Zaawansowane strategie i wykorzystanie scoringu kontaktów

W poprzednim artykule poruszyliśmy temat określania ogólnego scoringu dla klienta. Teraz pójdziemy trochę dalej. W systemach Marketing Automation możliwe jest przyznawanie scoringu w odniesieniu do zainteresowania konkretnym produktem czy też segmentem produktów w sposób niezależny od ogólnej oceny potencjalnego klienta. Przedstawiamy zaawansowane możliwości i strategie wykorzystania scoringu kontaktów.

Podstawowy scoring kontaktu to dobre narzędzie, które rozpoznanie odpowiedniego momentu na kontakt z klientem czyni czynnością wyjątkowo łatwo. Niestety nie dostarcza nam wiele więcej informacji niż stopień jego gotowości zakupowej i zaangażowania w ofertę firmy. Dlatego po wstępnym przygotowaniu ogólnych zasad scoringu aktywności kontaktów warto przejść do bardziej zaawansowanych możliwości. W podstawowym wariancie mamy najczęściej możliwość przypisania określonej wartości punktowej różnym rodzajom zachowań.

Warto je rozszerzyć o większe zróżnicowanie przyznawanych punktów do ogólnego scoringu.

Na przykład w systemie SALESmanago Marketing Automation do dokładniejszych działań możemy wykorzystać reguły automatyzacji. Dzięki nim będziemy mogli punktować np.:

  • wejścia na konkretne adresy url;
  • otwarcia i kliknięcia w określone wiadomości e-mail;
  • wejścia z konkretnych fraz lub źródeł;
  • polubienie lub skomentowanie konkretnej rzeczy.

To już pozwoli nam dokładniej dopasować zasady punktacji do specyfiki firmy, produktu i klienta. Przecież nie każda czynność jest tak samo ważna dla podjęcia decyzji zakupowej.

Następnym krokiem rozbudowy naszego systemu scoringu może być  budowanie osobnej oceny punktowej dla konkretnych produktów lub segmentów.

W ten sposób oprócz ogólnego scoringu uzyskamy jeszcze osobne scoringi mówiące o zainteresowaniu i gotowości do zakupu konkretnego produktu lub produktu pochodzącego z danej grupy. Do tego celu możemy wykorzystać możliwość budowania scoringu dla Tagu przypisanego do karty kontaktu. System Marketing Automation może automatycznie przypisywać Tag do kontaktu świadczący o zainteresowaniu danym produktem lub segmentem. Następnie po każdym kolejnym zainteresowaniu nim dodaje punkty do określonego Tagu. W efekcie na karcie kontaktu mam informację jakimi produktami/segmentami był zainteresowany dany klient, oraz którym z nich interesował się najbardziej.

Trzecią metodą rozwinięcia podstawowego scoringu jest jego odniesienie do etapów kampanii sprzedażowej.

W tym wypadku nie chodzi tyle o przypisywanie punktów lecz raczej o monitorowanie uzbieranej ich ilości w odniesieniu do etapu na jakim znajduje się potencjalny klient w kampanii sprzedażowej. Taka informacja pozwala skuteczniej zarządzać przepływem kontaktów w lejku sprzedażowym, gdyż łatwiej jest wychwycić moment, w którym klient powinien znaleźć się na następnym etapie.

Musimy pamiętać, że scoring kontaktów nie tylko przypisywanie ale również odejmowanie punktów.

Punkty powinniśmy odejmować za zachowania oddalające potencjalnego klienta od zakupu lub za spadek aktywności, tak aby wielkość scoringu możliwie najdokładniej oddawała rzeczywistą sytuację. Przykładowo zbyt długie przebywanie na tym samym etapie może spowodować zmniejszenie wartości scoringu.

Podsumowując, narzędzie scoringu kontaktów potrafi znakomicie usprawnić procesy odbywające się w firmie. Jednakże, tylko prawidłowo przygotowane zasady przyznawania punktów różnicujące wagę poszczególnych zachowań oraz biorące pod uwagę obniżanie scoringu przyczynią się do osiągnięcia pozytywnych rezultatów. Jest jeszcze jedna bardzo ważna rzecz. Mianowicie na jakość systemu scoringowego bardzo mocno rzutuje jakość posiadanej bazy oraz danych gromadzonych na temat ocenianych kontaktów.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]