Nowy moduł organizowania wydarzeń w SALESmanago Marketing Automation

W czerwcu 2013 roku w systemie SALESmanago Marketing Automation pojawił się moduł pozwalający na sprawne zrealizowanie zapisów na wydarzenie, wraz z automatycznymi potwierdzeniami, przypomnieniami i zarządzaniem listą gości. Od niedawna w SALESmanago dostępna jest jego nowa wersja, która oferuje większe i nowe możliwości. Wśród nowości pojawiły się wydarzenia cykliczne, lepsze wsparcie płatności i potwierdzeń rejestracji.

Nowa wersja modułu do zarządzania wydarzeniami pozwala w prosty sposób zorganizować proces rejestracji na wydarzenie, obsłużyć płatność, zautomatyzować komunikację wokół wydarzenia i zsynchronizować je z pozostałymi działaniami marketingowymi.

Organizujemy wydarzenie z SALESmanago Marketing Automation

Krok 1: Podstawowe informacje o wydarzeniu

Organizację wydarzenia w SALESmanago Marketing Automation zaczynamy od podania podstawowych parametrów. W dziale „KOMUNIKACJA” znajdziemy moduł „Wydarzenia”, a w nim przycisk „dodaj wydarzenie”. Teraz definiujemy podstawowe parametry:

  • Nazwa – będzie ona wyświetlana na liście wydarzeń w systemie(1)
  • Nazwa wydarzenia –  (2)
  • Właściciel – konto użytkownika w systemie do którego mają być przypisane osoby, które dokonały rejestracji (3)
  • Tagi – oznaczenia, które zostaną przypisane do kart kontaktu osób  dokonujących rejestracji(4)
  • Grupa – wydarzenia mogą być grupowane. Dzięki czemu łatwiej jest nimi zarządzać(5)
  • Aktywne – po zaznaczeniu checkboxa możliwa będzie rejestracja w formularzu wydarzenia(6)

Następnie definiujemy główne wydarzenie. Jeśli organizujemy pojedynczy event to podajemy tutaj jego parametry. Jeśli będzie to  seria wydarzeń to podajemy dane dotyczące pierwszego z serii.

  • Miasto i miejsce – określamy lokalizację(7)
  • Data rozpoczęcia i zakończenia – początek i koniec wydarzenia(8)
  • Koniec zapisów – po tej dacie formularz rejestracji automatycznie się wyłączy(9)
  • Max uczestników – po osiągnięciu tej liczby formularz rejestracji automatycznie się wyłączy(10)
  • Płatność i szczegóły płatności – jeśli udział w wydarzeniu jest płatny i chcemy zbierać dane do płatności w formularzu zaznaczamy dwa razy „tak” i  w wybranym formularzu umieszczamy komendę $payment$, w miejsce której umieszczony będzie formularz danych do płatności (dane potrzebne do faktury, np. NIP)(11)
  • Rejestracja otwarta – przy ustawienie tak, rejestracje nie muszą być potwierdzone przez administratora, w tym wypadku użytkownika z pozycji 3.

Punkt 13 to nowość w module organizowania wydarzeń. Dzięki niemu możemy stworzyć cykliczne lub powtarzające się wydarzenia. Po naciśnięciu przycisku pojawią się ustawienia dla kolejnego wydarzenia(Rysunek 2.).

Podajemy odpowiednio nazwę kolejnego wydarzenia, lokalizację, datę, liczbę uczestników oraz definiujemy oznaczenie (tag), który ma być przypisany do osób zarejestrowanych na nie. Powtarzając ten schemat możemy ustawić dowolnie długi zestaw wydarzeń.

Krok 2: Przygotowujemy formularz rejestracji

Zaczynamy od pierwszego formularza (rys. 3. pkt. 1), który jest głównym formularzem rejestracji i wymaganym elementem. Rozwijamy ustawienia i zyskujemy dostęp do przygotowania samego formularza rejestracji oraz strony wyświetlanej po wypełnieniu pierwszego formularza. Co ważne w pierwszym formularzu możemy zapytać tylko o część potrzebnych informacji o resztę dopytamy w drugim, który wyświetli się osobą, które klikną w link potwierdzający w mailu. Przy tworzeniu formularza mamy dostęp do pełnego kodu html i możliwości wykorzystania styli css. Same pola do uzupełnienia umieszczamy korzystając z opcji „insert placeholder”(rys.4 pkt.1) > event management.(rys.4 pkt.2)

Gdzie możemy automatycznie wstawiać odpowiednie standardowe pola (rys.4 pkt.3) wśród nich znajdziemy między innymi: imię, nazwisko, email, telefon i pozostałe standardowo dostępna na karcie kontaktu. Możemy również tworzyć własne nie standardowe pola. W tym celu używamy opcji „custom input, dictionary lub checkbox” (rys.4 pkt.4). Jeśli potrzebujemy zwykłe pole do uzupełnienia wybieramy „custom input” i określamy jego nazwę, np. branża. W sytuacj, w której chcielibyśmy aby pole automycznie uzupełniało się na podstawie pierwszych wpisywanych liter, wtedy wybieramy „dictionary”, określamy nazwę pola i nazwę słownika z którego system będzie starał się dopasować podpowiedź. Natomiast jeśli potrzebujemy checkbox, to naturalnie wybieramy „custom checkbox” i określamy jego nazwę. W efekcie otrzymujemy:

Co po wklejeniu wygenerowanego kodu <iframe> na stronie WWW wygląda tak:

Aby cały mechanizm odpowiednio pracował musimy jeszcze ustawić wiadomość potwierdzającą zapis, czego dokonujemy w części „ustawienia maila potwierdzającego” (rys. 3. pkt. 4).  Tutaj kolejno ustawiamy konto e-mail (rys.X pkt.1), z którego chcemy wysyłać potwierdzenia. Następnie podajemy temat wiadomości (rys.X pkt.2) i tworzymy samą wiadomość pamiętając, o tym że musi się w niej znaleźć komenda $optin$, w miejsce której trafia automatycznie link potwierdzający rejestrację.

Teraz zapisujemy wydarzenie (rys.X pkt.4) i możemy umieszczać formularz rejestracji na stronie WWW wydarzenia.

Krok 3. System zbiera zapisy i tworzy listę gości

Informacje o osobach, które dokonały zapisu na konkretne wydarzenie prezentowane są w formie listy zapisanych osób na karcie wydarzenia (rys.X) z podziałem na poszczególne edycje wydarzenia. Z poziomu tej listy możemy przejrzeć szczegóły zapisu oraz przejść bezpośrednio do karty kontaktu w module CRM SALESmanago. Dodatkowo na karcie kontaktu przechowywana jest historia zapisów danego kontaktu na poszczególne wydarzenia. Uzupełniający otrzyma na podany adres email prośbę o potwierdzenie wypełnienia formularza. Równocześnie zostanie dopisany do kontaktów w SALESmanago Marketing Automation oraz rozpocznie się jego monitorowanie przez system. Czyli system zacznie zbierać informację o jego zachowaniu na stronie internetowej firmy, reakcji na wiadomości email, etc. Po kliknięciu w link dany kontakt zostanie przekierowany do drugiej części formularza na stronie WWW wydarzenia. Tutaj możemy poprosić go o bardziej szczegółowe dane lub wyświetlić mu stronę z podziękowaniem za rejestrację i potwierdzenie zapisu.

Krok 4. Automatyzacja komunikacji z uczestnikami

Każdorazowy zapis na konkretne wydarzenie powoduje przypisanie tagu do konkretnego kontaktu. Teraz tylko od nas zależy jak system ma zareagować. Przypisanie tagu może wywołać szereg automatycznych akcji takich jak:

  • zwiększenie scoringu kontaktu;
  • wysłanie przypomnienia o zbliżającym się terminie wydarzenia;
  • wysłanie materiałów po skończonym wydarzeniu;
  • automatyczne zaproszenia na kolejne wydarzenia organizowane przez firmę, itp.

Odświeżona funkcjonalność w systemie SALESmanago Marketing Automation pozwala w pełni profesjonalnie przeprowadzić rejestrację na organizowane wydarzenie, zarządzać listą gości i co najważniejsze wszystkie pozyskane informacje zostają automatycznie przypisane do profili kontaktów. Dzięki czemu zyskujemy pełniejszą wiedzę o potencjalnych klientach i możemy ją wykorzystać przy tworzeniu i realizowaniu kolejnych działań marketingowych i sprzedażowych.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]