Firmy decydują się zorganizować wydarzenie lub uczestniczyć w nim, z kilku różnych powodów. To dlaczego decydują się wziąć udział w wydarzeniu zależy często od rozmiaru firmy oraz specyfiki sprzedawanego produktu i jego konsumentów. Jednakże, niezależnie od rozmiaru firmy realizując takie działania mogą liczyć na osiągnięcie jednej lub kilku z uniwersalnych korzyści. Przedstawiamy 4 najważniejsze, których osiągnięcie wspierają systemy Marketing Automation.
Magazyn BtoB przeprowadził ostatnio badanie, w którym starał się określić dlaczego firmy decydują się organizować, sponsorować, brać udział w wydarzeniach i jaki efekty to przynosi. Z przeprowadzonego badania wynika, że głównymi powodami uczestnictwa lub organizowania wydarzeń są:
- Zbudowanie lub utrzymanie wizerunku i świadomości marki;
- Pozyskanie nowych kontaktów;
- Zbudowanie i wzmocnienie relacji z potencjalnymi i aktualnymi klientami;
- Edukacja uczestników.
Powody, dla których firmy decydują się na tego typu działania pokrywają się z korzyściami osiąganymi dzięki nim. Zgodnie z wynikami badania główne korzyści to:
- Pozyskanie nowych kontaktów;
- Zaangażowanie klientów;
- Wzmocnienie wizerunku marki;
- Edukacja produktowa.
Źródło: BtoB magazine: State of Event Marketing, July 2011
Pozyskiwanie nowych kontaktów
Najczęściej wspominana w badaniu korzyść organizowania i zarazem powód organizowania wydarzeń. Jest to bardzo skuteczny sposób pozyskiwania kontaktów wysokiej jakości. Dlaczego? Głównie dlatego, że mamy szansę być tam gdzie obecni są nasi potencjalni klienci. Rozsądnie wybierając miejsce zorganizowania wydarzenia lub wydarzenie, w którym będziemy brać udział łatwo możemy trafić do odpowiedniej ztargetowanej publiki. Po drugie osoby obecne w takim miejscu z definicji zainteresowane są poznaniem Twojej firmy i jej oferty, dzięki czemu dużo łatwiej jest nawiązać kontakt. Kolejnym bardzo ważnym element jest rzeczywisty bezpośredni kontakt z klientem. Osobiste poznanie czy rozbudowanie relacji z potencjalnymi klientami jest dużo trwalsze i lepiej zapada w pamięci i świadomości konsumentów, dzięki czemu osiągamy dużo trwalszy i mocniejszy efekt, który następnie możemy podtrzymać poprzez serię zautomatyzowanych wiadomości w ramach programu Lead Nurturing.
Zaangażowanie klientów
Kontakt osobisty w wymarzony moment na zacieśnienie relacji z potencjalnymi klientami. Dużo łatwiej jest nam wysłuchać ich potrzeb i zadbać o ich zadowolenie i utrzymanie. Wszakże zadowolony klient to ogromny kapitał. Z jednej strony możemy pokazać mu nowe produkty, o których mógł nie wiedzieć lub nie miał świadomości, że może ich potrzebować. Z drugiej strony każdy zadowolony klient ma znajomych, którym opowie o nas a tego typu polecenie to najlepsza forma reklamy. Po trzecie skoro ponieśliśmy koszt pozyskania nowego klienta to warto zrobić wszystko aby go utrzymać.
Wizerunek marki
Wydarzenie, to również bardzo dobre miejsce do kreowania i budowania wizerunku marki, szczególnie jeśli sami je organizujemy. Możemy dokładnie kontrolować jakie informacje otrzyma od nas uczestnik i przez to w jaki sposób zaprezentujemy mu produkt i markę. Dodatkowo korzystamy na kontakcie osobistym, ponieważ wszystko z czym mamy rzeczywistą fizyczną styczność dużo lepiej zostaje w pamięci. Jedyne na co trzeba zwrócić szczególną uwagę to jakość przekazywanych informacji i bardzo dobrą organizację, aby zostawić w pamięci konsumentów pozytywny obraz.
Edukacja
Większość osób decydując się na udział w konkretnym wydarzeniu robi to z dwóch powodów. Chce zdobyć nowe kontakty lub wiedzę. Jeśli uczestnik wziął udział w wydarzeniu, aby się edukować, to powinniśmy dostarczyć mu dobrych informacji. Bez względu na rodzaj wydarzenia jakość przekazywanych uczestnikom treści będzie kluczowa dla odniesionego efektu, a możemy zdziałać całkiem sporo. Zapraszając odpowiednich ekspertów możesz zebrać całkiem sporą audiencję. Następnie dostarczając im treści największej jakości dużo łatwiej uzyskasz status lidera rynku w danej dziedzinie, wzmocnisz relację z klientami i trwale trafisz do ich świadomości.
Do czego wykorzystywany jest Marketing Automation?
Wspierając proces organizowania lub uczestnictwa w wydarzeniu systemem Marketing Automation może wykorzystać go w kilku obszarach. Na początku korzystając z modułu komunikacji staramy się dotrzeć do jak najszerszej grupy potencjalnych uczestników. Następnie przechodząc do moduł zarządzania wydarzeniami przeprowadzamy proces rejestracji. Równolegle proces zapisu jest integrowany z resztą działań a osoby, które się zarejestrują otrzymają automatycznie potwierdzenie rejestracji, przypomnienie o zbliżającym się wydarzeniu oraz materiały z odbytego wydarzenia. Całość informacji o zachowaniu uczestników wzbogaca ich profil w systemie oraz zostaje ujęte w całym procesie marketingowo-sprzedażowym.
Poznaj moduł zarządzania wydarzeniami w systemie SALESmanago Marketing Automation.
Zobacz wersję demo: TUTAJ
lub
Skorzystaj z 30-dniowego okresu próbnego za darmo: TUTAJ