Dynamicznie dopasowane oferty w SALESmanago i zewnętrzne źródła danych

W SALESmanago udostępniliśmy nową funkcjonalność – zaawansowane, dynamiczne szablony oraz zewnętrzne źródła danych.

Zewnętrzne źródła danych pozwalają wprowadzić do aplikacji informacje na temat oferty produktowej korzystających z SALESmanago firm. Aplikacja klienta wystawia takie dane przez internet w postaci pliku XML a w SALESmanago definiujemy adres takiego pliku z danymi. SALESmango codziennie w godzinach nocnych aktualizuje taki plik, pobierając najnowszą ofertę.
W taki sposób do SALESmanago sklepy mogą wprowadzać bieżącą ofertę produktów, informacje o promocjach i nowościach. Przykładem może być zbiorowa informacja o wycieczkach proponowanych przez tour-operatora.

Dynamiczne szablony pozwalają budować treść maila za pomocą prostego języka skryptowego. W języku takim autor szablonu/maila ma dostęp do danych pobieranych z zewnętrznego źródła oraz do danych o profilu adresata wiadomości. Pozwala to bardzo elastycznie konstruować zawartość wiadomości, dostosowując ją do bieżących informacji o produktach oraz do profilu klienta.

A więc skrypt pozwala wygenerować dynamicznie treść maila przesyłanego do kontaktu. Skrypt taki ma dostęp do profilu tegoż kontaktu oraz do nowo-wprowadzonych do SALESmanago źródeł danych. Źródło danych w SALESmanago pozwalają pobierać zaktualizowaną ofertę firmy w postaci pliku XML. Dane z tego pliku udostępniane są w skrypcie – w połączeniu z informacją o profilu danego kontaktu tworzą niezrównane narzędzie dopasowania przekazu do potrzeb odbiorcy.

Szablony dynamiczne budowane są w języku skryptowym Freemarker. Dokumentacja języka (w języku angielskim) dostępna jest tutaj.

W SALESmanago używamy witryny http://www.finplan.pl jako środowiska testowego. Osobą (kontaktom) odwiedzające tą stronę przypisywane są informacje o ich zainteresowaniach. Na podstawie odwiedzanych podstron SALESmanago zbiera informacje o preferencjach. Każdemu kontaktowi może zostać przypisany jeden z tagów: lokata, kredyt, fundusz.
FinPlan udostępnia również źródło danych, automatycznie raz dziennie pobierane przez aplikację z adresu http://finplan.pl/oferta.xml.

Oto przykładowy skrypt generujący treść maila:

[#ftl]
Profil kontaktu:
[#assign tags = []]
[#list contactDetails.contactTags as tag]
 ${tag.tag},[#assign tags = tags + [tag.tag]]
[/#list]
Oferty dopasowane do profilu:
[#assign byRandom = []]
[#list dataSource.oferta.produkt as produkt]
 [#assign byRandom = byRandom + [{"id": produkt.id, "nazwa": produkt.nazwa,
    "detale": produkt.detale, "typ": produkt.typ, "rnd": random()}]]
[/#list]
[#assign offers = {}]
[#list byRandom?sort_by("rnd") as produkt]
 [#if tags?seq_contains(produkt.typ)]
 [#assign ct = offers[produkt.typ]!0 + 1]
 [#assign offers = offers + {produkt.typ: ct + 1}]
 [#if ct < 3]
 Oferta dla Ciebie: ${produkt.nazwa}
 ${produkt.detale}
 [/#if]
 [/#if]
[/#list]

 

A dla kontaktu, oznaczonego tagami: lokata oraz kredyt generuje on taką oto treść maila:

Profil kontaktu:
 lokata,
 kredyt,

Oferty dopasowane do profilu:
 Oferta dla Ciebie: Super Kredyt Truskawka
 Oprocentowanie w skali roku 13%. Okres spłaty do 20 lat.

 Oferta dla Ciebie: Super Kredyt Mango
 Oprocentowanie w skali roku 12%. Okres spłaty do 30 lat.

 Oferta dla Ciebie: Super Lokata Złota
 Oprocentowanie w skali roku 9%. Minimalny wkład 1000 zł.

 Oferta dla Ciebie: Super Lokata Platynowa
 Oprocentowanie w skali roku 10%. Minimalny wkład 10000 zł.

 

Jak widać, dynamiczne skrypty SALESmanago, pomimo pewnego stopnia skomplikowania wprowadzają automatyzację marketingu na nowe poziomy. Żadne inne narzędzie na rynku nie pozwala w tak zaawansowany sposób powiązać zebranej informacji o naszym potencjalnym kliencie z naszą aktualną ofertą.

Pełna dokumentacja możliwości skryptów dostępna jest po rejestracji w systemie.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]