SALESmanago Marketing Automation partnerem merytorycznym projektu certyfikacji „Profesjonalista w eHandlu”

Profesjonalista w eHandlu to odpowiedź Fundacji Polak 2.0 na problem braku wykwalifikowanej kadry, odpowiadającej za rozwój kanałów sprzedaży online po stronie e-sklepów i firm, które wykorzystują internet w sprzedaży. Założeniem projektu jest zerwanie ze schematami wykorzystywanymi w tradycyjnym systemie edukacji. Program to także szansa na usystematyzowanie i sprawdzenie swojej wiedzy z zakresu e-commerce, marketingu internetowego, prawa w e-handlu czy logistyki.

– W rozmowach z naszymi partnerami często przejawiał się problem braku wykwalifikowanej kadry w kontekście bariery dalszego rozwoju. Firmy przedstawiały sytuacje, według których łatwiej jest “podkraść” pracownika konkurencji niż znaleźć nową osobę i ją wyszkolić. Stanowczo nie akceptujemy takiego stanu rzeczy i takie historie nigdy nie powinny mieć miejsca – mówi Adam Zygadlewicz, prezes Fundacji Polak 2.0. Słowa te mogą na pierwszy rzut oka mogą wydawać się kontrowersyjne, ale czy na pewno? Wielokrotnie słyszeliśmy opinie, że w polskim e-­commerce brakuje dostatecznej liczby wartościowych pracowników. W odpowiedzi na nie, związana z rynkiem e-commerce Fundacja, która od kliku lat organizuje Targi eHandlu (http://targiehandlu.pl/) i buduje społeczność e-sprzedających wokół spotkań ShopCamp (http://shopcamp.pl/), podjęła decyzję o uruchomieniu projektu “Profesjonalista w eHandlu” (http://ehandel.edu.pl/ związanego z ustaleniem standardów kompetencyjnych.

Stop schematom – praktyczna aktualna wiedza

Kiedy zostanie naliczone obejrzenie materiału wideo w reklamie TrueView In-Stream (pomijalny pre-roll)? Jakimi wskaźnikami można najlepiej zmierzyć efektywność systemu rekomendacji? Jeżeli użytkownik najpierw kliknie w link przesłany w newsletterze a następnie ponownie odwiedzi Twoją stronę klikając w banner, które źródło wejścia zostanie przypisane drugiej wizycie? – to przykłady egzaminacyjnych pytań.

Założeniem “Profesjonalisty” jest zerwanie ze schematami wykorzystywanymi w tradycyjnym systemie edukacji. Trudno oczekiwać, by książki akademickie były na bieżąco z pozycjonowaniem haseł w przeglądarce, reklamą na portalach społecznościowych, RTB czy automatyzacją marketingu. Uczestnicy programu otrzymują dostęp do bazy wiedzy przygotowanej przez praktyków – Partnerów Merytorycznych programu. Wiedza, którą można przyswoić jest trudna do wyceny, ponieważ firmy dostarczają materiały, z których same korzystają na co dzień. Osią “Profesjonalisty w eHandlu” jest edukacja oraz certyfikowanie potencjalnych pracowników. Program to także szansa na usystematyzowanie i sprawdzenie swojej wiedzy z zakresu e-commerce, marketingu internetowego, prawa w e-handlu czy logistyki.

W projekt jako Partnerzy Merytoryczni zaangażowało się około 30 firm (m.in. Bluerank, Ceneo, Gemius, GetResponse, SalesManago czy Trusted Shops), które odpowiadają za jakość materiałów edukacyjnych. Partnerzy otrzymują także dostęp do bazy absolwentów programu i mają możliwość rekrutacji najlepszych. W gronie Partnerów Stażowych znajdują się najlepsze sklepy internetowe w Polsce jak ANSWEAR.com, Cyfrowe.pl, Militaria.pl czy Neo24.pl. Do projektu ciągle dołączają kolejni Partnerzy (w tym uczelnie wyższe i Ambasadorzy).

Premiera projektu odbyła się podczas V Targów eHandlu: http://vimeo.com/76466503

Certyfikat dla wymagających

“Profesjonalista w eHandlu” nie jest kolejnym programem z cyklu szkolenie za kilka tys. zł kończącym się atrakcyjnym certyfikatem otrzymywanym przez wszystkich uczestników. Udział w programie jest relatywnie tani, a uczestnicy przed przystąpieniem do egzaminu muszą zaaplikować sporą porcję praktycznych informacji. Sam egzamin przyjmie formę testu wielokrotnego wyboru z odpowiedziami ujemnymi i odbywać się będzie stacjonarnie. Brzmi zachęcająco? Na dodatek 3 trzy poziomy trudności: stażowy, specjalistyczny, menedżerski – uzyskać wynik maksymalny nie będzie łatwo.

Poziomy egzaminowania oraz perspektywę tworzenia pytań odzwierciedlają Europejskie Ramy Kwalifikacji – wiedza stojąca za pytaniami posiada odpowiednie spojrzenie na problem znajomości wiedzy teoretycznej, praktycznej a także poziom odpowiedzialności związanej z konkretnym stanowiskiem.

Szansa na ciekawy staż

Jednym z założeń projektu jest uczynienie certyfikatu swego rodzaju gwarantem w oczach pracodawcy. Osoba legitymująca się tym dokumentem posiada wszelkie podstawy teoretyczne do pracy w e-commerce. Certyfikat “Profesjonalista w eHandlu” to szansa na pracę w niezwykłych miejscach. Każda osoba, która zda egzamin otrzymuje swój profil na stronie ehandel.edu.pl. Zyskuje dzięki temu widoczność na rynku pracy oraz możliwość udziału w rekrutacji na praktyki/staże/stanowiska proponowane przez Partnerów.

Pasjonujesz się internetem? interesują Cię nowe technologie? A może chcesz przenieść swój biznes do internetu? Jeśli tak, to ten program jest dla Ciebie – sprawdź swoją wiedzę i zostań naszym Ambasadorem. Szczegółowe informacje na stronie ehandel.edu.pl.

— Szczegóły nt. projektu: Marek Tomaszewski, certyfikacja@polak20.pl, +48 505 606 838

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]