6 pomysłów na więcej kliknięć w wysyłane wiadomości e-mail

Pisaliśmy już o tym jak wykorzystać możliwości Marketing Automation w temacie wiadomości e-mail. Następny krokiem po otwarciu maila jest oczywiście kliknięcie w jego treść. Kliknięcie to jedyny sposób na konwersję z wiadomości e-mail. Dlatego postaraliśmy się znaleźć kilka trików pozwalających zwiększyć CTR w realizowanych mailingach, a co za tym idzie osiąganą konwersję.

1. Wysyłaj wiadomości od osoby nie od firmy

Pośredni sposób na osiągnięcie większej liczby kliknięć poprzez większą liczbę otwarć. Marketing Automation pozwala wysyłać wiadomości e-mail do konkretnych adresatów od osób z firmy, z którymi miały już kontakt. Wiadomość może być nie tylko podpisana przez osobę kontaktową ale również wysłana z jej adresu e-mail. Wszystko w pełni automatyczny sposób. Najlepsze firmy osiągają do 10% więcej otwarć, dzięki takiej personalizacji. Natomiast średnio daje nam to około 3%.

2. Zadbaj o odpowiednią treść tekstu wyświetlanego na liście odebranych wiadomości

Większość skrzynek odbiorczych wyświetla część tekstu zaraz za lub pod tematem wiadomości. Tak zwany preview text. Jeśli sami go nie zdefiniujemy skrzynki automatycznie zaciągają go z zawartości wiadomości e-mail. W takim wypadku tekst może okazać się mylący lub tracić sens. Kiepski tekst to zmarnowana okazja na zaangażowanie odbiorców. Najlepsza długość dla tego typu tekstów to około 50 znaków.

3. Dodaj linki do obrazków umieszczanych wiadomościach e-mail

Kliknięcia w link w mailu przynoszą wiele ciekawych wiadomości w systemach Marketing Automation. Z jednej strony dokładnie wiemy co robią nasi odbiorcy na stronie WWW po kliknięciu w link. Z drugiej zależnie od miejsca, w które prowadzi link badamy ich prefencje. Dlatego głównym celem wiadomości e-mail jest sprowokowanie adresata do kliknięcia w link. Jednym ze sposobów jest podlinkowanie wszystkich grafik znajdujących się w wiadomości.

4. Ustaw alternatywny tekst dla grafik

Ok, możemy podlinkować grafiki ale co jeśli klient pocztowy zablokuje pobieranie grafik? W takiej sytuacji albo wyświetli alternatywny tekst (jeśli był ustawiony) albo nic. Dlatego pamiętajmy, aby zawsze ustawiać odpowiedni tekst alternatywny. Dzięki temu nawet gdy grafika się nie wyświetli adresat zobaczy nasze CTA.

5. Dodaj przycisk ułatwiający udostępnienie linku w social media

Proste i oczywiste, im więcej osób zobacz link tym więcej może go kliknąć. Dodatkowo przyciski społecznościowe w wiadomościach są całkiem popularne. Ułatwiają podzielenie się ciekawymi informacjami z dużą liczbą znajomych jednym kliknięciem. Jeśli nasza obecność w Social Media jest silna to taki przycisk jest wręcz niezbędny w wiadomości e-mail.

6. Wypróbuj dynamiczne tematy wiadomości e-mail w Marketing Automation

Nie tylko nadawca, treść i stopka maila może być dynamicznie personalizowana. W SALESmanago Marketing Automation pojawiła się możliwość dynamiczne zmieniania tematu wiadomości e-mail zależnie od informacji zapisanych na karcie kontaktu. Nie mówimy tu tylko o dodaniu imienia odbiorcy w temacie lecz o praktycznie nieograniczonej możliwości personalizacji tematu dla indywidualnego odbiorcy. Pełniejszy opis wraz z przykładami znajduje się TUTAJ.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.
SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.

    Nowy pakiet startowy, skierowany przede wszystkim do średniej wielkości firm, oferuje spersonalizowane ścieżki zakupowe, zapewniając średnio 20-krotny zwrot z inwestycji w ciągu 30 dni. Firma wprowadza nowatorskie rozwiązania, w tym automatyzację zadań w wielu kanałach oraz model wzrostu dostosowany do różnych etapów rozwoju firm e-commerce. Z uwagi na wzrost liczby narzędzi martech o […]