7 sposobów na wykorzystanie firmowego bloga w procesie Lead Nurturing

Firmowy blog to bardzo dobry pomysł na udostępnianie treści aktualnym i potencjalnym klientom. Jest to, również solidne wsparcie pozostałych działań marketingowych. Treści umieszczane na blogu są często promowane na portalach społecznościowych przyciągając nowych fanów. Z drugiej strony treści te, są indeksowane przez wyszukiwarki internetowe. Dlatego odpowiednie wykorzystanie potencjału tego narzędzia pozwala pozyskać sporo nowych kontaktów i zwiększyć ruch na stronie WWW.

Warto wspomnieć, o często zapominanym zastosowaniu firmowego blogu. Jego charakter nie tylko pozwala nam pozyskiwać nowe kontakty i zwiększać zasięg marki. Możemy go wykorzystać w procesie Lead Nurturing. Skoro Lead Nurturing to proces polegający na edukacji potencjalnego klienta w celu przygotowania go i doprowadzenia do działu sprzedaży, to musi polegać na dostarczaniu odpowiednich treści. Blog to naturalny nośnik treści, więc z definicji powinien pomóc, w tym procesie. W jaki sposób możemy go wykorzystać?

1. Współpracuj z działem sprzedaży w kwestii tematyki blogu

Dział sprzedaży kontaktuje się z potencjalnymi klientami każdego dnia i najczęściej bezpośrednio. Rozmawiając ze sprzedawcami łatwiej nam będzie tworzyć treści dopasowane do realnych potrzeb, zainteresowań i stanu wiedzy ich odbiorców. Oprócz tego łatwiej będzie stworzyć treści, które faktycznie ułatwią im sprzedaż.

2. Wykorzystaj blog aby pobudzić zaangażowanie kontaktów

Nie warto rezygnować z mało aktywnych lub nieaktywnych kontaktów skoro i tak ponieślimy koszt ich pozyskania. Możemy spróbować ich ożywić udostępniając im treści o charakterze bardziej edukacyjnym i mniej zobowiązującym. Przykładowo możemy sprawdzić czym interesowały się te osoby w przeszłości na naszej stronie i dosłać im treści dopasowane do ich zainteresowania. Prosta aktywność, która może pozwolić na ponowne nawiązanie relacji, z tymi klientami i zwiększenie ich aktywności.

3. Odsyłaj do treści umieszczanych  na blogu

Umieszczając na chętnie odwiedzanych zakładkach strony WWW linki prowadzące do powiązanych artykułów dostępnych na blogu możemy wzmocnić swój wizerunek jako eksperta w danej dziedzinie na rynku. Dodatkowo łącząc produkt z informacjami dotyczącymi możliwości i zasadności jego wykorzystania ułatwiamy proces przygotowania klienta do decyzji zakupowej. Z jednej strony zwiększamy zainteresowanie publikowanymi treściami. Natomiast z drugiej strony pokazujemy, że jesteśmy w stanie wspomóc oferowany produkt  konkretną wiedzą ekspercką.

4. Nawiązuj w blogu do oferowanych produktów

Jednym z największych wyzwań dla osób prowadzących firmowy blog jest wyważenie charakteru publikowanych treści. Z jednej strony chcemy uniknąć treści typowo promocyjnych i skupionych na ofercie firmy, a z drugiej nie możemy zapomnieć, że publikacje powinny wspierać zainteresowanie ofertą i zwiększać sprzedaż. Dobrym pomysłem mogą być delikatne nawiązania w treści do możliwości/cech oferowanych produktów. Łącząc w ten sposób informacje o cechach produktu z  pozornie neutralnym tekstem zadbamy o to by pozostać w świadomości czytelników i zarazem potencjalnych klientów. Pamiętajmy tylko, aby z dużą uwagą podejść do tej kwestii i nie zmienić charakteru treści na zbyt sprzedażowe.

5. Wykorzystaj układ graficzny

Blog, komunikuje się z czytelnikiem nie tylko poprzez publikowane artykuły. Blog to także nagłówek, pasek boczny i inne stałe elementy jego układu. One również mogą zostać wykorzystane w procesie Lead Nurturing. Możemy tu umieścić różnego rodzaju call-to-action, tak aby zachęcać czytelników do podejmowania akcji prowadzących ich do kontaktu z działem sprzedaży i docelowo dokonania zakupu.

6. Ułatw subskrybowanie treści z blogu

Łatwy zapis na subskrypcję treści publikowanych na firmowym blogu, to większa konwersja anonimowych czytelników na konkretne kontakty i potencjalnych klientów. Dlatego też, zapisanie się na newsletter powinno być możliwie najłatwiejsze, a sam formularz rejestracji powinien być umieszczony w bardzo widocznym i łatwo dostępnym miejscu. Warto, także rozważyć umieszczenie formularza pop-up wyświetlanego tylko anonimowym użytkownikom. Taki formularz możemy łatwo wygenerować korzystając z SALESmanago Marketing Automation.

7. Połącz blog i media społecznościowe

Fan page i blog mogą się wspaniale uzupełniać. Z jednej strony na fan pag’u firmy możemy publikować informację o świeżo opublikowanych treściach przyciągając w ten sposób nowych fanów i czytelników bloga. Z drugiej strony na blogu możemy dodać wtyczki społecznościowe, dzięki czemu zachęcimy użytkowników portali społecznościowych do czytania naszych treści i subskrybowania publikowanych treści. Kolejny plus połączenia tych dwóch elementów to danie jasnej informacji czytelnikom bloga, gdzie mogą nas znaleźć na portalach społecznościowych.

Podobne artykuły

4 cechy dobrego programu Lead Nurturing

Kilka prostych sposobów na skuteczniejszą komunikację z klientami

 

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]