4 sposoby na ulepszenie twoich kampanii emailowych, dzięki użyciu rozbudowanych danych analitycznych

 
 

55% marketerów widzi najwyższy zwrot z inwestycji spośród wszystkich kanałów w wiadomościach email. Jest to możliwe, między innymi, dzięki stale rozwijającym się możliwościom optymalizacji mailingów, w oparciu o zaawansowane dane analityczne, dostarczane w coraz bardziej przystępny sposób. Dowiedz się, jak wykorzystać dane z nowego panelu Email Marketingu w SALESmanago i zwiększyć dostarczalność oraz skuteczność twoich kampanii emailowych.

 

Dowiedz się, jaki jest najlepszy moment na wysłanie kampanii emailowych

 

Skuteczność kampanii mailingowych w ecommerce, jest ściśle uzależniona od tego, kiedy klienci otrzymają twoje wiadomości. Czy uwierzyłbyś, że wysyłając mailing w odpowiednim dniu tygodnia możesz podnieść wartość zakupów nawet o 89%? Tak wygląda różnica między przychodami generowanymi z kampanii emailowych wysyłanych w czwartki, a tymi wysyłanymi w soboty, jak wynika z badania Online Consumer Trends 2019 przeprowadzonego na 500 europejskich ecommercach. 

Dobrze jest znać trendy, ale jeszcze lepiej jest móc dostosować strategię komunikacji odpowiednio do swoich klientów. W SALESmanago zawsze możesz sprawdzić ich zachowanie na wykresie Aktywności kontaktów, który pokazuje dni i godziny największej aktywności twoich klientów. Wysyłanie emaili w tym czasie drastycznie zwiększy twój OR, ponieważ klienci są wtedy bardziej skłonni do otwierania wiadomości email.

 
 

Oceń jakość swoich emaili, dzięki analizie Zaangażowania

 

To oczywiste, że obserwowanie OR i CTR jest koniecznością dla każdego marketera, jeśli chce mieć możliwość śledzenia skuteczności swoich kampanii. Jednak jednym z mierników, o którym często się zapomina, jest atrakcyjność treści wiadomości email, którą można zmierzyć za pomocą wskaźnika CTOR (Click To Open Rate). Pokazuje on, ilu odbiorców, którzy otworzyli twoje emaile, również kliknęło dołączony link, aby uzyskać więcej informacji.

Dzięki wykresowi Zaangażowania w wysyłane wiadomości, w panelu Email Marketingu, możesz łatwo sprawdzić, jaki procent twoich odbiorców otwiera emaile, a jaki procent z tych, którzy je otworzyli, również kliknął zawarte w nich linki. Jeśli chcesz mieć kontrolę nad jakością treści swoich wiadomości, możesz łatwo zweryfikować te liczby i zobaczyć, jak zmieniają się w czasie.

 
 

Dowiedz się, czego unikać, aby zwiększyć retencję subskrybentów

 

Może być wiele powodów, dla których twoje kontakty rezygnują z dostawania wiadomości email – określenie dlaczego tak się dzieje to dobry pomysł, jeśli chcesz zmniejszyć liczbę rezygnacji i zwiększyć wskaźnik retencji. Podczas rezygnacji użytkownicy mają możliwość podania powodów, dla których to zrobili. Możesz po prostu wyświetlić podgląd tych liczb i dowiedzieć się, co musisz zrobić, aby w przyszłości zatrzymać więcej subskrybentów.

 
 

Dbaj o swoją reputację i dostarczaj więcej emaili

 

Dostarczalność wiadomości email opiera się przede wszystkim na technicznej konfiguracji wysyłki, a nie tylko na tym, jak kreatywny jesteś w zakresie treści i projektowania maila. 85% wiadomości nigdy nie jest otwieranych, bardzo często dlatego, że w ogóle nie są dostarczane. Przyczyną może być źle skonfigurowana domena nadawcy. Konfiguracja rekordów SPF i DKIM jest kluczowa dla dostawców usług skrzynki emailowej, takich jak Gmail, Yahoo itp., ponieważ potwierdza, że ​​SALESmanago może wysyłać emaile z adresu w twojej domenie. Możesz teraz sprawdzić, czy są poprawnie skonfigurowane, a także łatwo śledzić aktualną reputację domeny nadawcy, co umożliwia natychmiastową reakcję, jeśli jej poziom spadnie po jednej z kampanii. Masz możliwość sprawdzenia, co mogło spowodować, że użytkownicy oznaczyli twoje wiadomości email jako spam.

Istnieją inne istotne aspekty, które mogą wpłynąć na twój poziom Reputacji w dobry lub zły sposób. Wszystkie zostały szczegółowo opisane w ebooku „Kamasutra Dostarczalności w eMail Marketingu”.

marketing automation

marketing automation

link

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]