Marketing zaczyna obsługiwać coraz większą część procesu zakupowego w B2B

Ciężar obsługi procesu sprzedażowego przesuwa się od działu sprzedaży do marketingu.  Obecnie ponad połowa konsumentów rozpoczyna swój proces zakupowy od poznania oferty online, a kontakt ze sprzedażą spadł na 4 miejsce. Internet stał się głównym źródłem informacji dla konsumentów, a marketing wsparty systemami Marketing Automation jest wstanie skutecznie się z nimi kontaktować. W ten sposób może realnie pomóc w procesie sprzedaży.

Zmiana w zachowaniu konsumentów

W świecie coraz bardziej zdominowanym przez Internet następuje coraz silniejsza fragmentaryzacja mediów. Jest to na tyle zaawansowane, że przestajemy mówić o wykorzystaniu kanałów komunikacji a zaczynamy mówić o punktach styku. Dodatkowo to konsument chce kontrolować pierwsze 70% procesu zakupowego i w tym czasie nie życzy sobie kontaktu ze sprzedawcą. Sprawia, to że potencjalny klient kontaktuje się z firmą w miejscach, w których działa marketing. Firmy wykorzystujące Marketing Automation mają możliwość kontaktu z potencjalnym klientem na dużo wcześniejszym etapie procesu zakupowego. Łącząc nowe możliwości, ze zmianą zachowania konsumentów okazuje się, że ciężar prowadzenia procesu sprzedażowego przesuwa się w stronę działu marketingu.

Marketing przygotowuje potencjalnego klienta na kontakt ze sprzedawcą

Według badania B2B Content Marketing Trends 2013, działy marketingu B2B wykorzystują Marketing Automation głównie do pozyskiwania nowych kontaktów i przygotowania ich w procesach Lead Nurturing. Odpowiednio 36,7% i 36,1%. Podsumowując prawie 73% działów marketingu wykorzystuje Marketing Automation do obsługi procesu sprzedażowego od pozyskania nowego kontaktu do przekazania do działu sprzedaży. W jasny sposób zwiększa się wpływ działań marketingowych na wielkość generowanego przychodu. Sprzedaż zaczyna rozmawiać głównie z kontaktami przekazanymi przez dział marketingu po ówczesnym przygotowaniu.

Dane behawioralne pozwalają marketerom zrozumieć konsumentów

Jednym z najważniejszych zastosowań Marketing Automation personalizacja, a dokładniej dostarczenie informacji istotnych dla odbiorcy. Jako marketerzy możemy tworzyć bardzo dobre treści, jednak to kontekst w komunikacji jest kluczowy dla efektu. Analogią dla komunikacji marketingowej powinna być rozmowa. Prawdziwa polega na wzajemnym zrozumieniu i wymianie istotnych dla obu stron informacji. Jednak złapanie odpowiedniego kontekstu może być trudne. Według ankiety przeprowadzonej przez BtoB Magazine zdolność dotarcia do odpowiedniego konsumenta w odpowiednim czasie jest 2 na liście największych wyzwań stojących przed marketerami, którzy chcą nadążyć za zmieniającym się konsumentem. Według tego samego badania wykorzystanie Marketing Automation do płynnego przejścia od komunikacji masowej na rzecz spersonalizowanych, dopasowanych i efektywnych programów Lead Nurturing wymaga jednej podstawowej rzeczy: Danych Behawioralnych. Pozwalają one zrozumieć potrzeby potencjalnego klienta i poznać jego reakcję na nasze komunikaty. Klasycznie, żeby dopasować wiadomości do odbiorcy musielibyśmy poznać mnóstwo informacji o nim. Teraz wystarczy nam tylko jego adres e-mail i technologia cookie, co pozwoli zidentyfikować osoby na stronie WWW, poznać ich potrzeby i przesłać im tylko to czego naprawdę szukają.

Jak zmienia się pozycja marketingu w firmie z Marketing Automation

Niezbyt chlubne wyniki badania przeprowadzone przez firmę Adobe umieściło zawód marketera na równi z aktorami i tancerzami. Oczywiście nie wzięło się to znikąd. Tradycyjny marketing ma problem z udowodnieniem swojego wpływu na wyniki firmy i kojarzy się z mało produktywnymi działaniami. Sytuację zmienia Marketing Automation. Pozwala marketerom rozpoznać potencjalnych klientów na dużo wcześniejszym etapie procesu sprzedażowego. Równocześnie, dzięki temu marketerzy zyskują wiedzę o potrzebach odbiorców wcześniej i mogą skuteczniej docierać do nich za pomocą wielu kanałów komunikacji marketingowej. W ten sposób realniej wpływają i uczestniczą w procesie sprzedażowym. Zaczynają:

  1. budować wartość firmy w formie procesów marketingowych prowadzących do sprzedaży;
  2. współpracować z działem sprzedaży zwiększając jego efektywność poprzez dostarczanie kontaktów wyższej jakości;
  3. mieć pogląd na całość procesów marketingowo-sprzedażowych od pierwszego kontaktu z potencjalnym klientem, przez sprzedaż, aż do retencji i lojalizacji.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]