaży jak i marketingu oraz opierać się na:

  • danych demograficznych: geolokalizacja, wielkość firmy, płeć etc.
  • źródle pozyskania kontaktu;
  • danych behawioralnych: zachowanie na stronie www, pobieranie ebook’ów, udział w szkoleniach online, etc.

2. Staraj się utrzymać wszystkie kontakty w lejku sprzedażowym

Nawet w sytuacji, w której przekazujesz do działu sprzedaży kontakty, które wykazują wszystkie cechy gotowości do przekazania, to może się zdarzyć, że taki kontakt jednak nie dokona zakupu. Może to wynikać z braku kontaktu z danym klientem lub mimo wszystko zbyt niskiej gotowości do podjęcia decyzji zakupowej. Najlepiej jest zabezpieczyć się przed utratą takich potencjalnych klientów. W tym celu powinieneś stworzyć mechanizm, który pozwoli automatycznie przechwycić te kontakty i ponownie dostarczyć na odpowiedni etap w Twoim lejku sprzedażowym, gdzie zostanie z powrotem automatycznie poddany procesom marketingowym. Dzięki temu zadbasz o to by każdy zainteresowany Twoją ofertą kontakt otrzymał odpowiednie informacje i zmaksymalizujesz szanse na sprzedaż. W tym działaniu pomoże Ci zastosowanie koncepcji Cloosed Loop Marketingu, o której możesz poczytać TUTAJ.

3. Stosuj scoring kontaktów w oparciu o ich zachowanie

W obecnym modelu zakupowym to klient kontroluje 70% procesu zakupowego. Dlatego, też powinieneś monitorować ich aktywność online, aby wiedzieć kiedy dany klient jest gotowy do przejścia na kolejny etap kampanii sprzedażowej. Nadawanie punktów scoringu za poszczególne zachowania pozwala dokładnie mierzyć, w którym miejscu Twojego lejka sprzedażowego on się realnie znajduje. Ilość nadawanych punktów z akcję wykonaną przez potencjalnego klienta powinna odpowiadać wadze tego zdarzenia. Przykładowo za zapoznanie się z dokładnym cennikiem usług/produktów trzeba dać więcej punktów niż za pobranie ogólnego ebook’a lub zwykłą wizytę na stronie głównej naszej firmy.

4. Monitoruj zachowanie kontaktów anonimowych

Prosty kod monitorujący na Twojej stronie internetowej pozwala monitorować zachowanie kontaktów anonimowych i tych, które już znamy. Z jednej strony możesz dokładnie docierać ze spersonalizowaną ofertą trafiając w zainteresowanie poszczególnych osób. Natomiast z drugiej strony, kiedy anonimowy użytkownik uzupełni formularz i poznasz jego dane, to historia jego wizyt zostanie powiązana z danymi osobowymi. To jest bardzo ważne dla określenia gotowości do zakupu świeżo pozyskanego kontaktu. W prostych słowach dokładnie wiesz czy nowy kontakt widzi Twoją ofertę po raz pierwszy, czy już ją dobrze zna i czeka na kontakt z handlowcem.

5. Cały czas ucz się od swoich klientów

Relacje z klientami przypominają trochę relację między ludźmi. Wraz ze wzrostem interakcji dowiadujemy się coraz więcej o swoich potencjalnych i aktualnych klientach. Poznajemy ich potrzeby, oczekiwania, ulubione sposoby kontaktu i zainteresowania. Dlatego też każda następna kampania, akcja czy działanie marketingowe powinno uwzględniać wszystko to, co już wiem o kliencie do którego chcemy dotrzeć. Pamiętaj, że każde kliknięcie, otwarcie, wypełnienie formularz czy komentarz, to kolejna informacja mówiąca Ci więcej o konsumencie, z którym chcesz nawiązać relację sprzedażową. Co więcej, dzięki Marketing Automation możesz inteligentnie i stopniowo dowiadywać się o potencjalnych klientach coraz więcej. Funkcja, która Ci pomoże to progresywne formularze, które pozwalają indywidualnie pytać osobę odwiedzającą Twoją stronę o coraz dokładniejsze informacje wraz ze wzrostem ilości interakcji pomiędzy nim a Twoją firmą. Chcesz dowiedzieć się więcej o formularzach progresywnych? Zajrzyj TUTAJ.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]