eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

   

eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.

 

Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już opcjonalne — jest niezbędne. Gromadząc i wykorzystując dane udostępniane bezpośrednio przez klientów, możemy tworzyć wysoce spersonalizowane doświadczenia we wszystkich kanałach, wspierać lojalność i ostatecznie napędzać wzrost w tym dynamicznym sektorze rynku.

 

Wielki skok

 

Pandemia, która przez prawie dwa lata napędzała cały handel online, spowodowała bezprecedensowy skok w rozwoju aplikacji i systemów Martech. Następnie nadeszła rzeczywistość po pandemii. Pozostawiła ona klientów przyzwyczajonych do bezprecedensowych poziomów doświadczeń online. Równocześnie zaczęli oni powoli wracać do handlu stacjonarnego. Klienci, którzy zobaczyli na własne oczy, jak wzrosnąć mogą w krótkim czasie standardy w eCommerce, odmówili zadowolenia się czymkolwiek gorszym niż najlepsze. A to w realiach kurczących się budżetów handlu napędzanego cyfrowo. Presję zwiększyło jeszcze połączenie czynników: zwiększonej konkurencji ze strony nowych firm internetowych, które rozkwitły w czasie pandemii, ogólnego wzrostu konkurencji w handlu detalicznym oraz obciążeń ekonomicznych związanych z inflacją i wojną.

 

Wyzwaniem dla dzisiejszych firm jest dostarczanie hiperpersonalizowanych doświadczeń, których pragną klienci, ale przy mniejszych budżetach. Ponadto potrzeba decyzji i działań marketingowych opartych na danych stopniowo odebrała władzę zespołom marketingowym i przeniosła ją na IT.

 

Blokady na drodze wzrostu

 

Obecnie ambitne zespoły marketingowe stają w obliczu:

 
  • rosnących oczekiwań dotyczących przychodów przy bardzo ograniczonych budżetach
  • konieczności zwiększenia wskaźników lojalności (takich jak wartość klienta przez cały okres jego życia) w obliczu rosnących oczekiwań dotyczących spersonalizowanego doświadczenia klienta, przy standardach dyktowanych przez liderów branży
  • konieczności wydajnej kosztowo obecności we wszystkich kanałach
  • oczekiwania kreatywności i niezależności przy jednoczesnym coraz większym uzależnieniu od IT
  • gwałtownego wzrostu kosztów pozyskania klientów przy jednoczesnym wzroście odejść klientów
  • konieczności utrzymania wysokiej wielkości i jakości bazy klientów w otoczeniu zaostrzających się przepisów dotyczących prywatności na całym świecie.
 

Nie możesz kontrolować wiatru, ale możesz ustawić żagle

 

Jako zaufany partner w generowaniu przychodów dla ponad 2000 firm na całym świecie, poczuliśmy się zainspirowani do zmiany sposobu, w jaki dostarczamy wartość naszym klientom.

 

Nasze wiodące rozwiązania były kiedyś oferowane jako kompleksowy pakiet. Jednak zdajemy sobie sprawę, że oferowanie “rozwiązań uniwersalnych” już nie wystarcza.

 

Wraz ze wzrostem oczekiwań klientów w zakresie personalizacji rosną również potrzeby ambitnych zespołów marketingowych. Wymagają one równie spersonalizowanych rozwiązań MarTech i właśnie tutaj pojawiają się nasze nowe pakiety produktów.

 

SALESmanago Growth Framework (SGF) – Wielki Skok 2

 

Dlatego stworzyliśmy SALESmanago Growth Framework – to wyjątkowe, zaawansowane podejście pozwala nam ocenić poziom wzrostu firmy eCommerce przez pryzmat wyzwań, które są dla niej najważniejsze:

 
  1. Diagnozujemy poziom dojrzałości biznesowej firmy w 4 głównych obszarach.
  2. Identyfikujemy moduły, które rozwiązują wyzwania adekwatne dla danego poziomu i wyjątkowe dla firmy.
  3. Rekomendujemy najbardziej odpowiednią strategię na podstawie bieżących use case’ów i planów wzrostu.
  4. Tworzymy dostosowane rozwiązanie łączące moduły i pakiety w celu uzyskania maksymalnego efektu.
 

Zmieniamy liderów marketingu w Growth Hackerów

 

Dzięki skrupulatnemu dostosowywaniu wszystkich szczegółów proponowanego rozwiązania do najbardziej istotnych zadań każdej firmy eCommerce z osobna, wzmacniamy ambitne zespoły marketingowe, eliminując ciężar wdrożenia i koszt funkcji nieistotnych na obecnym etapie rozwoju i dostarczając dokładnie to, czego zespoły te potrzebują, aby wykonać kolejny krok w swojej drodze do wzrostu, w sposób efektywny budżetowo.

 

Dzięki ekosystemowi rozwiązań, który zaspokaja potrzeby nawet dużych klientów korporacyjnych, i prężnie działającemu R&D, pozostajemy przyszłościowym partnerem w budowaniu wzrostu dla firm zasilanych cyfrowo.

 

Wyobrażamy sobie świat handlu cyfrowego, w którym każda ścieżka zakupowa jest napędzana danymi klientów i inteligentnie organizowana za pomocą dźwigni konwersji zoptymalizowanych przez automatyzację opartą na sztucznej inteligencji. Dane i wglądy w działania i motywacje klientów stanowią podstawę wszystkich strategii marketingowych, a wszystkie komunikaty są dostosowane do każdego istotnego punktu styku na ścieżce do zakupu.

 

SALESmanago – zaufany partner we wzroście biznesowym

 

Chętnie pomożemy Ci na Twojej ścieżce wzrostu.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]