Pierwsza połowa czerwca to okres dużej aktywności Salesforce.com Inc. Tylko w przeciągu dwóch tygodni, ta międzynarodowa firma specjalizująca się w systemach CRM oraz rozwiązaniach Cloud Computing przejęła dwa przedsiębiorstwa. Pierwsze z nich to ExactTarget działające na rynku Marketing Automation. Drugie najnowsze przejęcie to startup Edgespring zajmujący się Business Inteligence oraz analityką danych. Co te przejęcia oznaczają dla rynku cyfrowego marketingu?
Historia firmy Salesforce.com jest silnie powiązana z przejęciami innych firm. Praktycznie od 2006 roku (blisko 7 lat po powstaniu firmy) rozpoczęła się seria przejęć, która do dziś objęła 28 firm. Łatwo obliczyć, że Salesforce.com przejmuje średnio 4,67 przedsiębiorstwa rocznie. Charakter tych przejęć jest zwykle taki sam. Przejmowana firma dostarcza/dostarczała rozwiązanie lub wiedzę, którą docelowo zaimplementowano do środowiska systemu Salesforce. W ten sposób zostały wchłaniane firm stale zwiększały zakres funkcjonalności i możliwości konkurencji na rynku systemów do zarządzania sprzedażą i marketingiem. Nie dziwi więc obecna pozycja firmy, która znalazła się na liście najbardziej innowacyjnych firm na świecie Forbes, zatrudnia ponad 9 tys. pracowników i jest klasyfikowana w indexie S&P 500 giełdy w Nowy Jorku.
Czemu mają posłużyć czerwcowe przejęcia?
Wniosek powinien nasunąć się sam. Pierwsza przejęta firma to Edgespring. Młody startup zajmujący się Business Inteligence oraz analityką danych. Drugie przejęcie jest znacznie poważniejsze. Firma ExactTarget była jednym z największych dostawców oprogramowania Marketing Automation, który nie był własnością innej większej firmy. Należy pamiętać, że ExactTarget to duża platforma marketingowa, która w zeszłym roku przejęła Pardot, aby poszerzyć ofertę o system Marketing Automation dla małych i średnich przedsiębiorstw. Z objętej strategii przejęć jasno wynika, że Salesforce.com Inc. na poważnie podszedł do rynku kompleksowych rozwiązań dla marketingu opartych na technologii chmury. Poszerzając swoje możliwości o Marketing Automation oraz analitykę danych zamierza nawiązać wyrównaną walkę ze swoimi największymi konkurentami: Oracle, IBM i Adobe.
Co sądzicie o polityce Salesforce.com i czy uda się im nawiązać rywalizację ze światowymi potentatami?