5 dobrych praktyk tworzenia stron internetowych

Rozwój internetu zmienił sposób w jaki funkcjonował rynek. Wraz z popularyzacją dostępu do internetu 90% konsumentów dokonuje porównania ofert online, a dzięki łatwemu dostępowi do informacji konsumenci chcą kontrolować około 70% procesu zakupowego. Strona WWW stała się wizytówką firmy i sposobem komunikacji z potencjalnymi klientami. Jak więc zrobić to najlepiej?

 

Oczywiście strona internetowa to nie jedyny kanał komunikacji z klientami dostępny w Internecie. Mamy możliwość korzystania z e-Mail Marketingu, portali społecznościowych lecz to właśnie strona internetowa jest rdzeniem obecności firmy w sieci. Większość wiadomości i treści linkujemy właśnie do witryny internetowej. Podpowiadamy 5 dobrych praktyk tworzenia strony WWW, która ułatwi kontakt z potencjalnymi klientami i umożliwi pozyskiwanie nowych.

1. Funkcjonalność i wygląd

Tworząc wygląd i układ strony nie musimy wprowadzać rewolucji. Tak naprawdę większość została już wymyślona i znaleziono najlepsze rozwiązania. Nie oznacza to, że nie możemy zrobić czegoś lepiej. Dobrym pomysłem będzie przejrzenie stron o podobnej tematyce. Przeglądając je zwróćmy uwagę na to co nam się podoba a co drażni lub co jest dobre ale wymaga dopracowania. Łącząc to co inni robią dobrze z własnymi pomysłami łatwiej będzie nam pracować nad nową witryną.

2. Zasada 3 kliknięć

Podstawowa i jedna ze starszych zasad tworzenia stron internetowych. Zakłada ona, że jeśli odwiedzający nie znajdzie poszukiwanych treści w 3 kliknięciach to zamknie stronę i już na nią nie wróci. Warto zwrócić uwagę na to, aby najważniejsze lub najczęściej poszukiwane treści były łatwo dostępne. Im szybciej użytkownik dotrze do poszukiwanych treści tym lepiej.

3. Prosty i intuicyjny układ

W wypadku większości stron internetowych mniej to więcej. Zbyt duża ilość informacji na stronie głównej powoduje dezorientację odwiedzającego i utrudnia mu znalezienie interesujących go informacji. Tworząc stronę warto skupić się na najważniejszych informacjach i właśnie je uwidocznić na stronie głównej i na ich podstawie kierować użytkowników głębiej w strukturę strony.

4. Najpierw słowa kluczowe potem treści

Przed rozpoczęciem tworzenia treści na stronę warto zrobić coś jeszcze. Mianowicie przeanalizować słowa kluczowe ważne z punktu widzenia pozycjonowania tworzonej witryny. Zaczynając tworzenie treści od rozpoznania najważniejszych słów kluczowych zaoszczędzimy czas i szybciej strona pojawi się w wynikach wyszukiwania.

5. Strona jako narzędzie generowania kontaktów i pozyskiwania klientów

Duża część stron internetowych pełni role broszury informacyjnej umieszczonej w sieci. W ten sposób wiele firm rozdaje wartościowy content (ebooki, opracowania, raporty) za darmo. Co w tym złego? Pozwalając pobierać informacje bez pozostawienia chociażby adresu e-mail możemy jedynie liczyć, że ktoś z anonimowych pobierających sam się z nami skontaktuje. Z drugiej strony jeśli dostęp do ciekawszych materiałów będzie możliwy po podaniu danych kontaktowych to może będzie dużo mniej pobrań ale zamiast 100 anonimowych otrzymamy 25 konkretnych osób, z którymi będziemy mieli szansę porozmawiać.

 

Decydując się na zaistnienie w sieci Internet warto rozważyć wdrożenie systemu Marketing Automation. Pozwala on na monitorowanie i identyfikowanie zachowania kontaktów na stronie WWW. Dzięki temu dużo skuteczniej można pozyskiwać nowe kontakty i stopniowo konwertować je na nowych klientów poprzez serię automatycznych akcji. Dobrze będzie też wesprzeć Marketing Automation o połączenie z live chat i możliwością udostępniania treści w mediach społecznościowych.

Sprawdź jakie możliwości daje wdrożenie Marketing Automation na Twojej stronie WWW

Zobacz wersję demo: TUTAJ

lub

Skorzystaj z 30-dniowego okresu próbnego za darmo w SALESmanago Marketing Automation: TUTAJ

 

Subskrybuj treści z tego bloga. Zapisz się na newsletter!

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]