Pisaliśmy już o tym jak wykorzystać możliwości Marketing Automation w temacie wiadomości e-mail. Następny krokiem po otwarciu maila jest oczywiście kliknięcie w jego treść. Kliknięcie to jedyny sposób na konwersję z wiadomości e-mail. Dlatego postaraliśmy się znaleźć kilka trików pozwalających zwiększyć CTR w realizowanych mailingach, a co za tym idzie osiąganą konwersję.
1. Wysyłaj wiadomości od osoby nie od firmy
Pośredni sposób na osiągnięcie większej liczby kliknięć poprzez większą liczbę otwarć. Marketing Automation pozwala wysyłać wiadomości e-mail do konkretnych adresatów od osób z firmy, z którymi miały już kontakt. Wiadomość może być nie tylko podpisana przez osobę kontaktową ale również wysłana z jej adresu e-mail. Wszystko w pełni automatyczny sposób. Najlepsze firmy osiągają do 10% więcej otwarć, dzięki takiej personalizacji. Natomiast średnio daje nam to około 3%.
2. Zadbaj o odpowiednią treść tekstu wyświetlanego na liście odebranych wiadomości
Większość skrzynek odbiorczych wyświetla część tekstu zaraz za lub pod tematem wiadomości. Tak zwany preview text. Jeśli sami go nie zdefiniujemy skrzynki automatycznie zaciągają go z zawartości wiadomości e-mail. W takim wypadku tekst może okazać się mylący lub tracić sens. Kiepski tekst to zmarnowana okazja na zaangażowanie odbiorców. Najlepsza długość dla tego typu tekstów to około 50 znaków.
3. Dodaj linki do obrazków umieszczanych wiadomościach e-mail
Kliknięcia w link w mailu przynoszą wiele ciekawych wiadomości w systemach Marketing Automation. Z jednej strony dokładnie wiemy co robią nasi odbiorcy na stronie WWW po kliknięciu w link. Z drugiej zależnie od miejsca, w które prowadzi link badamy ich prefencje. Dlatego głównym celem wiadomości e-mail jest sprowokowanie adresata do kliknięcia w link. Jednym ze sposobów jest podlinkowanie wszystkich grafik znajdujących się w wiadomości.
4. Ustaw alternatywny tekst dla grafik
Ok, możemy podlinkować grafiki ale co jeśli klient pocztowy zablokuje pobieranie grafik? W takiej sytuacji albo wyświetli alternatywny tekst (jeśli był ustawiony) albo nic. Dlatego pamiętajmy, aby zawsze ustawiać odpowiedni tekst alternatywny. Dzięki temu nawet gdy grafika się nie wyświetli adresat zobaczy nasze CTA.
5. Dodaj przycisk ułatwiający udostępnienie linku w social media
Proste i oczywiste, im więcej osób zobacz link tym więcej może go kliknąć. Dodatkowo przyciski społecznościowe w wiadomościach są całkiem popularne. Ułatwiają podzielenie się ciekawymi informacjami z dużą liczbą znajomych jednym kliknięciem. Jeśli nasza obecność w Social Media jest silna to taki przycisk jest wręcz niezbędny w wiadomości e-mail.
6. Wypróbuj dynamiczne tematy wiadomości e-mail w Marketing Automation
Nie tylko nadawca, treść i stopka maila może być dynamicznie personalizowana. W SALESmanago Marketing Automation pojawiła się możliwość dynamiczne zmieniania tematu wiadomości e-mail zależnie od informacji zapisanych na karcie kontaktu. Nie mówimy tu tylko o dodaniu imienia odbiorcy w temacie lecz o praktycznie nieograniczonej możliwości personalizacji tematu dla indywidualnego odbiorcy. Pełniejszy opis wraz z przykładami znajduje się TUTAJ.