Marketing Automation – jeden z trzech filarów pozyskiwania klientów online

Coraz więcej marketerów zauważa, że w dzisiejszej rzeczywistości cyfrowego marketingu,  Marketing Automation staje się kluczem do prowadzenia skutecznej i dopasowanej komunikacji marketingowej. Systemy te, są jednym z filarów działań polegających na pozyskiwaniu i edukowaniu kontaktów online. Jednak sam system bez odpowiedniego wsparcia nie wystarczy. Jak skutecznie pozyskiwać klientów online i jakie są pozostałe filary?

Zastanawiając się  w jaki sposób przyciągamy, pozyskujemy i budujemy relację z klientami online, szybko zauważymy trzy podstawowe filary. Absolutnym wymaganym minimum jest strona WWW, system Marketing Automation i narzędzie CRM(w SALESmanago Marketing Automation, jako standardowy moduł). Jeśli wymienione elementy będą dobrze współpracować, to uzyskamy skuteczny mechanizm pozyskiwania nowych kontaktów, przygotowywania ich do podjęcia decyzji zakupowej(Lead Nurturing), prowadzenia przez proces transakcyjny i dalszej lojalizacj klienta. Wymieniona trójka pozwoli nam obsłużyć cały proces zakupowy i ułatwi analizę skuteczności działań marketingowych.

1. Strona WWW

Każda firmowa strona WWW powinna realizować 3 najważniejsze cele. Powinna przyciągać nowych użytkowników, dostarczać im wartościowych informacji i prowadzić do konwersji.

  • Co zrobić, żeby przyciągnąć nowych użytkowników?

Na pewno sama strona WWW powinna spełniać najnowsze wymogi i najlepsze praktyki SEO. Jednak dzisiaj jednym z najważniejszych czynników przyciągających konsumentów jest treść. W podobnym kierunku ewoluują algorytmy pozycjonujące Google, które coraz większy nacisk kładą na merytoryczną zawartość pozycjonowanej strony. Dodatkowo sami konsumenci coraz częściej aktywnie poszukują wartościowych informacji, co oznacza, że wygrywają te firmy, które najszybciej dostarczają cennych informacji.

  • Co zrobić, żeby edukować potencjalnych klientów?

Jeśli strona WWW ma dobrze pełnić swoją edukacyjną rolę to musi zawierać odpowiednie treści. Udostępniane treści powinniśmy podzielić na 3 główne kategorie. Pierwsza to informacje dla osób poszukujących podstawowych informacji o produktach i usługach, rozeznających się w temacie. Druga kategoria obejmowałaby treści pozwalające porównać naszą ofertę z ofertą konkurencji. Ostatnia to treści dla osób bliskich podjęcia decyzji o zakupie i tych, którzy już ją podjęli. Na każdym z tych etapów konsumenci potrzebują zupełnie innych informacji.

  • Co zrobić, żeby prowadzić klientów do podjęcia konkretnych akcji?

Konwersja to chyba najważniejsze zadanie stawiane przed stroną WWW. Sam formularz kontaktowy na stronie WWW, to również zbyt mało. Dobry pomysłem na zwiększenie konwersji jest treść, a dokładniej jej odpowiednie udostępnianie. Wartościowe i popularne wśród użytkowników treści takie jak raporty, webinaria czy ebooki warto zawsze udostępniać w zamian za pozostawienie danych kontaktowych. W ten sposób dokonujemy uczciwej wymiany wartościowa treść za adres e-mail.

Oczywiście musimy zadbać o to, aby każdy pozyskany kontakt na stronie WWW trafiał do systemu Marketing Automation.

2. Marketing Automation

Początek pozyskiwania nowych klientów to praca strony WWW, która przyciąga nowe i świeże kontakty. Większość z nich jednak nie jest gotowa na działania sprzedażowe. Dlatego na tym etapie wchodzi do gry Marketing Automation. Jego zadaniem jest gromadzenie pozyskiwanych kontaktów, analiza ich zachowania w celu odpowiedniej kwalifikacji kontaktów.  Na podstawie analizy zachowania osób na stronie WWW możemy automatycznie przekazać osoby gotowe do podjęcia zakupu do działu sprzedaży, a te niegotowe skierować do zautomatyzowanych programów Lead Nurturing. Programy te polegają na stopniowym przygotowaniu konsumenta do decyzji zakupowej poprzez serię wiadomości zawierających informacje dopasowane do jego indywidualnych zainteresowań i potrzeb. Przez cały proces komunikacji z klientem każde jego zachowanie jest punktowane (scoring), dzięki czemu możemy łatwo złapać moment(scoring przekracza określony pułap), w którym powinniśmy kontakt przekazać do działu handlowego.

3. CRM

System pozwalający na zarządzanie relacjami z klientami jest bardzo ważnym element całego procesu. Nie dość, że przechowuje on wszystkie informacje o konsumencie, to bardzo często jest jedynym narzędziem, które „wie” o dokonaniu zakupu i to praktycznie w czasie rzeczywistym. Na rynku jest wiele rozwiązań CRM, a dodatkowo same systemy Marketing Automation posiadają moduły CRM, tak jest na przykład w wypadku SALESmanago. Dlatego mamy praktycznie pełną dowolność, czy chcemy korzystać z wbudowanego CRM czy zintegrować własny z systemem Marketing Automaiton.

Integracja wszystkich 3 elementów

Cały ten proces nie miałby sensu, gdyby poszczególne jego elementy nie były zintegrowane. Integracja systemu Marketing Automation ze stroną WWW najczęściej polega na wklejeniu kodu monitorującego  i zintegrowaniu istniejących formularzy lub ich wymianie na te wygenerowane w Marketing Automation. Systemy CRM integrowane są z Marketing Automation najczęściej za pomocą gotowych integracji często w formie wtyczek. System Marketing Automation jest jedynym łącznikiem pomiędzy stroną WWW i CRM. Dlatego dane powinny swobodnie przepływać z i do Marketing Automation.

Nie wiesz jak zintegrować stronę WWW z Marketing Automation? Zastanawiasz się czy możliwe jest połączenie Twojego CRM z SALESmanago? Napisz do nas na: info@salesmanago.pl

 

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]