Chatboty czy tradycyjna obsługa klienta? Ponad 60% respondentów woli rozmowę online z chatbotem przy komunikacji z firmą

 

Automatyzacja w obsłudze klienta zagościła na dobre i stała się jednym z najszybciej rozwijanych w niej trendów. Statystyki pokazują, że do 2025 roku rynek chatbotów osiągnie 1.2 mld USD. Obecnie natomiast prawie połowa firm wybiera chatboty do obsługi klienta, a 40% wprowadzi wirtualnych asystentów. Czy nadal nie jesteś przekonany do wprowadzenia takich działań w swojej firmie? 

 

Cześć, chatbot z tej strony. W czym mogę pomóc?

 

Chatboty są oprogramowaniem, które automatyzuje rozmowę z osobami odwiedzającymi stronę i obserwującymi media społecznościowe. Umożliwia dostarczanie informacji, których szuka klient symulując zwykłą rozmowę z “ludzkim” konsultantem w czasie rzeczywistym. Większość chatbotów działa w oparciu o predefiniowane skrypty, które reagują na informacje wprowadzone przez klienta – w postaci tekstu lub poprzez kliknięcie w odpowiednią opcję. Ze względu na to, że technologie wykorzystujące sztuczną inteligencję stają się coraz bardziej popularne, nie jest zaskoczeniem, że znalazły zastosowanie również w chatbotach, gdzie dzięki NLP sprawiają, że rozmowa jest bardziej naturalna.
Chatboty mogą być używane na różne sposoby, m.in:
– do obsługi klienta
– w działaniach sprzedażowych
– odpowiadaniu na pytania użytkowników
– jako wirtualny asystent do powiadamiania, organizowania i rozstrzygania konkursów
– wiele innych.

 

Klienci oczekują kontaktu 24/7

 

Przy stałym rozwoju technologicznym i ekonomicznym droga zakupowa klienta może być co najmniej nieprzewidywalna. Zachowanie użytkowników może być dość dynamiczne w związku z szybkim zmianami w dostępnych kanałach komunikacji i mnogości sposobów komunikacji we współczesnym e-biznesie. Co więcej, 63% respondentów woli rozmowę online z chatbotem przy komunikacji z firmąi. Klienci przede wszystkim lubią rozmowę z interaktywnym agentem przez jego całodobową dostępność, natychmiastowe odpowiedzi oraz zdobywanie informacji o wielu tematach w jednym miejscu. Spersonalizowane usługi bez wątpienia podbijają serca klientów. Chatboty stają się najlepszym łącznikiem między usługami a ich użytkownikami.

 

Czy jest to warte swojej ceny?

 

Patrząc z perspektywy firmy, korzystanie z dowolnej technologii opartej na sztucznej inteligencji wydaje się skomplikowane, a przede wszystkim niezwykle kosztowne. Mówi się jednak, że chatboty mogą obniżyć koszty operacyjne nawet o 30%. Co więcej, 72% dyrektorów wykonawczych twierdzi, że interaktywni asystencji ułatwiają życie i pozwalają im skupić się na innych, ważniejszych kwestiach. Prawdopodobnie Twoja witryna lub profile społecznościowe są jednocześnie odwiedzane przez wielu użytkowników jednocześnie, a maszyna posiadają odpowiedź na wszystko jest po prostu bardziej wydajna. Chatboty nie tylko pozwalają zaoszczędzić czas i zasoby ludzkie, podnieść zaangażowanie klientów ale również obniżają koszty Obsługi Klienta.

 

Chatboty w SALESmanago

Chatboty są dostępne w SALESmanago zarówno w module Live Chat, jak i przy integracji z FB Messenger. W przeciwieństwie do większości chatbotów, ten pozwala nie tylko na udzielanie odpowiedzi, ale również na faktyczną sprzedaż produktów. Progresywne profilowanie umożliwia stopniowe poznawanie potencjalnych klientów  bez niepotrzebnego bombardowania ich informacjami. Dodatkowo umożliwia gromadzenie jeszcze większej ilości danych o kontakcie dzięki formularzom kontaktowym. Dzięki funkcji automatyzacji strony WWW możesz uruchamiać różne skrypty rozmowy w zależności od tego, gdzie klient aktualnie znajduje się w witrynie. Możesz również skorzystać z rekomendacji produktów generowanych przez AI, przedstawiając klientom ofertę bazującą na jego wcześniejszej aktywności.  

 

Matylda Konstanty
Marketing Automation Strategy Manager

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]