Marketing Automation jest niezbędny w świecie eCommerce – kilka wskazówek, jak przekonać do tego twojego CEO

 
 

Może to brzmi, jak kolejny zbędny wynalazek, jednak 80% marketerów widzi wzrost sprzedaży dzięki Marketing Automation (Business2Community). eCommerce mierzy się z wieloma wyzwaniami, a wdrożenie Marketing Automation może być pomocne w ich rozwiązaniu. Twoi przełożeni mogą być niechętni na innowacje, jednak ten artykuł przygotuje Cię do idealnego zaprezentowania MA twojemu CEO.

 

Największe bolączki dzisiejszego eCommerce

 

Prowadzenie biznesu eCommerce nie należy do prostych zadań. Klienci są coraz bardziej wymagający, a konkurencja nie zwalnia tempa i natychmiast reaguje na oczekiwania konsumentów. Z pełną świadomością codziennych wyzwań stojących przed marketerami, możemy zapewnić, iż Marketing Automation jest rozwiązaniem większości z nich:

 

Wyróżnianie się

 

Identyczne kampanie nie przyciągną zainteresowania klienta. Szczególnie w czasach, gdy ich skrzynki mailowe i social media przepełnione są komunikatami reklamowymi. Treści, którymi klient nie jest zainteresowany, często prowadzą do anulowania subskrypcji. 

 

Marketing Automation zapewnia opcje ukierunkowane na odbiorców i spersonalizowane oferty 1-do-1, które utrzymają zainteresowanie Twoich klientów i często są w stanie nakłonić ich do dokonania zakupu.

 

Dbanie o lojalność klientów

 

Jeśli klient odwiedził twoją stronę raz, błędem byłoby nie dołożenie wszelkich starań, aby go zatrzymać, zwłaszcza gdy konkurencja nieustannie czyha na twoich klientów. Jednak jeśli musi on poświęcić dużo czasu na stronie internetowej, szukając produktów, które go interesują, zniechęci się i wyjdzie.

 

Dzięki Marketing Automation będziesz w stanie dostosować swoją ofertę w czasie rzeczywistym. Silnik AI przewiduje potrzeby klientów i utrzymuje ich uwagę wykorzystując social proof i pop upy.

 

Porzucanie koszyków

 

Niezależnie od rozmiaru, każdy biznes eCommerce boryka się z tym problemem. Marki eCommerce każdego roku tracą 18 miliardów dolarów przychodów ze sprzedaży z powodu porzuconych koszyków. [Sleeknote]

 

Przypominanie klientom o produktach, którymi byli zainteresowani, jest niezbędne do obniżenia ilości porzuconych koszyków.  Aby skłonić ich do ponownego rozważenia swoich wyborów, Marketing Automation wykorzystuje liczne kanały komunikacji, takie jak e-mail, web push czy reklamy na Facebooku.

 

Zapewnienie komunikacji Omnichannel

 

Klienci oczekują szybkiego i łatwego dostępu do twojej marki za pośrednictwem różnych ujednoliconych kanałów sprzedaży i komunikacji, takich jak strona internetowa, telefon, poczta e-mail i media społecznościowe. To ty musisz dotrzeć do nich, a nie odwrotnie.

 

Jeśli twoim celem jest poprawienie całkowitej sprzedaży oraz średniej wielkości, wartości i częstotliwości zamówień, niezbędna jest komunikacja Omnichannel. Integracja wszystkich kanałów sprzedaży i komunikacji pozwala zaplanować gdzie i kiedy będą wyświetlane twoje treści, a Marketing Automation to umożliwia.

 

Jak przedstawić korzyści płynące z Marketing Automation twojemu CEO

 

Wdrażanie nowego systemu w firmie nie zawsze wzbudza pozytywne reakcje wśród kierownictwa. Twój CEO może nie mieć ochoty na rozmowę o pomysłach, które będą wydawać mu się zbędnym wydawaniem pieniędzy. Możesz spotkać się również z trudnościami, związanymi z jego brakiem czasu, ale jeśli w końcu dojdzie do takiej rozmowy, musisz wiedzieć, jakich argumentów użyć. Oto 8 zdań, które mogą Ci pomóc:

 

Używa tego nasza konkurencja.

 

Twój CEO nieustannie zastanawia się, w jaki sposób mógłby osiągać wyniki lepsze od konkurencji. Dlatego powinieneś przygotować listę firm z Waszej branży, które korzystają z Marketing Automation.

 

Możemy usprawnić Nasze obecne działania.

 

Zaprezentuj swojemu CEO listę wszystkich działań marketingowych i wytłumacz, dlaczego nie są aż tak skuteczne, jak mogłyby być po wdrożeniu Marketing Automation. Być może wysyłacie standardowe kampanie do wszystkich klientów, zamiast zaproponować im spersonalizowaną ofertę?

 

To inwestycja.

 

Twój CEO nie wyda pieniędzy, jeśli nie zapewnisz mu niepodważalnego dowodu na to, że nie będą one wyrzucone w błoto. Zgromadź dane, które pokażą, że jest to naprawdę korzystne rozwiązanie, np. po wdrożeniu Marketing Automation New Balance zanotowało 200% wzrost OR i CTR, co przekłada się na realne wyniki finansowe.

 

To rozwiązanie Naszych problemów.

 

Rozważ kwestie, które są największą bolączką twojej firmy. Może być to brak lojalności wśród klientów, albo wysoki procent porzuconych koszyków. Niezależnie od tego, z czym boryka się Wasza firma, spróbuj uświadomić Twojemu CEO, że Marketing Automation pomoże Wam w rozwiązaniu tych problemów.

 

To sposób na poprawienie Customer Experience.

 

Niezapomniane doświadczenie i łatwy dostęp do wszystkich funkcji ma kluczowe znaczenie dla budowania lojalnej bazy klientów. Oznacza to jednak, że Twój sklep internetowy musi być dostosowany nie tylko do użytkowników stacjonarnych, ale również mobilnych. Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia z użytkowania, Marketing Automation wykorzystuje metodę Omnichannel.

 

Naszymi priorytetami są rozwój, produktywność, innowacja i konkurencja.

 

Z pewnością twój CEO doceni fakt, iż bierzesz pod uwagę priorytety całego zespołu. Na szczęście Marketing Automation pozytywnie wpływa na każdy z wyżej wymienionych aspektów.

 

Bardziej zadbamy o naszych lojalnych klientów i skuteczniej pozyskamy nowych.

 

Aby twój biznes odnosił sukcesy potrzebujesz zarówno stałych, jak i nowych klientów. Każdy kierownik zdaje sobie z tego sprawę, więc z pewnością twój CEO nie przejdzie obojętnie obok rozwiązania, które usatysfakcjonuje obie te grupy.

 

Możemy robić więcej i szybciej, przy wykorzystaniu mniejszych zasobów.

 

Wszystkie monotonne, manualne czynności, które wcześniej wykonywał twój zespół zostaną zautomatyzowane, co oznacza, iż system pozwoli pracownikom skupienie się na innych czynnościach, które usprawnią twój marketing.

 

Możemy opierać Nasze plany na danych, a nie intuicji.

 

System Marketing Automation pozwala na przeanalizowanie całej drogi klienta. Pozyskane dane umożliwią Ci skuteczniejsze skupienie się na dziedzinach, w których twój marketing potrzebuje ulepszenia, aby sprawniej docierać do potencjalnych klientów. Unikniesz marnowania czasu i pieniędzy na nieskutecznie działania marketingowe.

 

Krótkie podsumowanie

 

Obecny rynek nie jest pobłażliwy dla biznesów eCommerce. Konkurencja nie ma litości, a każda osoba odwiedzająca stronę internetową jest na wagę złota. Codziennie marketerzy borykają się z tym, aby wyróżnić się z tłumu, zatrzymać klientów na dłużej, przekształcić porzucone koszyki w sfinalizowane transakcje i dotrzeć do odbiorców wszelkimi kanałami komunikacji. 

Rozwiązaniem tych problemów okazuje się Marketing Automation, jednakże przekonanie twojego CEO do wdrożenia innowacyjnego systemu może być żmudnym procesem. Pamiętaj, że aby temu podołać, musisz wykazać się ponadprzeciętną cierpliwością. Właściwe przygotowanie i dobór stosownych argumentów to podstawa w rozmowie z CEO. Poprzyj argumenty dowodami, wspomnij o konkurencji, skup się na tym, jak Marketing Automation wpłynie na całą firmę, a bardzo prawdopodobne jest, że spotkasz się z pozytywną odpowiedzią. 

Marketing Automation jest koniecznością w eCommercie. Wdrożenie tego systemu sprawi, że twoja firma sprosta oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów bez zbędnego wysiłku. Pozostaje tylko uświadomić to twojemu CEO.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania, umów się na webinar 1-do-1.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]