Dlaczego klasyczny marketing internetowy traci na skuteczności?

Działania marketingowe były kiedyś łatwiejsze. Wszystko toczyło się wokół statycznych masowych komunikatów przekazywanych w ramach odizolowanych kanałów komunikacji. W między czasie marketing doświadczył transformacji na rzecz komunikacji kierowanej dwustronną interakcją z konsumentami i informacjami gromadzonymi w czasie rzeczywistym. Dzisiaj marketing to zaawansowana technologiczna dziedzina opierająca się na analizie danych w czasie rzeczywistym, targetowaniu behawioralnym, dynamicznie personalizowanych treściach, ciągłej optymalizacji i badaniu wpływu działań na uzyskiwany przychód.

Zmiana w marketingu nie jest możliwa bez zmiany w myśleniu i pracy samego marketera. Digital CMOs, tak Jake Sorofman z Gartner nazywa osoby, które podjęły się przeniesienia swoich działów marketingu z analogowej przeszłości do nowoczesnej cyfrowej rzeczywistości. Opierając się na gromadzonych informacjach o zachowaniu potencjalnych klientów szukają nowych rozwiązań pozwalających na skuteczniejsze działanie. Posiadając dostęp do nowoczesnych narzędzi takich jak Marketing Automation łatwiej jest im poruszać się w cyfrowym świecie i eksplorować nowe możliwości. Podsumowując dobry marketer uczy się całe życie i nie obawia się porzucić starych zasad na rzecz nowych informacji płynących z analizy cyfrowych danych.

Spadek skuteczności klasycznych form marketingu internetowego

Zmiana w dostępności i ilości cyfrowych mediów sprawiła, że w Internecie zrobiło się naprawdę tłoczno. Handel, również się zmienił. Zatrudnienie dobrej agencji PR, zabezpieczenie odpowiedniego budżetu i zatrudnienie głodnych prowizji sprzedawców przestaje wystarczać, a im silniejsza i nachalniejsza obecność reklam firmy, tym konsumenci mocniej zaczynają się bronić. Według Google Trends wyszukiwanie frazy „ad block” wzrosło o 300% od stycznia 2012 do dzisiaj. Dodatkowo mailingi marketingowe są odpowiedzialne za około 70% zgłoszeń do spamu. Sytuacja wygląda jeszcze gorzej w wypadku bannerów. Mówi się wręcz o zjawisku ślepoty bannerowej. Okazuje się, że mózg podświadomie odfiltrowuje reklamową zawartość strony skupiając się na faktycznej treści. Efekt jest tym silniejszy im bardziej widoczna jest reklama (kontrast z otoczeniem). Pojawia się pytanie, skoro konsumenci słabo reagują na udostępniane przez nas statyczne treści to co zrobić? To czego potrzebujemy to możliwość przyciągnięcia konsumenta interesującymi i użytecznymi dla niego treściami.

Odpowiednia personalizacja komunikacja pozwala pozyskiwać więcej nowych kontaktów

Zależnie od badań i rynku około 60-70% procesu podejmowania decyzji zakupowej odbywa się zanim potencjalny klient skontaktuje się ze sprzedawcą. W tym czasie inicjatywa leży po stronie konsumenta. Poszukuje on interesujących go treści najczęściej za pomocą Internetu. Jest to bardzo dobra okazja do zainteresowania potencjalnego klienta  i przekonania go do własnej oferty. Według badań przeprowadzonych przez Hubspot techniki skupiające się na zaciekawieniu i przyciągnięciu klienta(inbound) do firmy poprzez atrakcyjne treści (ebook, wpis na blogu) dostarczają średnio 54% więcej nowych leadów niż pozostałe metody. Wszystko to polega na pokazaniu potencjalnemu klientowi interesujących go treści oraz maksymalne ułatwienie dotarcia do nich. Między innymi po to powstały systemy Marketing Automation. Mimo nazwy wskazującej głównie na automatyzację marketingu ich działanie opiera się na personalizacji. System identyfikuje i monitoruje zachowanie osób na stronie WWW firmy i zbiera informacje o zainteresowaniu każdego użytkownika indywidualnie. Następnie tej wiedzy możemy użyć do automatycznego dopasowania komunikacji. Czyli na przykład:

  • wysłania wiadomości e-mail odsyłającej do potencjalnie interesującego wpisu na blogu lub sekcji strony WWW;
  • wyświetlenia dopasowanej do zainteresowań odwiedzającego treści na stronie WWW (np. ramki produktowe);
  • wysłania wiadomości e-mail z indywidualnie dopasowaną ofertą;
  • dopasowania treści reklamy w sieciach RTB do profilu kontaktu.

Marketing Automation to nie tylko narzędzie, to nowy sposób podejścia do marketingu

Jedyny skuteczny sposób dotarcia do konsumentów w całym tym szumie marketingowym to maksymalna personalizacja komunikacji i dopasowanie przesyłanych treści. Systemy Marketing Automation pozwalają poznać naszych potencjalnych klientów i ich potrzeby zanim się z nami skontaktują. Dowiadujemy się czego szukają na stronie WWW, na które wiadomości e-mail reagują  i jak, co ich angażuje a obok czego przechodzą obojętnie. Skoro wiemy co, gdzie i kiedy ich interesuje, to powinniśmy z tej wiedzy skorzystać. Dzięki temu każda osoba trafi na treść dopasowaną do jego potrzeb. Nie ważne czy otrzyma maila, odwiedzi stronę WWW, czy zauważy reklamę w RTB  zawsze otrzyma spójny i interesujący komunikaty utrzymany w kontekście dotychczas otrzymanych wiadomości.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]