Jak dotrzeć do nieaktywnych subskrybentów listy mailingowej?

Wdrażając automatyzację marketingu i sprzedaży zaczynamy wysyłać lepiej dopasowane treści, które skuteczniej angażują odbiorców. Pozytywny wpływ widzimy w wypadku nowych kontaktów i tych, które są aktywne. Jak natomiast dotrzeć do osób, które przestały reagować na nasze wiadomości zanim jeszcze zaczęliśmy wykorzystywać Marketing Automation? Wśród tych nieaktywnych subskrybentów drzemie spory potencjał zakupowy, który potrzebujemy jedynie obudzić.

Opisane niżej pomysły przydadzą się każdemu kto spotkał się z malejącymi wskaźnikami wysyłek lub z mało aktywną bazą osób, które przecież same zapisały się na nasze wiadomości. Co zrobić kiedy nasze wskaźniki OR i CTR są zbyt niskie lub spotykamy się z rosnącą liczbą rezygnacji z wysyłek? Oczywiście rezygnacje tak samo jak zapisy są naturalne dla każdej bazy adresowej. Jednak to naszym obowiązakiem jest dbać o to by tych pierwszych było jak najmniej, a drugich jak najwięcej.

Samo wdrożenie Marketing Automation do dobry ruch w stronę skuteczniejszej komunikacji. Wysyłanie wiadomości dopasowanych do indywidualnych potrzeb i zachowania odbiorców przekłada się na wyższą skuteczność. Każdy lubi otrzymywać to co go interesuje, wtedy kiedy go interesuje i w formie jaką preferuje odbierać.

Co możemy zrobić z nieaktywnymi odbiorcami, którzy nie zrezygnowali z wysyłek?

1. Zapytanie o ich potrzeby

Na początku spróbujmy się od nich dowiedzieć czego tak naprawdę oczekują. Gdyby byli to aktywni użytkownicy naszej strony WWW, problem rozwiązałby system Marketing Automation, który monitorując zachowanie kontaktów na stronie automatycznie dopasowałby treści do potrzeb. Jednak jeśli są to osoby nieaktywne, czyli takie które nie czytają maili i nie odwiedzają strony, to my musimy wyjść z inicjatywą i po prostu spytać:

  • jakiego typu informacje chcieliby otrzymywać – newsletter, nowe wpisy na blogu/, nadchodzące wydarzenia online i offline czy może zmiany w ofercie;
  • jak często chcą otrzymywać wiadomości;
  • na jaki adres chcieliby otrzymywać wiadomości.

Informacje takie możemy zebrać w formie ankiety online czy poprzez Call Center. Sam sposób  jest mało istotny. Najważniejsze jest ich przekazanie do Marketing Automation i wykorzystanie w dalszej komunikacji.

2. Zgoda na pozostanie w kontakcie

Jeśli nie uzyskamy odpowiedzi na pytanie postawione w punkcie 1. To możemy zapytać odbiorców wprost czy chcą dostawać od nas kolejne wiadomości, inne wiadomości czy możemy woleliby się wypisać z wysyłek. Wyjście z inicjatywą i zasugerowanie zmiany poziomu subskrypcji lub nawet rezygnacji z niej sprawi, że część nieaktywnych osób może wybrać dogodną dla niej częstotliwość komunikacji i stanie się aktywną grupą odbiorców, a osobą które faktycznie chcą zrezygnować lepiej to ułatwić niż ryzykować oznaczenie jako SPAM.  Dając wolny wybór subskrybentom zyskamy na:

  • lepszych parametrach otwarć i kliknięć w wiadomości e-mail;
  • wyższej reputacji serwerów wysyłkowych;
  • lepszej dostarczalności naszych wysyłek;
  • unikaniu tzw. spam traps.

3. Zmiana szaty graficznej

Może to właśnie wygląd naszych wiadomości sprawia, że odbiorcy przestają na nie reagować. Zanim jednak zmienimy wszystkie szablony, zacznijmy od testów A/B. W nich porównamy nowe kreacje ze starymi i statystyki jakie osiągają. Czasem zmiana wiadomości na dużo „ładniejsze” może wpłynąć negatywnie na wyniki. Jedyny sposób to test i badanie wpływu zmian w wiadomościach na zachowanie osób. Marketing Automation pozwoli nam zbadać nie tylko OR i CTR ale również późniejsze zachowanie odbiorców e-Mail Marketingu na stronie WWW.

4. Dopasowanie wiadomości do urządzeń mobilnych

Liczba urządzeń mobilnych zdolnych do obsługi poczty e-mail rośnie z dnia na dzień. Dzisiaj większość z nas wykorzystuje je do obsługi wiadomości. Często korzystając z telefonu usuwamy lub oznaczamy wiadomości ciekawe do przeczytania na komputerze. Po prostu sprzątamy skrzynkę. Dlatego wysyłając wiadomości musimy zadbać o to, aby dobrze wyświetlały się skrzynce odbiorczej. Zwróćmy uwagę na:

  • długość tematu – optymalna długość to 20-30 znaków dla większości urządzeń;
  • preview text – treść wyświetlana pod tematem wiadomość w skrzynce odbiorczej. Powinna zachęcić do przeczytania całości i składać się maksymalnie z 75 znaków;
  • wolną przestrzeń wokół linków i przycisków – ułatwi to obsługę wiadomości na dotykowym ekranie;
  • responsywność – w idealnej sytuacji wysyłamy wiadomości, które dopasowują się do urządzenia na którym są wyświetlane.

5. Dodanie personalizacji w wiadomości e-mail

Jedną z cech ludzi jest to, że każdy z nas lubi być traktowany indywidualnie i wyjątkowo. W e-mail marketingu realizowanym za pomocą Marketing Automation mamy praktycznie nieograniczone możliwości personalizacji i dopasowania treści każdej wiadomości e-mail. Nasze eksperymenty w tym obszarze możemy zacząć od takich prosty rzeczy jak:

  • wysyłki z adresu e-mail, z którym kontaktował się dany adresat;
  • automatycznego nawiązania w temacie do adresata lub jego zainteresowań;
  • podpisania wiadomości e-mail danymi osoby z firmy, z którą adresat rozmawiał;
  • wysyłania wiadomości w reakcji na pojawienie się klienta na stronie WWW.

Każde z tych przykładowych działań sprawi, że wiadomość będzie miała bardziej osobisty dla odbiorcy charakter, będzie wyglądała na sporządzoną specjalnie dla niego i przez osobę, którą kojarzy.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]