4 taktyki, które pozwolą zwiększyć skuteczność kampanii e-Mail Marketingowych

Badanie przeprowadzone przez MarketingSherpa wskazało, że kanał eMail Marketingowy jest nadal najpopularniejszym i najskuteczniejszym sposobem na komunikację z potencjalnymi klientami. Taką opinię wykazało 57% badanych. To zadowolenie może być jednak znacznie wyższe jeśli e-Mail Marketing przeniesiemy do systemu Marketing Automation dzięki czemu stanie się on integralną częścią procesu sprzedażowego.



 

 

Klasyczny e-Mail Marketing trapią dwa podstawowe problemy:

 

1. Brak dopasowania treści do potrzeb i profilu odbiorcy

2. Wysyłka trafia do klienta w nieodpowiednim momencie

 

Oba problemy wynikają z natury klasycznego podejścia, którego nie da się zmienić bez skorzystania z systemów klasy Marketing Automation. Pierwszy z problemów wynika z wysyłania możliwie uniwersalnych treści do stałych grup odbiorców. Skoro nie jesteśmy w stanie dynamicznie dopasować treści do odbiorcy, to staramy się wysłać taką wiadomość, która będzie pasowała do jak największej liczby osób. Przez co komunikujemy się z bliżej nieokreślonym tłumem, zamiast prowadzić komunikację one-to-one z konkretnym klientem. Drugi problem powodowany jest wysyłką w określonym stałym cyklu. Brak możliwości monitorowania aktywności indywidualnych klientów uniemożliwia wysłanie treści w momencie, w którym klient jej oczekuje.

 

Przedstawiamy taktyki, które pomogą przenieść tradycyjny eMail Marketing na nowy poziom dziękiMarketing Automation i indywidualnej komunikacji z klientem.



1. Segmentuj kampanie e-Mail Marketing w oparciu o etapy procesu sprzedażowego.

Uzależnienie wysyłanych treści od etapu, na którym znajduje się odbiorca w procesie sprzedażowym to nie jest futurologia. Spoglądając dokładnie na cały proces szybko dostrzeżemy, że na różnych etapach, konsument poszukuje odmiennych informacji. Dlatego dostarczać informacje w oparciu o miejsce, w którym znajduje się odbiorca. Wysyłane wiadomości powinny mieć interesującą treść przekazywaną w zwartej formie. Każda wiadomość powinna być dopasowana do etapu procesu sprzedażowego, a przesyłane dokumenty nie większe niż 5 stron.

2. Zaktywizuj współpracę działu marketingu  z działem sprzedaży.

Odpowiednie opracowanie zasad segmentacji oraz automatyzacji wysyłek możliwe jest tylko w ścisłej współpracy obu wymienionych działów naszej firmy. Dzięki takiej współpracy marketing dużo lepiej rozumie potrzeby sprzedaży, a co ważniejsze korzysta z ich doświadczenia płynącego z bezpośredniego kontaktu z klientem. Taka wiedza pozwala lepiej zrozumieć potrzeby, oczekiwania i zachowania potencjalnych klientów i co za tym idzie skuteczniej na nie odpowiadać.

3. Pozwól odbiorcom decydować o formie i częstotliwości komunikacji.

Jedną z głównych cech Marketing Automation jest koncentracja na indywidualnym użytkowniku i jego potrzebach. W związku z tym, również automatyzacja wysyłek powinna maksymalnie odpowiadać preferencjom odbiorców. Powinniśmy dać im wybór:

  • jakim kanałem będą otrzymywać treści;
  • w jakiej formie i jak często.

To bardzo podstawowe parametry ale bardzo ważne, bo każdy z odbiorców woli inny kanał lub częstotliwość otrzymywania treści. Pamiętajmy duża skuteczność bierze się z dopasowania się do potrzeb odbiorcy.

4. Wspieraj działania automatyczne kontaktem personalnym w sprzedaży B2B.

Automatyzacja może w pełni zastąpić interakcję personalną z klientem w określonych sektorach. Na pewno stwierdzenie to dotyczy e-Commerce. Natomiast w wypadku relacji B2B i jej specyfiki ważnym jest aby kontaktować się z potencjalnym klientem, również bezpośrednio i „na żywo”. W relacjach B2B taki kontakt pozwala zgromadzić informację o jakie trudno było by pozyskać monitorując zachowanie klienta online. Dlatego też potrzeba minimum dwóch kontaktów od sprzedawcy w całym procesie sprzedażowym. Pierwszy z nich powinien nastąpić zaraz po pierwszej interakcji potencjalnego klienta z wysyłanymi przez nas mailami lub naszymi formularzami kontaktowymi. W pierwszym kontakcie staram się wzbogacić naszą wiedzę o potencjalnym kliencie, rozpoznajemy jego potrzeby i możliwości, dzięki czemu łatwiej i dokładniej możemy dopasować późniejsze treści jemu wysyłane. Następny kontakt powinien mieć miejsce pod koniec procesu marketingowo-sprzedażowego. Jego charakter jest już czysto sprzedażowy, kontaktujemy się po to aby sfinalizować transakcję z klientem, który został do tego przygotowany poprzez zestaw automatycznych, spersonalizowanych i dopasowanych działań.

Powyższe taktyki możemy w bardzo prosty sposób realizować dzięki zastosowaniu systemu Marketing Automation, gdzie handlowcy i marketingowcy pracują nad jedną spójną listą kontaktową. Pomogą Ci one w prosty sposób zwiekszyć efektywność prowadzonych działań i zaangażowanie potencjalnych klientów.

Przenieś swój e-Mail Marketing do SALESmanago. Wypróbuj za darmo. www.salesmanago.pl

 

W systemie SALESmanago Marketing Automation e-Mail Marketing jest za darmo. A oprócz tego dostajesz:

– identyfikacja i monitoring osób pojawiających się na Twojej stronie WWW

– powiadomienia o wizytach kluczowych klientów

– automatyczne oferty handlowe i programy sprzedażowe

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]