Nowe leady nie kupują twoich produktów? Czas ulepszyć proces kwalifikacji sprzedażowej

 
 

79% leadów nigdy nie konwertuje na sprzedaż. Jednym z powodów może być zły proces ich kwalifikacji, co oznacza, że ​​79 razy na 100 możesz marnować swój czas i pieniądze, próbując zdobyć klientów, którzy od początku nie są gotowi na zakup. Według MarketingSherpa 61% marketerów przekazuje leada do sprzedaży natychmiast po zebraniu jego danych, bez żadnej ich weryfikacji. Przedstawiamy narzędzia, które pomogą ci podnieść ich jakość.

 

Zidentyfikuj swoje kontakty – poznaj swojego potencjalnego klienta od samego początku

 

Dzięki SALESmanago wszystkie leady pozyskiwane na twojej stronie, są uzupełniane o informacje o ich zachowaniu. To pomoże ci zrozumieć, jakie produkty lub usługi w twojej ofercie zwróciły ich uwagę. Zachowanie na stronie można śledzić dzięki technologii cookies, co oznacza, że ​​wystarczy tylko raz zidentyfikować leada i od tej pory wszystkie jego wizyty na twojej stronie będą powiązane z jego 360 stopniowym profilem. Jeśli potencjalny klient przeglądał twoją witrynę wcześniej, zanim został zidentyfikowany, ta informacja również zostanie uwzględniona, ponieważ SALESmanago przechowuje historię wizyt anonimowych gości, aby przedstawić ci pełny obraz ich zainteresowań.

 
 

Poznaj ich potrzeby – stosuj segmentację behawioralną

 

Gdy już wiesz, kto przegląda twoją witrynę, musisz wiedzieć, czego chce i czego szukał. Takimi informacjami można zarządzać, tworząc odpowiednią Macierz Segmentacji, w której definiujesz listę adresów URL w twojej witrynie, powiązanych z różnymi produktami w ofercie. W efekcie, odwiedzający przeglądając różne podstrony i czytając artykuły opisujące twoją ofertę zostaje otagowany nazwą tego produktu, co daje ci szybki wgląd w to, co potencjalnie może kupić.

 

Powiedzmy, że pracujesz dla firmy zajmującej się handlem samochodami i chcesz segmentować potencjalnych klientów, którzy mogą być zainteresowani różnymi opcjami finansowania. Jeśli odwiedzą podstronę z opisem usługi leasingu, zostanie im przypisany odpowiedni tag (np. FINANSOWANIE_LEASING). Dzięki temu wiesz, że taki lead ma szansę na konwersję i możesz podjąć odpowiednie działania.

 
 

Mierz poziom zainteresowania – używaj tagów i scoringu kontaktów

 

Musisz pamiętać, że chociaż segmentacja behawioralna dostarcza informacji, które mogą pomóc w zainicjowaniu bezpośredniego kontaktu, może to nie wystarczyć – każdy lead może oglądać inne produkty w twojej ofercie. Da ci to wiedzę o tym, jaką część twojej oferty zobaczyli, ale nie o tym, którą interesują się najbardziej. Rozwiązaniem jest funkcja scoringu tagów, który pokazuje, ile razy kontakt został oznaczony jako zainteresowany określonym produktem.

 

Wracając do przykładu handlu samochodami. Możesz ustawić wartość scoringu, która będzie dla ciebie oznaczać, że klient nie tylko przeglądał dostępne opcje, ale chciał dowiedzieć się więcej o opcji leasingu. W takim przypadku, jeśli dana osoba odwiedzi trzy podstrony z informacją o leasingu, nie tylko zostanie otagowana FINANSOWANIE_LEASING, ale po nazwie tagu system pokaże, ile razy to zrobiła –  zobaczysz pozycję FINANSOWANIE_LEASING (3) na liście segmentów behawioralnych. Do sprzedaży możesz kwalifikować leady, które przekroczyły określoną wartość scoringu tagu, aby upewnić się, że rozmawiasz z osobami o konkretnym zainteresowaniu twoją ofertą.

 
 

Innym sposobem na rozróżnienie dobrych jakościowo leadów jest zastosowanie scoringu kontaktów. Zwiększa się on za każdym razem, gdy lead jest aktywny – otwierając e-maile lub przeglądając witrynę. Powiedzmy, że w ciągu jednego dnia otrzymujesz 100 nowych leadów. Możliwości sprzedaży może być wśród nich wiele, ale jak już ustaliliśmy, około 79 z tych 100 nie dokona konwersji. Rozwiązaniem jest wybranie tych, które są najbardziej aktywne i przez to mają najwyższy scoring. W przypadku leada, który odwiedził twoją witrynę wiele razy i uzyskał scoring 100, konwersja będzie o wiele bardziej prawdopodobna, niż w przypadku nowego, ze scoringiem 5. Chcesz więc zacząć kontaktować się z nowymi leadami, wybierając w pierwszej kolejności te z najwyższym scoringiem kontaktu.

 

Upewnij się, że rozumieją twój produkt – używaj lead nurturingu

 

Nawet leady z dużym scoringiem kontaktu lub scoringiem tagów mogą nie być jeszcze gotowe do zakupu, ponieważ może brakować im ważnych informacji o produkcie, przez co większość z nich zrezygnuje po pierwszej rozmowie z przedstawicielami handlowymi. Spróbuj przekazać im te informacje za pomocą automatycznego cyklu wiadomości edukacyjnych. Dzięki Lead Nurturing możesz uzyskać o 50% więcej potencjalnych klientów gotowych do zakupu. Badania pokazują, że e-maile wspierające potencjalnych klientów mają 10 razy wyższy wskaźnik odpowiedzi w porównaniu ze zwykłymi e-mailami.

 

W kreatorze Lead Nurturing w SALESmanago lub w funkcji Workflow możesz tworzyć zestawy wiadomości, których wysyłka rozpocznie się po spełnieniu przez wybranego leada wymagań, np. przypisaniu do kontaktu konkretnego tagu lub dodaniu go do konkretnego lejka sprzedażowego. Po wybraniu zdarzenia, które rozpocznie kampanię komunikacyjną, możesz wybrać wiadomość, która zostanie wysłana, a także czas jej wysłania (czas po aktywacji kampanii).

 
 

Zamień dobre leady w sprzedaż – skorzystaj z alertów sprzedażowych i pomóż swoim handlowcom

 

Na koniec, gdy masz dobrej jakości lead (po segmentacji, z wysokim scoringiem, i po nurturingu), musisz mieć sposób na poinformowanie o tym twoich handlowców. Alert sprzedażowy to prosta automatyzacja, która wysyła powiadomienie do twojego przedstawiciela handlowego, o tym, że powinien skontaktować się z określonym leadem.

 
 

Możesz wybrać zachowanie, które powinno spowodować wysłanie tego powiadomienia. Najczęściej klienci, którzy zostali już przez ciebie zakwalifikowani do sprzedaży, przekazywani są do sprzedaży po każdej wizycie na stronie. Leady te udowodniły już, że są zainteresowane (stąd ich kwalifikacja). Jeśli widzisz, że ponownie szukają informacji, to najlepszy czas, aby się z nimi skontaktować.

 

Wszystko to daje większą szansę na odniesienie sukcesu podczas docierania do nowych potencjalnych klientów, ponieważ wybierasz leady o wysokiej wartości.

marketing automation

marketing automation

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]