6 obszarów zyskujących na integracji CRM i Marketing Automation

Wiele firm wykorzystuje na co dzień systemy służące do zarządzania relacjami z klientami – CRM. Często są to narzędzia płatne, które obok funkcjonalności wspierających sprzedaż oferują w ograniczonym zakresie funkcje marketingowe. Zaczynamy więc się zastanawiać po co nam kolejny system w firmie i kolejne koszta. Pisaliśmy już jak Marketing Automation zwiększa ROI z CRM. Teraz opiszemy dlaczego.

Systemy CRM są tworzone i rozwijane z myślą o pracy na pojedynczych kontaktach. Tymczasem działania marketingowe w dużej mierze odbywają się na segmentach(grupach) kontaktów. Ponieważ sprzedaż jest bezpośrednia i one-to-one, to każdy sprzedawca może skupić uwagę na indywidualnych kontaktach i optymalizować podejście do nich.  Z drugiej strony mimo automatyzacji i personalizacji udostępnianej personalizacji do potrzeb indywidualnych odbiorców, marketing musi nadal myśleć w kategoriach spójnych programów, tak aby dać sobie radę ze wszystkim pozyskiwanymi kontaktami każdego miesiąca.

Mało skomplikowane? Dodajmy jeszcze, że niektórzy dostawcy typowych rozwiązań klasy CRM w swoich materiałach marketingowych sugerują, że ich produkt zawiera funkcjonalności Marketing Automation. Dopiero w momencie zakupu i rozpoczęcia pracy, okazuje się że taki moduł delikatnie mówiąc nawet nie leżał obok prawdziwego systemu Marketing Automation. Z drugiej strony istnieje silna grupa producentów systemów CRM, którzy współpracują na zasadach partnerskich z dostawcami Marketing Automation i wskazują na potrzebę wykorzystania pełnego systemu Marketing Automation. Pokazuje to jak dobrze rozumieją zarówno idee jak i przeznaczenie systemów CRM i Marketing Automation i widzą łączące je zależności.

Jak Marketing Automation wspiera CRM

Marketing Automation pozwala dostarczać więcej i lepiej zakwalifikowanych kontaktów do CRM. Zapewnia o nich informacje gromadzone w czasie rzeczywistym, pomaga sprzedawcą zwiększać konwersję sprzedażową, dzięki czemu pozwala generować większy, stabilniejszy i łatwiejszy w zaplanowaniu przychód.

1. Konwersja sprzedażowa

Każdy z systemów CRM pozwala na priorytetyzację kontaktów ze względu na prawdopodobieństwo dokonania sprzedaży. Marketing Automation pomaga skuteczniej priorytetyzować kontakt dostarczając informacji o ich zaangażowaniu i zachowaniu online. Najprostszym czynnikiem jest scoring (suma punktów przyznawanych za każde rozpoznane zachowanie kontaktu), może on być automatycznie przesyłany i aktualizowany w systemie CRM.

2. Automatyzacja działań

Marketing rozszerza możliwości systemów CRM, wspierając je w pełni zautomatyzowanymi kampaniami, co pozwala oszczędzić czas i pieniądze w marketingu i sprzedaży. Automatyzacja procesów marketingowych i sprzedażowych pozwala robić więcej i lepiej w tym samym czasie.

3. Lead Nurturing – przygotowanie klienta do dokonania zakupu

Szczególnie w wypadku długich procesów sprzedażowych, ciężko jest handlowcom podążać za każdym kontaktem, monitorować ich zainteresowanie i zareagować wtedy kiedy będą gotowi kupić. Automatyczne programy Lead Nurturing rozwiązuje ten problem. Najczęściej polegają na stopniowej edukacji i przygotowaniu kontaktów na rozmowę ze sprzedawcą. Typowy program Lead Nurturing edukuję potencjalnych klientów za pomocą wiadomości e-mail, które są wspierane przez firmowy blog lub treści na stronie WWW. Dotyczą one osób, które jeszcze nie powinny lub nie są gotowe na rozmowę ze sprzedawcą.

4. Znajomość potencjalnego klienta

Systemy Marketing Automation dodają dużo dodatkowych informacji o każdym potencjalnym kliencie. Dane behawioralne kontaktów dostępne są dla sprzedawców w ich systemie CRM. Dzięki temu wiedzą więcej na temat osób, z którymi mają zacząć rozmawiać i mogą się lepiej do tej rozmowy przygotować. W ten sposób jeszcze przed pierwszym telefonem „znają” potrzeby nowego potencjalnego klienta.

5. Jakość danych – synchronizacja informacji z wielu źródeł

Korzystając z Marketing Automation mamy do dyspozycji narzędzia, które dbają o jakość i higienę bazy danych, np. mechanizm niedopuszczający do powstawania duplikatów w bazie lub identyfikujący i łączący już istniejące w bazie duplikaty. Dodatkowo łączy bazy danych przechowywane w różnych systemach ERP,CRM, systemach lojalnościowych, rezerwacji, itd. Dzięki temu na bieżąco aktualizuje i łączy wszystkie informacje dotyczące konkretnego kontaktu. Sprzedawcy zyskują pewność, że zawsze pracują na prawdziwych i aktualnych danych.

6. Analityka prowadzonych działań

Połączenie Marketing Automation i CRM pozwala uzyskać holistyczny pogląd na cały proces marketingowo-sprzedażowy, czyli od chwili kiedy klienta trafi na stronę WWW (zacznie myśleć o zakupie) do chwili gdy dokona zakupu. Wiemy kiedy klient zaczął rozważać zakup, co go do tego przekonało (jakie treści, reklamy, interakcje ze sprzedawcą) i kiedy kupił. Dostajemy konkretne liczby dotyczące skuteczności naszych działań. Wiemy co działa dobrze, gdzie działać intensywnej a z czego zrezygnować. Mówiąc krótko zaczynamy opierać się na konkretnych danych, widzimy co generuje przychód i łatwiej jest nam planować jego wielkość.

 

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]