77% firm jako główną korzyść z wdrożenia marketing automation wskazuje wzrost dochodu (Marketing Automation ROI)

Rynek technologii wspierających działania marketingowe zaczynają dominować systemy klasy Marketing Automation. Według najnowszych danych od Pardot.com, aż 76% największych międzynarodowych firm oferujących oprogramowanie w modelu SaaS korzysta z Marketing Automation i  co ważniejsze liczba wszystkich firm korzystających z tej klasy systemów wzrośnie o kolejne 50% do 2015 roku. Dzieje się tak głównie dzięki ROI osiąganym z wdrożenia systemu Marketing Automation.

Tak imponujący wzrost rynku oprogramowania do automatyzacji marketingu i sprzedaży oraz ROI osiągane z jego zastosowania wynika z ich funkcjonalności oraz łatwości zastosowania. Co powoduje, że 84% firm określanych jako ”top performers” planuje wdrożenie Marketing Automation?

Firmy, które wdrożyły u siebie tego typu rozwiązania wskazują 3 podstawowe benefity:

  • 77% –  większy dochód, generowany głównie dzięki zwiększeniu efektywności marketingu i sprzedaży;
  • 65% – pełen wgląd w działania marketingowe i sprzedażowe;
  • 58% – pomiar wyników, duża łatwość opracowania i dokładność ROI, raportów i pozostałych wskaźników.

Wymienione korzyści płynące z wdrożenia Marketing Automation wynikają głównie z usprawnień w 3 głównych obszarach: konwersji, relacji z klientami i współpracy działów marketingu i sprzedaży.

Konwersja

W obszarze poprawy konwersji zastosowanie automatyzacji marketingu i sprzedaży sprowadza się do dwóch kluczowych zadań:

  1. Optymalizacji lejka sprzedażowego;
  2. Identyfikowania kontaktów gotowych do przekazania do działu sprzedaży.

Zoptymalizowany i efektywniejszy lejek sprzedażowy to dużo mniej utraconych potencjalnych klientów i lepsze parametry konwersji. Firmy, które zdecydowały się na udoskonalenie etapów procesu sprzedażowego przy wykorzystaniu Marketing Automation mogą się pochwalić większą o 53% konwersją pozyskanych kontaktów na kontakty zakwalifikowane do działań marketingowych. Natomiast możliwość identyfikowania klientów najbliższych decyzji zakupowej pozwala zwiększyć wartość sprzedaż o ponad 9%.

Relacje z klientami

Automatyzując proces budowania i utrzymania relacji z klientami, firmy zyskują przede wszystkim na doskonale dopasowanych do osobistych preferencji odbiorców wysyłkach. Dopasowanie to odbywa się w trzech płaszczyznach:

  • Czas – system wysyła odpowiednie wiadomości, w odpowiednim czasie i do odpowiedniego adresata w sposób automatyczny;
  • Istotność – każda przesyłana treść odpowiada na konkretne zachowanie i zainteresowanie indywidualnego odbiorcy, dzięki czemu jest dla niego istotna;
  • Personalizacja – możliwość dopasowania wysyłanej treści do płci odbiorcy, zwrócenie się imiennie do adresata, czy podpisanie korespondencji danymi osoby, z którą adresat już się kontaktował sprawia, że odchodzimy od korespondencji masowej na rzecz dialogu z konkretnym odbiorcą.

Poprawa relacji łączących potencjalnych klientów z firmą skutkuje:

  • 50% większą liczbą leadów sprzedażowych;
  • 33% niższym kosztem ich pozyskania;
  • 20% większą liczbą okazji sprzedażowych.

Współpraca działów marketingu i sprzedaży

Wprowadzenie Marketing Automation ułatwia zbudowanie trwałej i harmonijnej współpracy pomiędzy działami sprzedaży i marketingu. Systemy te udostępniając wspólne środowisko pracy dla marketingowców i handlowców pozwalają im skutecznie i spójnie przeprowadzić pozyskany kontakt przez cały proces marketingowo-sprzedażowy. Marketing Automation pozwala uzyskać takie efekt dzięki:

  • Wspólnym celom – pracując w tym samym środowisku oba działy poruszają się w obrębie jednej platformy i spójnej nomenklatury. Łatwiej jest im współpracować i ustalać wspólne cele.
  • Analityce – dostęp do dokładnych danych i wskaźników opisujących skuteczność działań marketingowo-sprzedażowych daje pracownikom lepszy wgląd w ich pracę i pozwala lepiej zrozumieć wpływ prowadzonych działań na osiągane efekty;
  • Przypisaniu zasług – system Marketign Automation łączy każdą transakcję z konkretnymi działaniami, które pozwoliły na jej dokonanie. Na bieżąco widzimy jaką część przychodu wygenerowały działania marketingowe i które transakcję są ich zasługą.
Źródło:http://www.pardot.com/infographic/the-roi-of-marketing-automation-infographic/

Zobacz jak wygląda identyfikacja i monitorowanie kontaktów w systemie Marketing Automation

Zaloguj się na konto DEMO  KLIKNIJ TUTAJ

Wypróbuj system Marketing Automation przez 30 dni za darmo – KLIKNIJ TUTAJ

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]