4 główne korzyści z organizowania wydarzeń z Marketing Automation

Firmy decydują się zorganizować wydarzenie lub uczestniczyć w nim, z kilku różnych powodów. To dlaczego decydują się wziąć udział w wydarzeniu zależy często od rozmiaru firmy oraz specyfiki sprzedawanego produktu i jego konsumentów. Jednakże, niezależnie od rozmiaru firmy realizując takie działania mogą liczyć na osiągnięcie jednej lub kilku z uniwersalnych korzyści. Przedstawiamy 4 najważniejsze, których osiągnięcie wspierają systemy Marketing Automation.

Magazyn BtoB przeprowadził ostatnio badanie, w którym starał się określić dlaczego firmy decydują się organizować, sponsorować, brać udział w wydarzeniach i jaki efekty to przynosi. Z przeprowadzonego badania wynika, że głównymi powodami uczestnictwa lub organizowania wydarzeń są:

  • Zbudowanie lub utrzymanie wizerunku i świadomości marki;
  • Pozyskanie nowych kontaktów;
  • Zbudowanie i wzmocnienie relacji z potencjalnymi i aktualnymi klientami;
  • Edukacja uczestników.

Powody, dla których firmy decydują się na tego typu działania pokrywają się z korzyściami osiąganymi dzięki nim. Zgodnie z wynikami badania główne korzyści to:

  1. Pozyskanie nowych kontaktów;
  2. Zaangażowanie klientów;
  3. Wzmocnienie wizerunku marki;
  4. Edukacja produktowa.

Źródło: BtoB magazine: State of Event Marketing, July 2011

Pozyskiwanie nowych kontaktów

Najczęściej wspominana w badaniu korzyść organizowania i zarazem powód organizowania wydarzeń. Jest to bardzo skuteczny sposób pozyskiwania kontaktów wysokiej jakości. Dlaczego? Głównie dlatego, że mamy szansę być tam gdzie obecni  są nasi potencjalni klienci. Rozsądnie wybierając miejsce zorganizowania wydarzenia lub wydarzenie, w którym będziemy brać udział łatwo możemy trafić do odpowiedniej ztargetowanej publiki. Po drugie osoby obecne w takim miejscu z definicji zainteresowane są poznaniem Twojej firmy i jej oferty, dzięki czemu dużo łatwiej jest nawiązać kontakt. Kolejnym bardzo ważnym element jest rzeczywisty bezpośredni kontakt z klientem. Osobiste poznanie czy rozbudowanie relacji z potencjalnymi klientami jest dużo trwalsze i lepiej zapada w pamięci i świadomości konsumentów, dzięki czemu osiągamy dużo trwalszy i mocniejszy efekt, który następnie możemy podtrzymać poprzez serię zautomatyzowanych wiadomości w ramach programu Lead Nurturing.

Zaangażowanie klientów

Kontakt osobisty w wymarzony moment na zacieśnienie relacji z potencjalnymi klientami. Dużo łatwiej jest nam wysłuchać ich potrzeb i zadbać o ich zadowolenie i utrzymanie. Wszakże zadowolony klient to ogromny kapitał. Z jednej strony możemy pokazać mu nowe produkty, o których mógł nie wiedzieć lub nie miał świadomości, że może ich potrzebować. Z drugiej strony każdy zadowolony klient ma znajomych, którym opowie o nas a tego typu polecenie to najlepsza forma reklamy. Po trzecie skoro ponieśliśmy koszt pozyskania nowego klienta to warto zrobić  wszystko aby go utrzymać.

Wizerunek marki

Wydarzenie, to również bardzo dobre miejsce do kreowania i budowania wizerunku marki, szczególnie jeśli sami je organizujemy. Możemy dokładnie kontrolować jakie informacje otrzyma od nas uczestnik i przez to w jaki sposób zaprezentujemy mu produkt i markę. Dodatkowo korzystamy na kontakcie osobistym, ponieważ wszystko z czym mamy rzeczywistą fizyczną styczność dużo lepiej zostaje w pamięci. Jedyne na co trzeba zwrócić szczególną uwagę to jakość przekazywanych informacji i bardzo dobrą organizację, aby zostawić w pamięci konsumentów pozytywny obraz.

Edukacja

Większość osób decydując się na udział w konkretnym wydarzeniu robi to z dwóch powodów. Chce zdobyć nowe kontakty lub wiedzę. Jeśli uczestnik wziął udział w wydarzeniu, aby się edukować, to powinniśmy dostarczyć mu dobrych informacji. Bez względu na rodzaj wydarzenia jakość przekazywanych uczestnikom treści będzie kluczowa dla odniesionego efektu, a możemy zdziałać całkiem sporo. Zapraszając odpowiednich ekspertów możesz zebrać całkiem sporą audiencję. Następnie dostarczając im treści największej jakości dużo łatwiej uzyskasz status lidera rynku w danej dziedzinie, wzmocnisz relację z klientami i trwale trafisz do ich świadomości.

Do czego wykorzystywany jest Marketing Automation?

Wspierając proces organizowania lub uczestnictwa w wydarzeniu systemem Marketing Automation może  wykorzystać go w kilku obszarach. Na początku korzystając  z modułu komunikacji staramy się dotrzeć do jak najszerszej grupy potencjalnych uczestników. Następnie przechodząc do moduł zarządzania wydarzeniami przeprowadzamy proces rejestracji. Równolegle proces zapisu jest integrowany z resztą działań a osoby, które się zarejestrują otrzymają automatycznie potwierdzenie rejestracji, przypomnienie o zbliżającym się wydarzeniu oraz materiały z odbytego wydarzenia. Całość informacji o zachowaniu uczestników wzbogaca ich profil w systemie oraz zostaje ujęte w całym procesie marketingowo-sprzedażowym.

Poznaj moduł zarządzania wydarzeniami w systemie SALESmanago Marketing Automation.

Zobacz wersję demo: TUTAJ

lub

Skorzystaj z 30-dniowego okresu próbnego za darmo: TUTAJ

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]