3 noworoczne postanowienia marketera na 2014 rok

Kończący się 2013 rok przyniósł dużo nowego w podejściu do komunikacji marketingowo-sprzedażowej z potencjalnym i aktualnym klientem. Zwiększyła się świadomość marketerów, którzy dużo aktywniej chcą uczestniczyć w procesie sprzedażowym, a przede wszystkim odejść od masowej komunikacji na rzecz spersonalizowanej komunikacji z indywidualnymi odbiorcami. Ta jakościowa zmiana w podejściu do marketingu i jego roli w nowoczesnej firmie zapowiada jeszcze ciekawszy nadchodzący rok.

Każdy zajmujący się marketingiem powinien pamiętać o jednej podstawowej rzeczy. To jego praca łączy firmę z konsumentami. Często popełnianym błędem było kładzenie nacisku na komunikowanie konsumentom oferty firmy. Mimo tego, że marketerzy nie wiedzieli jakiej oferty potrzebują konkretni odbiorcy i w jaki sposób chcieliby ją otrzymać. Marketerzy starali się dostarczyć dopasowane i cenne informacje dla odbiorcy ale ograniczała ich niewiedza. Problem dodatkowo wzmocnił znaczny przyrost liczby kanałów komunikacji. Przy tak dużej defragmentacji mediów elektronicznych coraz ciężej utrzymać spójny i skuteczny proces komunikacji z konsumentem pośród wielu punktów styku z firmą.

2014 rok na pewno nie będzie się różnił pod względem wymagań konsumentów, a liczba kanałów komunikacji może jedynie wzrosnąć. To co będzie się zmieniało to praca marketerów, którzy jeśli chcą skutecznie konkurować na rynku będą musieli przestawić się z masowego „szerokopasmowego” marketingu na podejście traktujące każdego konsumenta indywidualnie.  Oznacz to, że konsument ma otrzymywać możliwie najlepiej spersonalizowane treści przy każdej interakcji z firmą i to zarówno w mediach cyfrowych jak i kontakcie offline. Sukces przyniesie angażowanie odbiorców, wtedy kiedy tego oczekują, treścią której potrzebują i w miejscu gdzie się jej spodziewają. Poniżej kilka postanowień na lepszy 2014 rok:

1. Przejdę z masowej ogólnej komunikacji na rzecz Marketing Automation i spersonalizowanych treści

Marketing Automation jest jednym z najczęściej wymienianych trendów w marketingu na 2014. Pomału, również z rozwiązania, które fajnie było by mieć staje się systemem niezbędnym do dalszej skutecznej pracy. Przede wszystkim systemy tej klasy, takie jak SALESmanago pozwalają na identyfikowanie i monitorowanie zachowania kontaktów w większości kanałów marketingowych. Równocześnie pozwala na dopasowanie komunikatów w tych kanałach do potrzeb zidentyfikowanych kontaktów. W ten sposób możemy poznawać zachowania odbiorców w wielu miejscach, dopasowywać je do indywidualnych osób i jednocześnie odpowiadać na ich potrzeby wysoce dopasowanymi komunikatami.

2. Spróbuję spersonalizować komunikację w chociaż jednym nowym kanale

Systemy Marketing Automation pozwalają na personalizację komunikacji w wielu kanałach. Wśród nich znajdziemy:

  • e-Mail Marketing;
  • strona WWW;
  • social Media;
  • SMS i VMS;
  • aplikacje mobilne;
  • sieci RTB;

Technologia pozwala na wiele, a jej zastosowań jest olbrzymia ilość. Informacja, że ktoś wczoraj otworzył wiadomość e-mail, a dzisiaj dokonał zakupu w sklepie internetowym to wspaniała wiedza dla marketera. Wie on co i jak działa na poszczególnych konsumentów. W 2014 najlepsi marketerzy wykorzystają tą wiedzę do tworzenia wyjątkowych i angażujących kampanii. Początek może być prosty. Wybierzmy jeden kanał, w którym nie próbowaliśmy personalizować komunikacji i zacznijmy z prostymi dopasowaniami. W ten sposób nauczymy się co jest dla nas najskuteczniejsze i efektywniej zaczniemy działać z bardziej zaawansowanymi personalizacjami.

3. Wykorzystam dane behawioralne w nowy ciekawy sposób

Chyba jedną z najciekawszych nowości jest technologia iBeacon dostępna obecnie na urządzeniach od Apple. Polega ona na lokalizowaniu użytkowników wewnątrz np. sklepów. Urządzenie to wykorzystując Bluetooth komunikuje się z bramkami umieszczonymi w lokalu i na bieżąco określa położenie użytkownika. Wyobraźmy sobie taką sytuację wchodzimy do sklepu a nasz telefon proponuje instalację aplikacji, dzięki której dostaniemy dostęp do unikalnych promocji. Następnie ta aplikacja będzie nas na bieżąco powiadamiać o artykułach objętych promocją, które nas interesują i są właśnie kilka metrów od nas. Doceni to każdy kto nie lubi błądzić po sklepie w poszukiwaniu ulubionych artykułów. Marketer może zostać dla konsumenta prawdziwym prywatnym przewodnikiem, który pomoże znaleźć mu najlepiej dopasowany do niego produkt lub usługę. Konsumenci, również to docenią bo każdy lubi być traktowany indywidualnie i lubimy kiedy ktoś zwraca uwagę na nasze potrzeby.

Poznaj trendy w Marketing Automation na 2014 rok

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]