5 dobrych praktyk tworzenia stron internetowych

Rozwój internetu zmienił sposób w jaki funkcjonował rynek. Wraz z popularyzacją dostępu do internetu 90% konsumentów dokonuje porównania ofert online, a dzięki łatwemu dostępowi do informacji konsumenci chcą kontrolować około 70% procesu zakupowego. Strona WWW stała się wizytówką firmy i sposobem komunikacji z potencjalnymi klientami. Jak więc zrobić to najlepiej?

 

Oczywiście strona internetowa to nie jedyny kanał komunikacji z klientami dostępny w Internecie. Mamy możliwość korzystania z e-Mail Marketingu, portali społecznościowych lecz to właśnie strona internetowa jest rdzeniem obecności firmy w sieci. Większość wiadomości i treści linkujemy właśnie do witryny internetowej. Podpowiadamy 5 dobrych praktyk tworzenia strony WWW, która ułatwi kontakt z potencjalnymi klientami i umożliwi pozyskiwanie nowych.

1. Funkcjonalność i wygląd

Tworząc wygląd i układ strony nie musimy wprowadzać rewolucji. Tak naprawdę większość została już wymyślona i znaleziono najlepsze rozwiązania. Nie oznacza to, że nie możemy zrobić czegoś lepiej. Dobrym pomysłem będzie przejrzenie stron o podobnej tematyce. Przeglądając je zwróćmy uwagę na to co nam się podoba a co drażni lub co jest dobre ale wymaga dopracowania. Łącząc to co inni robią dobrze z własnymi pomysłami łatwiej będzie nam pracować nad nową witryną.

2. Zasada 3 kliknięć

Podstawowa i jedna ze starszych zasad tworzenia stron internetowych. Zakłada ona, że jeśli odwiedzający nie znajdzie poszukiwanych treści w 3 kliknięciach to zamknie stronę i już na nią nie wróci. Warto zwrócić uwagę na to, aby najważniejsze lub najczęściej poszukiwane treści były łatwo dostępne. Im szybciej użytkownik dotrze do poszukiwanych treści tym lepiej.

3. Prosty i intuicyjny układ

W wypadku większości stron internetowych mniej to więcej. Zbyt duża ilość informacji na stronie głównej powoduje dezorientację odwiedzającego i utrudnia mu znalezienie interesujących go informacji. Tworząc stronę warto skupić się na najważniejszych informacjach i właśnie je uwidocznić na stronie głównej i na ich podstawie kierować użytkowników głębiej w strukturę strony.

4. Najpierw słowa kluczowe potem treści

Przed rozpoczęciem tworzenia treści na stronę warto zrobić coś jeszcze. Mianowicie przeanalizować słowa kluczowe ważne z punktu widzenia pozycjonowania tworzonej witryny. Zaczynając tworzenie treści od rozpoznania najważniejszych słów kluczowych zaoszczędzimy czas i szybciej strona pojawi się w wynikach wyszukiwania.

5. Strona jako narzędzie generowania kontaktów i pozyskiwania klientów

Duża część stron internetowych pełni role broszury informacyjnej umieszczonej w sieci. W ten sposób wiele firm rozdaje wartościowy content (ebooki, opracowania, raporty) za darmo. Co w tym złego? Pozwalając pobierać informacje bez pozostawienia chociażby adresu e-mail możemy jedynie liczyć, że ktoś z anonimowych pobierających sam się z nami skontaktuje. Z drugiej strony jeśli dostęp do ciekawszych materiałów będzie możliwy po podaniu danych kontaktowych to może będzie dużo mniej pobrań ale zamiast 100 anonimowych otrzymamy 25 konkretnych osób, z którymi będziemy mieli szansę porozmawiać.

 

Decydując się na zaistnienie w sieci Internet warto rozważyć wdrożenie systemu Marketing Automation. Pozwala on na monitorowanie i identyfikowanie zachowania kontaktów na stronie WWW. Dzięki temu dużo skuteczniej można pozyskiwać nowe kontakty i stopniowo konwertować je na nowych klientów poprzez serię automatycznych akcji. Dobrze będzie też wesprzeć Marketing Automation o połączenie z live chat i możliwością udostępniania treści w mediach społecznościowych.

Sprawdź jakie możliwości daje wdrożenie Marketing Automation na Twojej stronie WWW

Zobacz wersję demo: TUTAJ

lub

Skorzystaj z 30-dniowego okresu próbnego za darmo w SALESmanago Marketing Automation: TUTAJ

 

Subskrybuj treści z tego bloga. Zapisz się na newsletter!

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]