80% firm pozyskuje więcej leadów po wdrożeniu strategii Marketing Automation

 

Pomimo dużej dostępności narzędzi do generowania leadów na rynku, 63% firm nadal postrzega pozyskiwanie danych od potencjalnych klientów jako duże wyzwanie marketingowe. Dowiedz się, jak Customer Data Platform pozwala generować większą ilość dobrych jakościowo leadów i jak je poprawnie wykorzystać.

 

Skuteczne pozyskiwanie leadów

 

Niezależnie od tego, czy pracujesz w marketingu B2B, czy B2C, narzędzia do generowania leadów są dość podobne, jednak najistotniejsze różnice występują w ich wykorzystaniu i dalszej obsłudze podróży leada. Kluczem, aby przyciągnąć uwagę odwiedzających i przekonać ich do pozostawienia danych jest pokazanie, że masz to, co oni chcą zobaczyć. W związku z tym, chcemy jak najbardziej spersonalizować treści naszej strony internetowej, a co za tym idzie – całościową komunikację z klientem.Wiele firm poświęca dużą część budżetu na generowaniu ruchu w witrynie za pomocą drogich reklam i wydaje się, że zapomina (lub po prostu nie wie), co zrobić, aby skutecznie zwiększyć konwersję anonimowych odwiedzających na właściwe dane klientów. Stosując personalizację w pop-upach i dopasowując wartość dodaną do tego, czego szukał klient, możesz zwiększyć konwersję nawet o 160%.

 

Techniki pozyskiwania danych o klientach

 

Platformy danych klientów oferują różnorodne narzędzia służące do pozyskiwania danych osób odwiedzających stronę. Ich zaletą jest możliwość personalizacji wyświetlanych treści i wyświetlaniu ich poszczególnym klientom we właściwym czasie.
Do najbardziej efektywnych z nich należą rozwiązania takie jak:
analiza ruchu w czasie rzeczywistym – zbierając i przetwarzając dane jesteś w stanie błyskawicznie dostarczyć treści dostosowane do każdego użytkownika odwiedzającego witrynę, co pozwala na szybką reakcję na działania kontaktu z predefiniowaną komunikacją w dowolnym kanale
dynamiczne pop-upy – wyskakujące okienko, które każdy klient otrzymuje, wykorzystuje treści generowane dynamicznie na podstawie wcześniejszej aktywności – wiadomość jest dostosowywana 1 do 1, aby pokazać oferty, artykuły lub informacje, którymi będzie on zainteresowany.
spersonalizowany landing page – treści, czy banery przedstawiające produkt lub usługę mogą być modyfikowane w oparciu o źródło wizyty lub wcześniej odwiedzane artykuły na stronie internetowej
automatyzacja live chata – okno live chata może być skonfigurowane tak, aby pojawiało się jako reakcja na konkretne zachowanie użytkownika, na przykład, gdy spędza on za dużo czasu na danej stronie
kampania exit-intent – angażowanie użytkowników, którzy chcą opuścić stronę bez podejmowania żadnych działań; oferując im jakąś dodatkową promocję, może zatrzymać część z nich na stronie. Połączenie jej z dynamiczną treścią i wynikami może dawać znakomite efekty.
formularze do profilowania progresywnego – profilowanie progresywne jest metodą, która pozwala na zapytanie tylko o te dane, których jeszcze nie posiadasz – mniej pól do wypełnienia zwiększy konwersję formularza
gated content / oferta ograniczonego dostępu – wykorzystaj dodatkowe zachęty, aby dać odwiedzającemu powód do opuszczenia strony z jego danymi. Najpierw sprawdź czego szukał, następnie dopasuj go ze swoim repozytorium treści i pokaż popup z propozycją pobrania specjalnego ebooka lub uzyskania zniżki na konkretny produkt w zamian za pozostawienie adresu email.

 

Dlaczego Customer Data Platform są niezbędne w strategii generowania przewagi konkurencyjnej?

 

Wyżej wymienione narzędzia są znane na rynku od pewnego czasu, jednak często wymagane jest stosowanie wielu narzędzi i brak jest tej samej bazy informacji na temat perspektyw. Każda firma powinna dostosować wykorzystanie tych narzędzi do swojej strategii marketingowej w zależności od sprzedawanego produktu, długości procesu sprzedaży lub specyfiki odwiedzającego. Customer Data Platform umożliwia marketerom pełne wykorzystanie tworzonych przez nich treści – mogą zaprojektować w jaki sposób i komu powinny być one wyświetlane, a tym samym dostarczać odwiedzającym witrynę, więcej istotnych informacji. Dzięki automatyzacji i możliwościom personalizacji, proces generowania leadów staje się mniej przypadkowy, bardziej świadomy i możliwa jest jego dalsza optymalizacja.

marketing automation

marketing automation

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]