6 obszarów marketingu, w których możesz działać lepiej z Marketing Automation

Początek nowego roku do dobry czas żeby przyjrzeć się temu co działo się w naszym marketingu. Prywatnie obiecujemy sobie że zaczniemy jeść lepiej i regularniej, zapiszemy się na siłownie, poznamy nowy język czy odwiedzimy nowe miejsce.  Również w pracy chcemy spróbować nowych rzeczy. Może jednak na początek skupmy się na robieniu tego samego tylko lepiej?

Nie zawsze wprowadzenie czegoś nowego da więcej niż poprawa tego co już robimy, a możemy robić lepiej. Dzisiejszy tekst utrzymamy w duchu pozytywizmu i sparafrazujemy jedno z najważniejszych haseł: „praca u podstaw”. Na potrzeby marketingu, zamiast o podstawach społeczeństwa pomyślmy o podstawach, na których zbudujemy zdrowy i skuteczny marketing w naszej firmie.

Kanał mobilny

Zabierając się za wykorzystanie kanału mobilnego w marketingu firmy. Musimy pomyśleć o kilku najistotniejszych rzeczach:

1. czy lub jak część naszych potencjalnych i aktualnych klientów korzysta z telefonów typu smartphone;
2. czy wykorzystują je do kontaktu z naszą firmą online i w jaki sposób;
3. wreszcie jakie rodzaju to urządzenia, z jakim systemem operacyjnym.

Te podstawowe informacje uda nam się z łatwością zebrać dzięki automatycznemu przypisywaniu tagów sprzętowych do kontaktów w SALESmanago Marketing Automation. System przypisuje tagi oznaczające: system operacyjny i przeglądarkę internetową, dzięki czemu dowiadujemy z jakiego sprzętu i w jak im celu, korzystają nasi potencjalni klienci. Ta podstawowa wiedza to filar do dalszych działań mobilnych. Jeśli klienci mają urządzenia z systemami IOS, Android, Windows Phone to możemy pomyśleć o aplikacji mobilnej. Jeśli odwiedzają WWW przy ich użyciu to potrzebny będzie responsywny design, podobnie w wypadku wiadomości e-mail.

Social media

Dwie rzeczy powinny zadecydować o naszej obecności na portalach społecznościowych.

1. Czy do tej pory pozyskaliśmy klienta, który trafił do nas przez social media?
2. Czy i w którym portalu znajdują się nasi potencjalni klienci?

Jeśli mamy wejść na poważanie do social media, to tylko jeśli są tam konsumenci, którzy mogą zostać naszymi klientami. Jak to sprawdzić? Napewno przyda się analiza danych o pozyskanych klientach. Szczególnie interesujące będzie źródło pozyskania kontaktu do osoby, która stała się naszym klientem. Po drugie, czy w trakcie procesu zakupowego dokonywała interakcji przez social media. Nie tylko czy pozyskujemy tam kontakty jest ważne, ponieważ obecność w portalach społecznościowych może wpływać pozytywnie na podejmowanie decyzji zakupowych przez klientów. Jeśli dowiemy jaką rolę odgrywa obecność w social media, to będziemy mogli odpowiednio dopasować ich wykorzystanie to faktycznych potrzeb.

Przydatne artykuły:

Integracja SALESmanago Marketing Automation z aplikacjami facebook click apps

Zaistnieć w Social Media, czy nie zaistnieć? Oto jak to zrobić z Marketing Automation.

Jak efektywnie pozyskiwać potencjalnych klientów za pomocą Social Media?

Czas rzeczywisty – Real Time Marketing

Najważniejsze pytanie. Czy w naszym procesie sprzedażowym uda nam się wykorzystać moduł czasu rzeczywistego. Odpowiedzią jest to, czy konsumenci wymagają dostępu do danych w czasie rzeczywistym, czyli do najlepiej dopasowanej oferty/treści do ich potrzeb i zainteresowań?

Więcej na temat Real Time Marketingu:

Real-Time Marketing w systemach Marketing Automation

Dzięki analizie w czasie rzeczywistym możesz „rozmawiać” ze zidentyfikowanymi osobami które w danym momencie przebywają na Twojej stronie WWW

Personalizacja i dopasowanie treści w marketingu

Nie jest tajemnicą, że konsumenci oczekują indywidualnego podejścia i treści, które są dla nich interesujące. Dlatego odpowiednie podejście do tego tematu wymaga skoncentrowania się na konsumencie. Im lepiej uda nam się poznać konsumenta i proces w jaki podejmuje decyzję zakupową, tym lepiej zrozumiemy jakich treści potrzebuje na poszczególnych etapach. Od tego powinniśmy zacząć. Następnie pozostanie nam wybrać najlepsze metody przekazywania dopasowanej i personalizowanej treści. Niezależnie od sytuacji będziemy potrzebować 3 rzeczy: informacji o odbiorcach, treści i kanału komunikacji. Każdy z tych elementów może zabezpieczyć system Marketing Automation

Więcej:

Podstawowe sposoby wykorzystania dynamicznych treści na stronie WWW

Jak wykorzystać blog i materiały video do personalizacji komunikacji z klientem.

5 metod automatycznej personalizacji treści newslettera w Marketing Automation

4 kanały dostarczania indywidualnie dopasowanych i personalizowanych treści

Analityka

Dzisiaj każdy marketer może skorzystać z praktycznie nieograniczonej oferty narzędzi pozwalających na analizę praktycznie wszystkiego co dotyczy klientów i ich zachowania. Na pewno znajdziemy coś dla siebie i dlatego powinniśmy wykorzystać dostępne informacje. Analizując procesy sprzedażowe i marketingowe w firmie, lepiej zrozumiemy co i jak działa, gdzie potrzebna jest zmiana. Analizując działania prowadzone w firmie, warto zwrócić uwagę na:

10 najważniejszych kluczowych wskaźników efektywności w marketingu

Czy testy A/B pozwalają osiągać wyższe ROI? Wyniki badań MarketingSherpa.

Analiza kampanii sprzedażowych w SALESmanago Marketing Automation

Technologia chmury

Wykorzystanie rozwiązań opartych na technologii chmury staje się coraz bardziej powszechne. Przeniesienie ciężaru dokonywania obliczeń na danych i ich przechowywania na zewnętrzne serwery przynosi wiele korzyści. Przede wszystkim dane są dobrze zabezpieczone, przed innymi dzięki szyfrowaniu i przed nami samymi w formie kopii zapasowych. Po drugie uzyskujemy dużo szybszy dostęp do informacji i łatwiejsze ich współdzielenie wewnątrz firm. Statystycznie 10% łatwiejszy dostęp do informacji to 14% wyższy przychód w firmie. Ta technologia faktycznie ułatwia wdrożenie nowych rozwiązań i usprawnienie procesów w firmie. W chmurze zalanie, kradzież czy awaria dysku twardego komputera nie grozi utratą cennych danych. Zmieniamy urządzenie i możemy pracować dalej.

Podsumowanie

Marketing to taka bardzo szeroka dziedzina i nie sposób poruszyć wszystkich elementów. W tym artykule poruszyliśmy kilka elementów, które warto przemyśleć zanim rzucimy się w wir działań marketingowych w nowym 2014 roku. Solidne przygotowanie się u podstaw da nam silne fundamenty dla każdej marketingowej akcji. Łatwiej będzie nam podejmować bieżące decyzje i budować nowe działania, gdy będziemy mogli się oprzeć na konkretnej wiedzy. Strategia marketingowa, którą przygotowaliśmy ma szansę zadziałać poprawnie tylko jeśli naprawdę zrozumiemy naszego konsumenta i jego oczekiwania, a następnie wokół nich zbudujemy i zrealizujemy strategię. Nowy rok daje nam szansę domknięcia pętli, czyli zrobienia podstaw dobrze i przygotowania się na nadchodzące innowacje.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]