5 taktyk przynoszących sukces w małych i średnich firmach z Marketing Automation

Błędne nawyki blokują rozwój firmy, szczególnie gdy powtarzając regularnie te same działania rezygnujemy z ich stałego monitorowania, analizowania i doskonalenia. Ciągłe popełnianie tych samych błędów wynikających ze złych przyzwyczajeń prowadzi do spadku skuteczności i wzrostu ponoszonych kosztów. Co gorsze przez to, że stają się rutyną przestajemy je zauważać i traktujemy jako typową działalność biznesową. Podpowiadamy jak uzyskać świeże spojrzenie na procesy realizowane w firmie, dzięki Marketing Automation.

W ciężkich ekonomicznie czasach musimy zapomnieć o spokojnym prowadzeniu działań w oparciu o utarte schematy. Jeśli nie będziemy reagować na zmieniający się dynamicznie profil konsumenta, jego potrzeby i możliwości, to może okazać się, że nie uda nam się przetrwać na wyjątkowo konkurencyjnym rynku. Błędnym założeniem jest, że wszystkie firmy mają obecnie problem i walczą o przetrwanie. Tak naprawdę ta część z nich, którą obecna sytuacja mobilizuję do wprowadzania zmian, eliminowania błędów i poszukiwania lepszych rozwiązań, buduje solidny fundament wzrostu firmy i wielkości przychodu. W nowoczesnej firmie główny nacisk kładziony jest na usprawnianie prowadzonych działań oraz tworzenie strategii i planów, według których różne działy naszej firmy harmonijnie współpracują i posiadają jasno zdefiniowane cele oraz zadania. Drugim elementem łączącym te firmy jest otwarte podejście do nowych technologii i kanałów komunikacji, które jeśli okazują się skuteczne są wdrażane w firmie i budują jej wartość. Forrester przeprowadził badanie wśród małych i średnich firm w USA, które działają w sektorze B2B. Przedstawiamy 5 taktyk, które zostały wskazane jako najskuteczniejsze przez 56% firm sklasyfikowanych jako „Top Performers”.

1. Wzmacniamy obecność online

Obecnie klienci stali się bardziej „online”, dotyczy to także sektora B2B. Konsument jest obecnie dużo bardziej świadomy i w 9 przypadkach na 10 dokonuje porównania dostępnych ofert online. Warto, także podkreślić, że chce on kontaktu z działem sprzedaży dopiero po około 70% procesu sprzedażowego. Dlatego tak ważna jest obecność online i korzystanie z takich rozwiązań jak portale społecznościowe, e-Mail Marketing lub szkolenia online. Pozwalają one komunikować się z klientem tam gdzie on na nas czeka, czyli online. Możliwość monitorowania i identyfikowania zachowania kontaktów online w czasie rzeczywistym dostępna w Marketing Automation pozwala określić najskuteczniejsze kanały komunikacji, zmierzyć rezultaty prowadzonych działań oraz wskazać te mało efektywne. Co więcej dużo łatwiej możemy automatycznie dopasować przekazywane treści do odpowiedniego kanału i momentu udostępnienia.

2. Harmonijna współpraca działu sprzedaży i marketingu

Tradycyjnie głównym zadaniem marketingu było pozyskanie i przekazanie do działu sprzedaży jak największej liczby nowych kontaktów. Według badań IBM CMO 2012 study taki stan rzeczy dotyczy nadal 63% działów marketingu w USA. Z drugiej strony dział sprzedaży zasypywany różnej jakości kontaktami zmagał się z ich segregacją i wychwyceniem tych najlepszych. W tak prowadzonym procesie tracono średnio 80% pozyskanych kontaktów. Zsynchronizowanie działań i wiedzy obu działów jest jednym z kluczy do sukcesu. Według przytaczanego już badania Forrester’a większość „Top Performers” zbudowało współpracę pomiędzy działami skupiając się na następujących obszarach:

  • ustalanie celów;
  • realizowanie kampanii marketingowych;
  • zdefiniowanie profilu „idealnego” potencjalnego klienta;
  • gromadzenia uwag i opinii od klientów.

Systemy Marketing Automation udostępniając wspólne środowisko pracy dla marketingowców i handlowców pozwala im skutecznie i spójnie przeprowadzić pozyskany kontakt przez cały proces marketingowo-sprzedażowy. Oba działy uzyskują dostęp do informacji o profilu każdego klienta. Co więcej dział sprzedaż dostaje klientów już przygotowanych do kontaktu z nimi, dzięki czemu ma więcej czasu na skupienie się na sprzedaży.

3. Marketing wielokanałowy „na żywo”

Wdrażając system Marketing Automation uzyskujemy dostęp do monitorowania wszystkich działań marketingowych online w czasie rzeczywistym. Takie informacje uzyskiwane na bieżąco o efektach prowadzonych działań pozwalają efektywnie i na bieżąco rozwijać oraz udoskonalać prowadzone działania, jednocześnie upewniając się, że nasze kampanie docierają do odpowiednich adresatów, w odpowiednim czasie i przekazują im dopasowaną treść. Twoja strategia marketingowa powinna brać pod uwagę profile Twoich potencjalnych klientów, możliwości jakie posiadasz oraz długość cyklu sprzedażowego. Mówiąc krótko wdrażamy, a potem monitorujemy, mierzymy, analizujemy i doskonalimy.

4. Lead Nurturing

Lead Nurturing to nic innego jak proces przygotowania pozyskanych kontaktów do przekazania do działu sprzedaży. Według badania firmy Forrester ponad 50% „Top Performers” przygotowuje kontakty przez okres 4 do 12 tygodni. W tym czasie system Marketing Automation obejmuje wszystkie te kontakty zestawem wiadomości o charakterze edukacyjnym, które mają na celu zwiększenie świadomości konsumenta i jego gotowości do podjęcia decyzji zakupowej. Najczęściej w Lead Nurturing używa się wiadomości e-mail. Wysyłane materiały mają na celu stopniowe i coraz dokładniejsze zapoznanie potencjalnego klienta z oferowanym produktem lub usługą. W trakcie tego procesu system Marketing Automation cały czas monitoruje zachowanie kontaktów i przyznaję im punkty za poszczególne zachowania oraz coraz dokładniej dopasowuje treści do potrzeb indywidualnych odbiorców. Procesy sprzedażowo-marketingowe wykorzystujące Lead Nurturing osiągają stopień konwersji na poziomie 27%, czyli aż 27 ze 100 kontaktów, które trafią do działu sprzedaży po ówczesnym przygotowaniu zostaje klientem.

5. Regularne monitorowanie istotnych wskaźników

Określenie wskaźnika ROI w marketingu było od zawsze problematyczne. Głównie dlatego, że ciężko było określić, które działania i kampanie pozwoliły pozyskać i doprowadzić do zakupu dane klienta. Systemy Marketing Automation dokładnie łączą każdy pozyskany kontakt, ze źródłem pozyskania oraz wszystkimi działaniami, którym podlegał. Pozwala to wyjątkowo precyzyjnie określić wskaźnik ROI, a także bardzo istotne:

  • Koszt pozyskania nowego klienta;
  • Koszt pozyskania nowego wartościowego kontaktu(zakwalifikowanego do działań marketingowych).

Podobnie jak wypadku pozostałych taktyk najlepiej spisujące się MŚP regularnie korzystają z mierników określających skuteczność ich działań. Co z jednej strony pozwala dokładnie udokumentować wpływ pracy marketingu na wielkość osiągangoe przychodu i polepszyć jego status w firmie. Z drugiej strony cały czas wiemy co sprawdza się dobrze, a gdzie musimy jeszcze popracować nad udoskonaleniem procesów lub kiedy wprowadzona zmiana przynosi efekt odwrotny od zamierzonego.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]