Marketing Automation na rynku usług finansowych. Automatyzacje zwiększające sprzedaż.

Klienci na rynku usług finansowych muszą ufać firmie przed dokonaniem zakupu. Obecnie w wyniku działalności instytucji para finansowych zostało ono mocno nadwyrężone. Odpowiednia komunikacja z potencjalnymi klientami i sprawna odpowiedź na ich potrzeby pomaga w odbudowaniu relacji pomiędzy klientami i firmami. Marketing Automation pozwala poznać potrzeby klienta i ułatwia z nim kontakt w odpowiednim czasie, miejscu i temacie.

Jednym z problemów jest kontakt z klientem. Przeważnie usługi finansowe sprzedawane są lokalnie. Nawet jeśli przez międzynarodowe firmy.  Jest to naturalne, ponieważ przeważa model, w którym sprzedaży dokonują brokerzy, bankierzy lub przedstawiciele którzy rzadko pracują bezpośrednio dla instytucji finansowej. Jednocześnie klienci preferują kontakt bezpośredni ze sprzedawcą dopiero po wcześniejszym obejrzeniu oferty firmy w Internecie. Problemem staje się skuteczna dystrybucja treści marketingowych. To wynik efektu ROPO, kiedy konsumenci dokonują rozeznania online, natomiast zakupu offline. Systemy Marketing Automation pozwalają zidentyfikować i monitorować zachowanie poszczególnych osób odwiedzających stronę internetową firmy.

Połączenie pracy marketingu i sprzedaży w branży finansowej

Na szczeblu korporacyjnym marketerzy potrzebują narzędzi pozwalających na połączenie pofragmentowanego procesu marketingowo-sprzedażowego, z możliwością dokładnego raportowania i analizy gromadzonych danych. Wszystko powinno być dostępne w prosty sposób i umożliwiać przekazywanie materiałów sprzedażowych i marketingowych do lokalnych przedstawicieli o odpowiedniej treści i w odpowiednim czasie.

Z drugiej strony na szczeblu lokalnym sprzedawcy potrzebują łatwego i prostego rozwiązania, które pozwoli im na bieżąco obsługiwać lokalne kampanie. Potrzebują prostego dostępu do CRM połączonego z e-Mail Marketingiem i możliwością automatyzacji działań.

Takim środowiskiem pracy jest Marketing Automation, gdzie z jednej strony zyskujemy ogromne źródło informacji behawioralnych dotyczących potencjalnych klientów, które łatwo możemy zintegrować z danymi transakcyjnymi. Dzięki modułowi tworzenia i udostępniania materiałów marketingowych (wiadomości e-mail, sms, repozytorium plików, formularzy kontaktowych, reguł automatyzacji) marketerzy mogą w czasie rzeczywistym udostępniać sprzedawcom odpowiednie materiały, które będą dostępne z poziomu kont sprzedawców w systemie. Tego typu materiały są gotowe do natychmiastowego użytku. W wypadku gotowych wiadomości e-mail od udostępnienia do wysłania wystarczą nam 3 kliknięcia.

Centrala uzyskuje mierzalne rezultaty

Instytucja finansowa pracując z Marketing Automation i udostępniając marketerom i sprzedawcom indywidualne konta w systemie zyskuje sporo interesujących informacji. Wśród nich znajduje się:

  • Aktywność sprzedawców:
    • Ilość nowych kontaktów;
    • Ilość nowych klientów;
    • Wartość pozyskanych klientów;
    • Ilość dokonanych czyności(notatki, zadania, wysłane maile, wykonane telefony);
    • Przepływ kontaktów w lejku sprzedażowym per sprzedawca.
  • Aktywność marketerów:
    • Ilość generowanych kontaktów;
    • Wskaźnik ROI dla każdej kampani;
    • Ogólny przepływ kontaktów przez firmę;
    • Ilość tworzonych materiałów marketingowych i ich skuteczność.

Dodatkowo wszystkie działania realizowane w systemie SALESmanago Marketing Automation zapisywane są w formie treści i procesów. W ten sposób firma kumuluje wiedzę marketingowo-sprzedażową od wszystkich pracowników i gromadzi ją w jednym miejscu, wraz z analizą skuteczności. Kumulowana w procesach marketingowo-sprzedażowych wiedza buduje trwałą wartość w firmie i uodparniają na fluktuację w kapitale ludzkim.

Marketing Automation ułatwia przygotowanie oferty dla klienta końcowego

Technologia pozwala poznać indywidualne potrzeby każdego z klientów odwiedzających stronę WWW lub czytających wiadomości e-mail. Dzięki temu możemy spersonalizować relacje łączące ich z firmą. Polega to na prowadzeniu komunikacji marketingowej w taki sposób, aby każdy z potencjalnych klientów otrzymywał komunikaty dopasowane pod względem czasu, treści i kanału komunikacji. Łączy się to z wymaganiami konsumentów, którzy przejmują inicjatywę na rynku finansowym i oczekują większych wysiłków ze strony firm. Marketerzy usług finansowych przy ograniczonym budżecie i obniżonym zaufaniu ze strony konsumentów w Marketing Automation znajdą narzędzie, które pozwoli im sprostać wymaganiom konsumentów i firmy.

Kilka przykładowych pomysłów na automatyzacje zwiększające sprzedaż w firmach z sektora finansowego.

1. Automatyzacja procesu uzupełniania wniosków online

SALESmanago Marketing Automation może wspierać proces pozyskiwania nowych klientów dzięki kilku prostym automatyzacją. Pierwsza z nich  to możliwość automatycznego prowadzenia klientów poprzez poszczególne etapy składanego online wniosku. System może automatycznie wysyłać wiadomość do każdego, który wypełni dany etap i nie przejdzie do następnego. Na przykład w formie wiadomości e-mail przypominającej o porzuconym wniosku i ułatwiającej jego dalsze uzupełnienie.

2. Inteligentne formularze kontaktowe połączone z Call Center

Druga opcja to wykorzystanie inteligentnych formularzy kontaktowych, które w swojej treści zaproponują pomoc w wyborze instrumentu finansowego, którym jest zainteresowany konkretny użytkownik. Następnie po uzupełnieniu i zatwierdzeniu automatycznie prześlą informację do call center o konieczności kontaktu z danym klientem, wraz z informacjami o jego potrzebach i zainteresowaniu. Pozwoli to szybko udzieli odpowiedzi, tym którzy jej poszukują na stronie WWW.

3. Dopasowane komunikaty na stronie WWW dla anonimowych użytkowników

W podobnym sposób działają dopasowane komunikaty na stronie WWW dla anonimowych odwiedzających. Wyświetlają one dopasowaną do treść indywidualnemu anonimowemu użytkownikowi strony WWW , w oparciu o przebieg bieżącej wizyty. Treść wyświetlana może być w formie ramki, bajeru lub innego elementu strony internetowej.

4. Lead Nurturing

Ostatni pomysł w tej grupie to Lead Nurturing. Instrumenty finansowe są w pewnym stopniu skomplikowane. Co za tym idzie proces podejmowania decyzji u konsumenta wydłuża się i wymaga przyswojenia informacji dotyczących produktu. Możemy ułatwić taki proces konsumentowi i zadbać, aby to nasz produkt poznał najszybciej. Lead Nurturing to proces automatycznej edukacji klientów. Polega na przesłaniu zestawu informacji dotyczących interesującego daną osobę rozwiązania.  Na przykład zaraz po wypełnieniu formularza na stronie przesyłamy pierwszą wiadomość powitalną. Po niej w odstępie dnia lub dwóch podeślemy informację o korzyściach płynących z wykorzystania danego produktu. Następnie w trzeciej wiadomości przedstawimy warunki i najważniejsze informację dotyczące oferowanej usługi, które są potrzebne do podjęcie decyzji o zakupie.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]