Jak budować pozytywne relacje z konsumentami?

Tworząc kampanie marketingowe musimy pamiętać, że za statystykami kryją się ludzie tacy sami jak my. To bardzo ważna informacja, ponieważ podejmowane przez nich decyzje opierają się często o emocje, wspomnienia, doświadczenia niż chłodną kalkulację. Jeśli konsumenci polubią Twój marketing to automatycznie przełoży się na sympatię do Twojej marki. Natomiast Marketing Automation to technologia, która może Ci na to pozwolić.

Sama nazwa Marketing Automation raczej nie nawiązuje do emocji lecz kojarzy się bezpośrednio automatyką, robotyką i raczej przemysłowym podejściem. W rzeczywistości głównym zadaniem jest rozpoznanie potrzeb potencjalnych klientów na jak wcześniejszym etapie procesu sprzedażowego oraz zbudowanie indywidualnych relacji, dzięki dostarczaniu istotnych dla nich informacji. Przedstawiamy 6 najważniejszych możliwości w budowaniu relacji z systemami Marketing Automation.

1. Możliwość połączenia działań marketingowych z cyklem zakupowym

Marketing Automation jest silnie powiązany z procesem sprzedażowym. Oznacza to możliwość przekazywania potencjalnym klientom informacji niezbędnych na konkretnym etapie sprzedaży. Dzięki temu osoby na początkowym stadium dostaną wiadomości edukacyjne, osoby gotowe na dokonanie zakupu otrzymają informacje czysto sprzedażowe. Natomiast do tych, którzy już są naszymi klientami przekażemy treści wzmacniające relację i prowadzące do utrzymania klienta. Ile razy dostawaliśmy informacje zachęcające do zapoznania się z ofertą firmy, gdy byliśmy już od dawna jej klientem?

2. Możliwość lepszego segmentowania kontaktów

Marketing Automation monitoruje zachowanie kontaktów online. Oznacza to, że zbiera informacje o tym jakie treści zaangażowały konsumentów, skąd trafili na stronę WWW i co na niej robili. Poznajemy preferencje odbiorców w oparciu o ich rzeczywiste zachowanie. Dzięki temu możemy lepiej segmentować i dopasowywać kolejne wysyłki. Skoro konsumenci pokazują nam co lubią, to my możemy przekazać im to czego potrzebują.

3. Możliwość wysyłania wiadomości w odpowiednim momencie

Jednym z największych problemów kampanii e-Mail Marketingowych jest ich kiepskie dopasowanie pod względem czasu. Najczęściej wiadomości wysyłane są w określonych cyklach lub na podstawie bardzo prostych autoresponderów. Tymczasem systemy klasy Marketing Automation dopasowują moment wysłania do zachowania indywidualnego adresata dostarczając informacji potrzebnych w danym momencie. Odchodzimy od sztywnych harmonogramów wysyłek na rzecz indywidualnej komunikacji w czasie rzeczywistym z każdym naszym potencjalnym klientem.

4. Możliwość dynamicznego dopasowania przekazywanej treści

Korzystając z systemu Marketing Automation możemy dynamicznie dopasowywać każdy przekazywany komunikat do profilu indywidualnego odbiorcy. Każda wiadomość e-mail, landing page czy formularz kontaktowy automatycznie dopasowuje treść do osoby, która go widzi. Przekaz lepiej dopasowany jest skuteczniejszy.

5. Możliwość zintegrowania wszystkich kanałów komunikacji

W dzisiejszym bardzo cyfrowym świecie klienci stykają się z naszymi wiadomościami w wielu różnych kanałach komunikacji. To utrudnia spójną komunikację z konsumentami. Systemy Marketing Automation integrując wiele kanałów komunikacji umożliwiają prowadzenie konsekwentnej i wielokanałowej komunikacji. W każdym kanale prezentuje odbiorcy treść dopasowaną do jego profilu, czyli również do tego co widział wcześniej.

6. Możliwość wyeliminowania niepożądanego kontaktu

W obecnym modelu zakupowym klienci oczekują kontaktu z działem dopiero po upłynięciu 70% całego procesu sprzedażowego. Oznacza to, że należy bardzo dokładnie wybrać moment na kontakt bezpośredni z działem sprzedaży. Pozwalając klientom samodzielnie poznawać ofertę i dbając o to by klient otrzymał najważniejsze informacje, których potrzebuje daje mu pożądaną przez niego swobodę. Z drugiej strony system Marketing Automation wskaże nam moment, w którym potencjalny kontakt jest już gotowy na kontakt bezpośredni z naszej strony.

Wykorzystując Marketing Automation do zbudowania pozytywnej relacji z potencjalnymi klientami powinniśmy podążać według kilku prostych reguł. Starajmy się komunikować z klientem na temat informacji istotnych dla niego i jemu przydatnych. Unikajmy treści zbyt promocyjnych. Wykorzystując wiedzę o potrzebach naszych konsumentów możemy w łatwy sposób stać się partnerem potencjalnego klienta w procesie sprzedażowym i ułatwić dotarcie do decyzji zakupowej.

Sprawdź wymienione możliwości systemów Marketing Automation

Zobacz wersję demo: TUTAJ

lub

Skorzystaj z 30-dniowego okresu próbnego za darmo w SALESmanago Marketing Automation: TUTAJ

Zapisz się na newsletter

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]