27% leadów generowanych z Marketing Automation dokonuje zakupu.

Tradycyjne rozumienie procesu generowania leadów odchodzi dzisiaj do lamusa. Dział marketingu, który po prostu pozyskuje i przekazuje jak najwięcej kontaktów o niskiej jakości nie jest poważnym partnerem działu sprzedaży, a jego działania nie przynoszą wymiernych korzyści firmie. Odpowiednie zrozumienie procesu generowania kontaktów pozwala dostarczać kontakty wysokiej jakości, dzięki czemu znacząco ograniczamy cold calling oraz zwiększamy konwersję sprzedażową.

Statystycznie jeśli pochodzimy do lead generation jako pozyskiwania jak największej liczby kontaktów i natychmiastowego ich przekazania do działu sprzedaży musimy liczyć się z konwersją sprzedażową na poziomie do 4%. Bardziej obrazowo jedynie 4 osoby ze 100, które trafią do działu sprzedaży faktycznie dokona zakupu. Dlaczego? Przede wszystkim zmienił się konsument, który na początku procesu zakupowego nie chce kontaktu z działem handlowym. Natomiast bardzo chętnie sam pozyskuje i porównuje informacje na temat oferty. Statystycznie:

  • 50% kupujących rozpoczyna swój proces zakupowy od przeszukania internetu;
  • 90% kupujących dokonuje rozeznania online przed podjęciem decyzji o zakupie;
  • kontakt ze sprzedawcą jest 4 w kolejności procesu komunikacji klient-firma.

Skoro wiemy jak zmienił się konsument. To co powinno zmienić się w naszych działaniach? Na początku zastanówmy się czego oczekuje od marketingu dział sprzedaży. Odpowiedź jest dość prosta: Kontaktu do osoby jest zainteresowana danym produktem/usługą, posiada odpowiednie możliwości finansowe oraz jest gotowa dokonać zakupu. Znając oczekiwania działu sprzedaży, warto zastanowić się czym tak naprawdę jest lead. Na pewno nie możemy postawić znaku równości pomiędzy leadem i potencjalnym klientem. Możemy przyjąć, że lead to osoba, która pasuje do naszego wizerunku idealnego klienta i przejawia choćby minimalne zainteresowanie naszą ofertą. Następnie mówimy o qualified lead, które dzielą się na trzy grupy:

  • MQL – Marketing Qualified Lead – to osoba zakwalifikowana jako potencjalny klient. Nie wiemy jak bardzo jest zainteresowana zakupem;
  • SAL – Sales Accepted Lead – potencjalny klient zainteresowany zakupem. Zostaje on przekazany do działu sprzedaży;
  • SQL – Sales Qualified Lead – potencjalny klient zakwalifikowana do finalizacji transakcji przez przedstawiciela handlowego.

Teraz zaczyna się pojęcie potencjalnego klienta, czyli osoby która faktycznie ma szanse zostać naszym klientem. Przejawia zainteresowanie ofertą, pasuje do produktu/usługi i jest w stanie dokonać zakupu. Reasumując:

Generowanie leadów oznacza dostarczenie sprzedawcy listy osób spełniających warunki idealnego klienta” – Igor Bielobradek. Head of Digital Marketing Deloitte w Polsce.

Żeby tego dokonać przyjmijmy na początek trzy założenia:

  1. lead to nie to samo co potencjalny klient;
  2. kanał kontaktu nie oznacza punktu styku;
  3. generowanie leadów nie oznacza pozyskiwania kontaktów.

Tak naprawdę proces generowania leadów zaczynamy od pozyskania kontaktów, a skończymy na ich przekazaniu do działu handlowego. Czyli zaczynamy od działań mających na celu pozyskanie danych kontaktowych do nowych osób. Następnie przeprowadzamy kwalifikację leadów. Po prostu sprawdzamy, które z pozyskanych kontaktów są już teraz gotowe na rozmowę z działem sprzedaży. O tym czy są już gotowe powie nam analiza digital body language identyfikowanego i monitorowanego przez system SALESmanago Marketing Automation.

Bez potrzeby kontaktu z klientem możemy ocenić na jakim etapie procesu zakupowego znajduje się on obecnie. Wszystko dzięki rozpoznaniu jego zachowania online. Wszystkich, którzy spełniają warunki idealnego klienta przekazujemy bezpośrednio do sprzedaży. Najczęściej jest to około 20% pozyskanych kontaktów. Co z resztą? Wobec nich rozpoczynamy proces dojrzewania leadów, który nazywa się lead nurturing. Pozwala on dostarczyć najważniejszych informacji o ofercie do osób, które pozostają na etapie poszukiwania informacji i poznawania produktu. Program lead nurturing najczęściej opiera się na zestawie automatycznie wysyłanych wiadomości e-mail z treścią dopasowaną do etapu na jakim znajduje się odbiorca oraz do jego potrzeb/zainteresowań. Każda kolejna wiadomość powinna mieć charakter edukacyjny i stopniowo budować świadomość zakupową odbiorcy. W ten sposób bezinwazyjnie budujemy relację z 80% pozyskanych kontaktów i dostarczająć im istotnych dla nich informacji przygotowujemy do kontaktu ze sprzedawcą. Samo przekazanie do działu sprzedaży, również odbywa się automatycznie. System Marketing Automation cały czas monitoruje zachowanie kontaktów i aktualizuje ich profil. W ten sposób system może automatycznie przekazać kontakt do działu sprzedaży w odpowiednim momencie.

Zmieniając proces generowania leadów i dostarczania ich do działu sprzedaży zyskujemy na lepszej skuteczności, aż 27% leadów doprowadzonych takim systemem do sprzedawcy faktycznie dokonuje zakupu. Oznacza to, że z każdych 100 pozyskanych kontaktów otrzymujemy 23 klientów więcej niż w tradycyjnym modelu.

Jesteś zainteresowany wykorzystaniem Marketing Automation w procesie generowania leadów i pozostałych działaniach marektingowo-sprzedażowych?

Załóż konto w systemie SALESmanago Marketing Automation i wypróbuj za darmo TUTAJ.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]