Najskuteczniejsze sposoby budowania własnej listy adresowej

Własnoręcznie zebrana lista adresowa to jeden z ważniejszych kapitałów w każdej firmie i fundament skutecznego e-Mail Marketingu. Wbrew pozorom baza kontaktowa to dość żywy zbiór, o który musimy stale dbać. Bez utrzymywania odpowiednich relacji z adresatami i zasilania jej wysokiej jakości treściami. Zaniedbanie tego spowoduje stagnację lub w najgorszym wypadku kurczenie się bazy adresowej.  Jak więc skutecznie ją budować?

Wszystkie działania z zakresu lead generation, można podsumować w bardzo prosty sposób. Pozyskaj informacje o kontakcie i skontaktuje się tymi, którzy chcą dokonać zakupu. Obecnie mamy szeroki wybór wśród przeróżnych metod pozyskiwania nowych kontaktów i komunikacji z nimi. Jednakże, kanał e-Mail ma jedną przewagę. W sposób zerojedynkowy zmusza klienta do reakcji  na naszą wiadomość. Informacja jest prosta, klient otworzył wiadomość lub nie, kliknął w treść lub nie. Nie ma tutaj niepewności. Tylko jedna rzecz może stanowić niewiadomą. Czy wysłana wiadomość dotarła do skrzynki odbiorczej adresata? MarketingSherpa zapytało w swoim badaniu: „Jakich metod używacie, aby zapewnić sobie wysoką dostarczalność?”. Przedstawiamy wyniki tego badania.

„Content is the king”

Każde z tych działań ma zbliżony cel, którym jest zachęcenie potencjalnych klientów do zapisania się na wysyłki e-mail. Jeszcze jedna rzecz łączy wyniki tych badań. Jeśli spojrzymy na najpopularniejsze odpowiedzi szybko zauważymy, że skupiają się wokół tworzenia i dostarczania treści. W sumie dostarczanie dobrej jakości treści sprawia, że ludzie chętniej zapisują się na jej otrzymywanie, szczególnie jeśli dopasujemy ją do ich potrzeb. Wysokiej jakości treści to najpopularniejszy sposób na rozbudowę bazy mailingowej w wypadku 29% ankietowanych. Często treści przekazywane w formie wiadomości, artykułów i ebooków wspierane są przez webinary. Seminaria online pozwalają bezpośrednio spotkać się z potencjalnym klientem i dlatego są na drugim miejscu.

Promocje, zniżki, rabaty

Po pierwszych dwóch typowo “contentowych” działaniach kolejne pozycje okupują wszelkiego rodzaju gratisy. Loterie, kupon rabatowe czy karty podarunkowe bardzo dobrze sprawdzają się w roli bodźców motywujących potencjalnych klientów do zapisu w bazie. Jednakże jest to narzędzie, którym należy rozsądnie się posługiwać. Zbyt agresywna promocja lub w zbyt małym stopniu powiązana z profilem firmy może przynieść niezamierzony negatywny efekt. Musimy pamiętać, że dobra lista adresowa to lista zawierająca osoby zainteresowane oferowanymi produktami i usługami i chętne na otrzymywanie od nas informacji. Jeśli zaproponujemy niedopasowaną do firmy nagrodę to okaże się, że w naszej bazie pojawi się sporo adresów ale nie będą one zainteresowane ofertą naszej firmy, jedyne co ich tak naprawdę zainteresowało to możliwość zdobycia nagrody. Dlatego też tego typu taktyki były niżej w badaniu. Wszelkiego rodzaju opracowania od razu łączą adresata z firmą. Natomiast w wypadku  wszelkich gratisów ciężej jest wywołać jednoznaczne połączenie z ofertą firmy i zebrać wartościowe adresy.

 

Podobne artykuły

4 taktyki zwiększające skuteczność e-Mail Marketingu w Marketing Automation

7 zasad pozwalających skutecznie testować i doskonalić wysyłki e-mail

[Ankieta]  Sprawdź czy dojrzała/eś do tego aby zamienić system do e-Mail Marketingu na system Marketing Automation


SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]