5 piosenek, które wesprą cię psychicznie w procesie pozyskiwania nowego klienta

 
 

Pozyskanie nowego klienta zdecydowanie nie jest bułką z masłem. Przekonanie go do kupna produktu, który starasz się sprzedać, jest naprawdę długą podróżą, składającą się z wielu etapów, które – żeby zaowocowały umową – muszą zostać przeprowadzone bezbłędnie. Rozumiemy, że ze stresu rwiesz włosy z głowy, więc pozwól, że zaproponujemy ci listę piosenek, odpowiednich do każdego etapu twojej drogi do zamknięcia dealu. Bez paniki, piosenki są bezpieczne do słuchania w biurze, więc możesz nawet nucić je pod nosem!

 

1. Poszukiwania niczym w „Eye of the Tiger” zespołu Survivor

 

Witaj w pierwszym etapie pozyskiwania klienta. Przed tobą jeszcze długa droga przed ostatnim, najbardziej ekscytującym etapem, czyli podpisaniem umowy. Urywające się telefony, tona maili i masa stresu. Rozumiemy! Najlepszym bitem do tej początkowej części – researchu, będzie „Eye of the Tiger” 

 

Bądź okiem tygrysa podnoszącym się do wyzwania naszego rywala i odszukaj swoją ofiarę w nocy, szybciej niż konkurencja!

 

2. Nawiąż kontakt, kołysząc się w rytm “Hello” Adele

 

‚Witaj, to ja!’

Twój kontakt z klientem to jedno, to jaką otrzymasz odpowiedź od niego to zupełnie inna historia. Jak poradzić sobie z brakiem interakcji? Nie zadręczaj się wymyślaniem skomplikowanej strategii i po prostu podeślij przypomnienie. ‚Hej, słyszysz mnie?’ Nadal nic? Nie bój się odezwać po raz trzeci, uwierz mi, nie wyjdziesz na kompletnego ‚Creep’a.

 

3.  Przekonaj ich, że twój produkt jest ‚Czymś magicznym’, jak śpiewali Queen

 

Jeśli dotarłeś już do tego etapu, oznacza to, że udało Ci się skutecznie przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta, gratulacje!

 

Jeśli jednak myślisz, że możesz teraz osiąść na laurach, bardzo się mylisz!

 

Zabawa dopiero się zaczyna!

 

Pokaż, co wyróżnia Twój produkt. Jest on ‚jedynym marzeniem, jedyną duszą, jedyną nagrodą’. Niech klient będzie opętany żądzą posiadania go!

 

Pokaż ludziom magię, która kryje się za twoim produktem. ‚Jest to jedyna rzecz, którą śmiertelnik może dziś wygrać’!

 

4. Podążaj za Linkin Park i bądź ‚o krok bliżej’ zamknięcia dealu

 

Perturbacje po drodze przyprawiają o ból głowy. Myślisz sobie:

‚Nie dam już rady. Powtarzam wszystko, co mówiłem już wcześniej’

 

Ale potencjalny klient trwa:

‚Wszystko co mówisz sprawia, że zbliżam się na skraj, już niedługo się złamię’ ale ‚potrzebuję odrobinę przestrzeni na oddech’.

 

Wytrzymaj jeszcze moment, a wtedy kolejną piosenką, którą zaśpiewasz, będzie…

 

5. ‚Jesteśmy mistrzami!’ Queen

 

Tak, tak i jeszcze raz tak! Mamy to! Nie było to ‚łoże pełne róż, przyjemny kurs’, niemniej udało się. Domknąłeś transakcję. Jesteś szczęśliwy, podobnie jak twój świeżo upieczony klient, no i przede wszystkim, twój szef.

 

Za tobą godziny spędzone na rozmowach. Czas, w którym myśl o nowej umowie dzwoniła Ci w głowie nawet podczas snu. Teraz to wszystko już za tobą i możesz bez przeszkód śpiewać- ‚ Jesteśmy mistrzami, przyjaciele!’

 

Ciesz się tym, pomyśl, co zrobisz z premią…

 

… Jednak wstrzymaj wodze, z następnym wschodem słońca przyjdzie czas na kolejny deal, niczym w ‘niekończącej się opowieści’…

Angelika Filipczyk
Research & Content Manager

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]