Integracja SALESmanago Marketing Automation z aplikacjami facebook click apps

Według badania Megapanel/PBI Gemius wrzesień 2013 Facebook zgromadził prawie 15,5 mln użytkowników i uzyskał zasięg wśród internautów na poziomie 72%. Nie dziwi więc coraz większe zainteresowanie firm portalem. Coraz więcej z nich próbuje odnaleźć na nim swoich klientów. Nowa integracja systemu SALESmanago Marketing Automation i aplikacji facebook dostarczanych przez click apps pozwala skutecznie połączyć firmowy fanpage z pozostałymi działaniami marketingowo-sprzedażowymi.

Od jakiegoś czasu pracowaliśmy nad najefektywniejszym połączeniem możliwości Marketing Automation oraz potencjału social media. Coraz więcej osób pytało jak może zintegrować firmy fanpage z systemem i jakie możliwości daje taka integracja. Odpowiedzią okazuje się połączenie z użytecznymi aplikacjami oferowanymi przez firmę click apps.

Click apps – gotowe aplikacje na Facebook

Click apps to platforma udostępniającą edytowalne aplikacje działające na portalu facebook.com. Każda z aplikacji pozwala na jej samodzielną instalację i dostosowanie przez użytkownika. Używanie click apps nie wymaga umiejętności programowania. Dostępne aplikacje  podzielone są na trzy grupy:

  • konkursowe;
  • funkcjonalne;
  • sprzedażowe.

Wśród nich znajdują się narzędzia pozwalające łatwo przeprowadzić konkurs fotograficzny, filmowy, quiz lub udostępnić kod rabatowy. Większość aplikacji jest zupełnie darmowa. Niektóre aplikacje konkursowe w wersji darmowej posiadają ograniczenie do 100 indywidualnych użytkowników. Kupując nieograniczony dostęp do dowolnej aplikacji, zyskujesz nieograniczony dostęp do wszystkich na wybranym Fanpage’u. Sam proces przygotowania i wdrożenia aplikacji jest krótki i intuicyjny. Wystarczy wybrać aplikację, następnie wybrać fanpage, dodać treści i ewentualnie zmodyfikować grafiki. Aplikacja będzie od razu dostępna na wybranym fanpage’u.

SALESmanago Marketing Automation

SALESmanago Marketing Automation jest to pierwszy w Polsce i jeden z pierwszych w Europie systemów tego typu. SALESmanago to system służący do automatyzacji działań z zakresu sprzedaży i marketingu. Jego głównym działaniem jest identyfikacja osób na stronie WWW, monitorowanie ich zachowania oraz kierowanie automatycznie dopasowanych ofert handlowych poprzez e-mail, stronę WWW lub SMS w oparciu o zgromadzone dane i zbudowany profil indywidualnego klienta. System segmentuje klientów w oparciu o ich zainteresowanie i dopasowuje zautomatyzowane programy marketingowe zwiększające ilość generowanych kontaktów oraz konwersję sprzedażową.

Integracja SALESmanago Marketing Automaiton i aplikacji click apps

Sposób rozpoczęcia integracji zależy od tego czy korzystamy, z któregoś rozwiązań czy też nie i wygląda troszkę inaczej w wypadku użytkowników SALESmanago i click apps. Po pierwsze jeśli nie korzystamy z żadnego z rozwiązań to zaczynamy od założenia konta w jednym z nich:

SALESmanago Marketing Automation – bezpłatny 30-dniowy okres testowy TUTAJ

lub

Click apps bezpłatny dostęp do aplikacji przy ograniczonej liczbie użytkowników TUTAJ

Następnie w wypadku systemu SALESmanago Marketing Automation przechodzimy do zakładki [Ustawienia] -> [Aplikacje Facebook].

Teraz zostaje nam tylko wybór aplikacji o odpowiedniej funkcjonalności i dodanie jej do odpowiedniego FanPage’a.

Jeśli natomiast korzystamy już z click apps i chcemy dokonać integracji to udajemy się do zakładki [integracje] i wybieramy opcję SALESmanago Marketing Automation.

Teraz możemy szybko założyć konto w systemie SALESmanago poprzez przycisk [załóż konto] lub połączyć już istniejące [Połącz aplikację z SALESmanago]. Integracja jest gotowa. Ważne jest, że integracji dokonujemy raz dla wszystkich aplikacji tworzonych z danego konta w click apps. Od tej pory każda osoba, która weźmie udział(zagra) w aplikacjach zintegrowanych z SALESmanago zostanie automatycznie dodana do CRM w systemie wraz z zestawem informacji. Na jej karcie kontaktu ukażą się następujące informacje:

  • na którym fanpage’u zagrała w aplikacji;
  • W której aplikacji wzięła udzial;
  • Jej wiek, płeć oraz lokalizację.

5 pomysłów na wykorzystanie integracji aplikacji konkursowych i Marketing Automation

1. Pozyskiwanie nowych kontaktów

To najbardziej oczywiste zastosowanie. Jedną z głównych zalet połączenia obu rozwiązań jest automatyczne dodawanie do bazy adresowej w SALESmanago danych kontaktowych osób, które zapisały się w aplikacji na portalu Facebook.

2. Aktualizacja i wzbogacenie danych o posiadanych kontaktach

Dane każdej osoby, która weźmie udział w konkursie są przesyłane do SALESmanago. Jeśli dany kontakt już znajduje się w naszej bazie to jego karta kontaktu zostanie zaktualizowana oraz dodane będą dodatkowe informacje zaczerpnięte z profilu FB.  Oprócz adresu e-mail, imienia oraz nazwiska do systemu trafi nazwa aplikacji oraz fanpage’u, na którym miała miejsce interakcja. Pojawi się też kilka dodatkowych szczegółów takich jak data urodzenia, płeć, miejsce zamieszkania i kraj pochodzenia.

3. Automatyzacja komunikacji z osobami biorącymi udział w aplikacji

Po skorzystaniu z aplikacji każdy z uczestników jest dodawany do systemu SALESmanago z odpowiednim oznaczeniem (tagiem). Przypisanie takiego Tagu do karty kontaktu może uruchamiać automatyczne akcje. Naprzykład możemy wysłać wiadomość e-mail do wszystkich którzy wzięli udział w konkursie. W ten sposób możemy na bieżącą utrzymywać kontakt z uczestnikami konkursu.

4. Zwiększanie popularności Fan Page i budowa relacji z pozyskiwanymi kontaktami

Każdy z odwiedzających Twój Fan Page to również potencjalny klient. Funkcjonalne aplikacje click apps pozwalają zwiększyć popularność strony na facebook’u, zwiększyć ilość polubień i pozyskać więcej kontaktów, które następnie przekazywane są do systemu SALESmanago Marketing Automation. Marketing Automaiton pozwala poprzez zautomatyzowane akcje reagować na zachowanie kontaktów online i kierować do nich dopasowane komunikaty marketingowe. Reasumując click apps pozwala zainteresować i pozyskać kontakt, a w SALESmanago możemy zbudować z nim pozytywne relacje.

5. Włączenie social media do zautomatyzowanych procesów marketingowych

Dzięki tej integracji możemy w łatwy sposób włączyć social media w proces komunikacji marketingowej. Zyskujemy kolejny punkt styku na lini klient-firma, w którym możemy odziaływać na proces zakupowy klienta. Informacje płynące z firmowej strony na portalu Facebook, pozwolą wzbogacić realizowane działania i lepiej je dopasować. Z drugiej strony możemy automatycznie kierować na fanpage osoby o określonym profilu behawioralnym i odpowiednio się z nimi komunikować zależnie od tego czy wezmą udział w aplikacji czy też nie. Jednocześnie wykorzystując informację pochodzące z aplikacji FB.

Masz pytania lub potrzebujesz pomocy przy integracji? Pisz na info@salesmanago.pl

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]